• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Zvartaliljan

Nu håller jag äntligen på o packar för att åka HEM!! Efter 3,5 veckor så ska det bli underbart o få komma hem till familjen. lilleman har fått extra blod och allt ser bra ut så nu får vi vårda honom hemma med hemsjukvård. Sonden får han ha kvar så får jag pumpa o Sonya honom hemma o så blir det täta kontroller men vi kommer iaf vara HEMMA o det känns så otroligt skönt!!

• Zvartaliljan
    Baby1112 skrev 2012-05-11 12:28:22 följande:
    Har varit på förlossningen och vänt pga molvärken. Tappen är nästan utplånad och är öppen 1,5 cm. Liten blödning jämte. Bebisen väger ca 2300 gram nu (v.35+2). Så antingen fortsätter det eller också kan det stanna av... Dock började slemmisen lossna nu när vi kom hem! :)

Hoppas det stannar av så bebis stannar lite till...du vill väl inte att den kommer nu? Har fått två innan i v.35 o det var inte roligt med neo och allt. 2300 är inte mycket.
  • Tre Flickor
    Har varit på förlossningen och vänt pga molvärken. Tappen är nästan utplånad och är öppen 1,5 cm. Liten blödning jämte. Bebisen väger ca 2300 gram nu (v.35+2). Så antingen fortsätter det eller också kan det stanna av...
    Dock började slemmisen lossna nu när vi kom hem! :)

Men ååååh så spännande!
    Lycka till och uppdatera oss om hur det går Glad 
  • Tre Flickor
    Zvartaliljan skrev 2012-05-11 12:43:47 följande:
    Nu håller jag äntligen på o packar för att åka HEM!! Efter 3,5 veckor så ska det bli underbart o få komma hem till familjen. lilleman har fått extra blod och allt ser bra ut så nu får vi vårda honom hemma med hemsjukvård. Sonden får han ha kvar så får jag pumpa o Sonya honom hemma o så blir det täta kontroller men vi kommer iaf vara HEMMA o det känns så otroligt skönt!!

Så skönt att ni äntligen får komma hem med lillen, vilken känsla Glad Jag hoppas att allt går bra hemma!
  • RocketQueen
    Har varit på förlossningen och vänt pga molvärken. Tappen är nästan utplånad och är öppen 1,5 cm. Liten blödning jämte. Bebisen väger ca 2300 gram nu (v.35+2). Så antingen fortsätter det eller också kan det stanna av...
    Dock började slemmisen lossna nu när vi kom hem! :)
    Oj vad spännande! Hoppas allting slutar lyckligt oavsett om det slutar med att bebis kommer den här veckan eller väntar ett tag till
  • RocketQueen
    Zvartaliljan skrev 2012-05-11 12:43:47 följande:
    Hem! Vad härligt! Nu kan ni äntligen börja ert riktiga liv med lillen
  • RocketQueen
    gammelmamma skrev 2012-05-11 12:54:58 följande:
    Idag är en tung dag, begravningen av min pappa. Ser fram emot att denna dag är slut.
    Jag vet hur det känns, vi begravde ju min pappa för ett tag sen, och i samma veva firade vi min födelsedag, allt var jättekonstigt kort sagt... Och just när man tror att allt är slut så har det varit en massa strul med bouppteckning och dödsboanmälan och en massa grejer jag inte hade någon aning om att man behövde veta. Pappa dog på julafton och vi är fortfarande inte klara med allt. Ta en timme i taget så är dagen snart över! Jag satt med programmet krampaktigt i handen och liksom prickade av punkt för punkt, ville bara att det skulle ta slut...
  • emma78

Fick nyss en sån lipattack!!
    Min äldsta son (12 år) lider så mycket av huvudvärk.Vi håller på att utreda vad detta beror på....har varit på synundersökningar osv.Nu ringde läkaren och sa att dom ville göra en MR röntken på honom......för att se om det låg någon nerv i kläm eller om det fanns någon tumör i hjärnan......Jag vet att dom gör detta för att utesluta olika saker men bara att höra ordet tumör fick mig att börja störtlipa:(((Hur ska jag kunna vara lugn och stöttande mot honom när jag bara lipar??Jag kommer ju skrämma den stackarn mer än hjälpa honom.......  

• Baby1112

Zvartaliljan: skönt för er att få komma hem... :)
    Bebisen får gärna komma, läkaren sa att den var "färdig". Är dessutom sjukt trött på magen... :) Men vi får väl se...