• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • RocketQueen
    Baby1112 skrev 2012-05-12 16:49:39 följande:
    Slemmisen förra gången släppte typ hela på en gång. Nästan iaf. Då var det som en liten slemmig gelé klump med blodstrimmor i. Fast jag hade några skumma grönaktiga snorliknande flytningar veckan innan.

Den här slemmisen tror jag egentligen har släppt över längre tid (veckor) och i form av vitt gelé aktigt snor. Små bitar då och då. Först nu som det kommit små ljysrosa delar. Och fortfarande inte så stor och slemmig som med dottern. Men tror ändå detta är slemmisen...

Mysiga detaljer! Ber om ursäkt... :)
    Men vi fortsätter med äckliga detaljer Precis så har det varit på mig, vita, geleaktiga snorbitar Typ vid tre olika tillfällen och inga flytningar alls i övrigt. Just att jag inte haft några andra flytningar är det som får mig att tro att det är slemmisbitar.  Kom nu lilla bebisen! Skrattande
  • Baby1112

Har också funderat på förlossning och foglossning. Förra gången hade jag ingen foglossning alls... Denna gången sitter det koncentrerat mest i blygdbenet och lite ut i höften.
    Det känns ju rent spontant som att förlossningen borde bli jobbigare då eftersom det känns som att man håller på att gå sönder redan innan liksom?
    Nån som har koll?

• Lina007

Läste det här förut och utifrån det så var det nog slemproppen jag stötte på;
    "När livmodertappen är i rätt position och är mjuk brukar flytningarna från slidan öka, flytningarna är ofta rätt vattniga men inte slemmiga eller illaluktande. Efter eller tillsammans med de ökade flytningarna lossnar slemproppen som kan se ut ungefär i princip hursomhelst, men alla slemproppar har den slemmiga konsistensen som gemensam faktor. Slemproppen kan vara olika rinnig och fast, ha färg, vara blodblandad eller vara färglös, men den ska inte lukta illa!"
    (http://www.barnsidan.se/forlossning/forlossningens-olika-ansikten.htm)

V. 37 (36+5) idag och kvällen får bli i lugnets tecken, precis som dagen. Jag är så trött och orkeslös att jag inte vet vart jag ska ta vägen snart. :P

Odin 081202 | Lillebror/lillasyster BF 120603 | lina007.blogspot.com
  • LillSnurr82

Min slempropp släppte på morgonen dagen då dottern föddes. Då var det som en stor snorig gelé klump med blod strimmor i. Sen blödde jag ju lite när den släppt . Vet ej om jag gjorde det för att den släppt eller om det var för att jag öppna mig samtidigt.

• RocketQueen
    Baby1112 skrev 2012-05-12 17:22:08 följande:
    Har också funderat på förlossning och foglossning. Förra gången hade jag ingen foglossning alls... Denna gången sitter det koncentrerat mest i blygdbenet och lite ut i höften.
    Det känns ju rent spontant som att förlossningen borde bli jobbigare då eftersom det känns som att man håller på att gå sönder redan innan liksom?
    Nån som har koll?
    Min bm har pratat om att om man har mycket foglossning framtill så är det vanligt att värkarna blir mer koncentrerade där och att det kan bli jobbigare. Precis det man vill höra... Men hon menade också att det KAN bli så, det behöver inte alls bli så.
  • Bumman79
    RocketQueen skrev 2012-05-12 18:01:05 följande:
    Min bm har pratat om att om man har mycket foglossning framtill så är det vanligt att värkarna blir mer koncentrerade där och att det kan bli jobbigare. Precis det man vill höra... Men hon menade också att det KAN bli så, det behöver inte alls bli så.
    Å nej...men man får väl plågas det dygnet å sen hoppas att det blir bättre iaf :P.
  • Lina007
    RocketQueen skrev 2012-05-12 18:01:05 följande:

Men YES!..
    Ungefär som när jag var på ett av de första BM-besöken och berättade om den vidriga foglossningen jag hade i början och slutet när jag väntade sonen, "ja, du ska inte tro att det blir bättre denna gång!". Jag satt bara och hånskrattade åt det, då. :P Nu har man inte gjort annat än dragits med det från dag ett...
  • IdaElinLivia040611

Har äntligen handlat det sista inför bebis, en massa söta kläder till prinsen och sen amningsbh och linne till mig från Lindex. Tyckte dom hade bästa och snyggaste bh:n hittills. Köpte bara en för jag har ju ingen aning om storlek så får jag köpa fler sen. Hade sån tur att det var 20% på alla bh:ar och amningslinnen:):):)

Min slempropp släppte på en gång senast och den var lång, seg med blodstrimmor i. Gick absolut inte att missta för vanliga flytningar. Men det e nog knepigare om den släpper lite i taget.

Jag e så less på magen nu. Vill kunna röra mig ordentligt. Vet inte om det är för att man närmar sig slutet nu, men jag har blivit så himla rastlös. Och små irriterad på allt typ. Förut va man så glad över magen och det var SÅÅ MYSIGT med en riktig bebis mage men nu e jag bara så trött på den.

Och man känner att han börjar fylla ut hela platsen för det gör så satans ont när han spjärnar åt alla håll typ samtidigt.

Längtar efter ett iskallt glass vitt vin, lite ost och en mysig bebis som snusar på utsidan av magen....eh kanske konstigt med vin å bebis...men ett litet glas måste jag ha snart:)  

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Luca 120618
  • Lina007

Igår bjöds det på en massa goda ostar och kex hos svärisarna. Jag höll mig till Philadelphian och Cantadoun... Jag LÄNGTAR tills jag också kan äta t.ex brie ost och mögelost igen!! Och öl... Eller ett glas rosé...

• gizmolarson

Idaelinlivia-inte alls konstigt, så klart du ta ett glas vin, har ju stått mycket om det senaste åren att ett glas bara är bra.. Å att det är farligare av det som kommer ut genom bröstet om man druckit 7up... Vi ska variera med amning och flaska denna gång mest för att man inte ska bli så bunden( så pappan oxå kan mata) och dels för att jag ska försöka göra klart skolan till hösten