• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Dancia
    LillSnurr82 skrev 2012-05-11 20:14:03 följande:
    Åh sög inte så där, min dotter kommer vara 1,5 år när liten kommer.. Hoppas det går bra ändå :) Usch i 2 dagar har magen vart stenhård med en tryckande känsla ner. Hoppas INTE liten tänker komma nu.. Minst en vecka måste hon/han stanna..

Haha, nej men det var bara lite knepigt ibland :). Jag ser ändå många fördelar med att ha fått dem tätt :). De leker väldigt bra tillsammans och vill aldrig vara utan varandra :). Det var mest den allra första tiden när lillasyster var en liten bebis som kunde vara lite svårare än när man fick första barnet.

Vilken vecka är du i nu? Hoppas din bebis vill stanna någon vecka till iaf :).

Jag har känt ett jobbigt tryck neråt varje gång förvärkarna kommer de senaste dagarna och de kommer ofta. Dock tror jag inte det är på G för mig på några veckor ändå eftersom jag trodde att dottern skulle komma tidigt p.g.a mycket förvärkar och ändå kom hon inte förrän 5 dagar innan BF och jag är bara i vecka 33+5. Men hoppas iaf att jag får lite tidigare eftersom man inte vill gå med dessa smärtor speciellt länge till :(. Vi verkar vara många i denna tråden som har mycket förvärkar/molvärk och tryckkänsla. Då är vi iaf många som förstår varandra :).
  • zenoble

Sitter här och blivit väckt 2 gånger av smärtor i ryggen.. kommer i omgångar och moler. vet inte vad jag ska tolka detta som. Ska ta en kopp te nu och lite värme så får vi se vad som händer :)

• Ensortsmamma

Suck för att inte kunna sova, sammandragningar och pollen besvär, ska gå och ställs mig i duschen nu..

• zenoble

Det gick att somna så måste varit förvärkar, men de var starka alltså. Kanske det börjar närma sig.. Trött på dessa symptom nu.

• gizmolarson

Lillsnurr82-det är ca 1,5 år mellan mina flickor oxå, visst var det lite knepigt ibland tex när dom somnade olika tider osv men som dancia skrev så kan mina två inte vara utan varandra nu, dom leker hur bra som helst med varandra .. Dom har haft nytta av varandra på mesta sett..det kommer gå bra, och med andra barnet är det inte lika som med första heller, man springer inte å tar upp bebis tex på en gång det gör ifrån sig ett litet ljud om man håller på med nåt annat, andra barnet får veta lite längre än första helt enkelt

• LillSnurr82

Jag är i vecka 35, går in i vecka 36 på måndag.
    Tack för peppningen :) ska nog gå bra. Min dotter är ett väldigt lätt barn så blir inte nästa barn det så är i alla fall hon det :)

Tror jag kommer föda innan bf men ett par veckor till stannar nog liten tror jag . Dottern kom dagen innan bf!

• Lenis21

hej hej!!!

va jobbigt för alla er som har så mycket förvärkar. jag har inga förvärkar ännu och sammandragningarna har lugnat ner sig. hade väldigt myvket sd ett tag men det har liksom lugnat ner sig nu.

det jag har problem med är att jag har så fruktansvärt ont i ryggen på hö sida. kan inte sitta eller stå upp mer än max en timme. sedan så måste jag lägga mig ner för annars gråter jag av smärta. skulle gått till sjukgumnast men har legat jättesjuk i en virusinfektion i 3 veckor. har inte kunnat gå upp ur soffan. är fortfarande inte bra men ändå så jag kan vara uppe en stund. har tappat bort min vetekudde som faktiskt hjälper ibland så måste införskaffa mig i en ny. även skönt att ha med sig det på förlossningen, det hjälpte faktiskt ganska mycket under förlossningen med min dotter.

nu får jag lägga mig ner och vila en stund då värken börjar ta överhanden igen.

ha det så gott kramar        

• Havsjungfrun
    Dancia skrev 2012-05-11 15:06:26 följande:
    Emma78: Förstår verkligen att du blir jätterädd och orolig :(. Jag gick igenom liknande oro i höstas när min man låg inne på sjukhus och såg dubbelt och var allvarligt yr. Då var vi också rädda för att det kunde vara en tumör som satt i hjärnan. Det är bra att läkarna vill kolla allt för säkerhets skull och förhoppningsvis är det bara en nerv i kläm eller något annat enklare som orsakar huvudvärken hos din son. Massor med kramar <3
    Är han helt återställd nu?

Emma78: Hoppas att allt är bra med din kille. Bra att de kollar upp allt i alla fall. Jag hade kronisk körtelfeber när jag var 15-17 år och innan proverna visade att det var det jag hade (kan dröja ett tag efter insjuknandet) så kollade de i fall att jag hade leukemi. Hemskt för framför allt föräldrarna innan man får svar men viktigt att de är nogranna. Håller tummarna för er! 
  • Havsjungfrun

Gammelmamma: Hoppas att ni fick en fin dag trots allt {#emotions_dlg.flower}

Baby1112: Lycka till!!

Zvartaliljan: Härligt!!!!   

• Havsjungfrun
    LillSnurr82 skrev 2012-05-12 08:41:19 följande:
    Jag är i vecka 35, går in i vecka 36 på måndag.
    Tack för peppningen :) ska nog gå bra. Min dotter är ett väldigt lätt barn så blir inte nästa barn det så är i alla fall hon det :)

Tror jag kommer föda innan bf men ett par veckor till stannar nog liten tror jag . Dottern kom dagen innan bf!
    Vi har 21 månader mellan våra stora och det gick jättebra men det var en otroligt hektisk tid. Man fick passa på att sova på dagen när båda sov och inte ha för stora krav på sig själv. Nu är de snart 6,5 och drygt 4,5 år gamla så det kommer bli stor skillnad den här gången.

Idag ska jag mest vila mig i form inför kvällens 2*30-årskalas som vi ska på. Sedan kan bebisen få komma! Är v. 36+4 nu Glad. Min guddotter konfirmerar sig om två veckor så nu vore eg. perfekt!