• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • IdaElinLivia040611
    gizmolarson skrev 2012-05-12 18:25:43 följande:
    Idaelinlivia-inte alls konstigt, så klart du ta ett glas vin, har ju stått mycket om det senaste åren att ett glas bara är bra.. Å att det är farligare av det som kommer ut genom bröstet om man druckit 7up... Vi ska variera med amning och flaska denna gång mest för att man inte ska bli så bunden( så pappan oxå kan mata) och dels för att jag ska försöka göra klart skolan till hösten
    Ja ett glas e väl ok ibland, det har jag också läst:)

Här är bild på en liten start garderob till Luca, resten får han ärva av Livia ( inte det rosa och klänningarna dock Tungan ute)

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Luca 120618
  • gammelmamma

Ang slemmisen, jag har aldrig upplevt att min har släppt! Måste väl ha gjort det på förlossningen antar jag.
    Ang foglossning: Med mina två första blev det bättre på slutet, jag kände mig nästan bra från att ha varit sjukskriven en längre tid, med tredje fjärde och nu med femte har det hållit i sig hela tiden. Däremot så upplever jag inte att man känner av foglossningen på själva förlossningen, har ni andra gjort det? 

• Annelie81

Då har man haft babyshower! Jättekul, lekar, pynt av gipsmage och present öppning  Massor av fina saker. Dock var en av lekarna - gissa bajset---ha ha superäckligt. De hade smält ner olika chokladsorter i tre blöjor..så skulle man gissa vilka de var. Trodde jag skulle spy när jag såg vännerna smaka och lukta i blöjorna....ha ha ha 

• PojkarnasMamma85

Idag har det varit hyffsat lugnt för mig. Har gjort ont när bebisen rört på sig dock och lite molande värk som jag alltid har nuförtiden. Har fått avlastning medan maken jobbade och det var skönt, då kunde jag vila!

Sen åkte vi ner på stan och åt lunch och det var inte långt jag gick, men jag fick sån där hemsk tryckkänsla igen och när jag kom hem släppte en stor slemklump igen. Hade en del ont men inte så farligt. Men när jag lagade mat högg det till i magen och först kom den där kolosala tryckkänslan och jag var tvungen att sätta mig och sen kom världens värk som gjorde riktigt ont! Men sen dess har det varit lugnt igen.

Lugnet före stormen kanske?! *hoppas*

• gammelmamma
    Annelie81 skrev 2012-05-12 19:53:45 följande:
    Då har man haft babyshower! Jättekul, lekar, pynt av gipsmage och present öppning  Massor av fina saker. Dock var en av lekarna - gissa bajset---ha ha superäckligt. De hade smält ner olika chokladsorter i tre blöjor..så skulle man gissa vilka de var. Trodde jag skulle spy när jag såg vännerna smaka och lukta i blöjorna....ha ha ha 
    Vad roligt och kul att det blev lyckat:)
  • zenoble

Dricker världens hemskaste "sätta igång förlossningsdryck" den är så himla stark. Men lätt värd att testa tycker jag ;) hihi, alla sätt är bra utom de dåliga..

• PojkarnasMamma85
    zenoble skrev 2012-05-12 20:24:09 följande:
    Dricker världens hemskaste "sätta igång förlossningsdryck" den är så himla stark. Men lätt värd att testa tycker jag ;) hihi, alla sätt är bra utom de dåliga..
    Är det basilikate?
  • LillSnurr82
    zenoble skrev 2012-05-12 20:24:09 följande:

Vad är det för nån dryck??
    ♥ Agnes 20101208 ♥ Bebis 20120617 ♥