• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Elvis Mamma

Essence: Du är inte ensam, jag känner heller nästan ingenting alls förutom halsbränna, annars känner jag mig som vanligt i princip, blir lite orolig när man läser här eftersom alla verkar ha massa förvärkar men antar att de är fullt normalt, kände inte speciellt mycket men sonen heller men han kom ju ut

• PojkarnasMamma85

Det är nog väldigt individuellt hur mycket man känner så här innan det är dags att föda. Jag hade ju massa förvärkar och sammandragningar i ca en månad innan första sonen kom, så det är ju inte konstigt att jag har det nu med. Min gamla bm sa att hon hade en teori om att kvinnor med svåra fogbesvär känner allt mycket mer, alltså känner av sammandragningar etc mycket mer än de som inte har besvär med fogarna. Hur pass sant det är vet jag inte.

• Dancia

Jag tror ändå på att sex har mer eller mindre effekt :). Men då är det inte bara sperman som påverkar utan även oxytocinet som frigörs vid beröring. Det krävs ju då så klart att man njuter av sexet och det är det inte alla som gör i slutet av graviditeten, speciellt om man har sex mest för att få igång förlossningen. Så det är olika förutsättningar som avgör om det funkar eller ej :).

• Elvis Mamma

PojkarnasMamma85: De ligger säkert något i den teorin, jag har aldrig haft foglossning men det är ju väldigt vanligt å alla jag känner som haft de har även haft mycket andra besvär som tex mycket sammandragningar å liknande

• Elvis Mamma

Dancia: Jag tror också att sex absolut kan ha någon slags effekt, kanske att det är en av få saker som faktiskt funkar förutom vila kombinerat med rörelse Te å liknande tycker jag mest är kul att testa eftersom de sägs ha en stärkande effekt å liknande men däremot tror jag inte att de sätter igång en förlossning innan kroppen är redo men har man väl börjar öppna sig å liknande då finns de säkert mycket som kan påskynda de hela

• NinnaBus

I går kväll tog rastlösheten över.
    Tog en kvällsprommenad med hunden, en vän och hennes hund.
    Var så trött på att bara sitta still.
    Sen att jag knappt kunde ta mig från sängen till toan i natt kändes mindre viktigt just då.
    Och fogarna är inte roliga idag heller...
    Men det gjorde gott för själen att få komma ut lite...

Idag blir det fisketur med tjej-gänget om ett par timmar.
    Sitta på en berghäll vid en skogssjö och titta på ett guppande flöte medans man pratar bort några timmar med vännerna. Jättemysigt    

Bebis verkar trivas bra där inne i magen alla fall...
    37 fulla veckor idag så nu går jag in i v 38  

• gizmolarson

Jaha då har äldsta dottern fått vattkoppor så då är det väl bara att hoppas att lillasyster får så fort som möjligt... Vore skönt att ha det avklarat när lillebror kommer

• Havsjungfrun
    Tre Flickor skrev 2012-05-13 09:27
    Har ni något tecken som ni med säkerhet vet är ett tecken på att förlossningen börjat?
    Att vattnet går är ju ofta ett ganska så säkert tecken men det kan ju ta tid även då.

Igår var vi på 30-årskalas. Kul att vi kom iväg även om man känner sig lite trött och tråkigt. Idag har vi haft sista barnfria sovmorgonen på ganska så länge misstänker jag. Har varit på en, med mina mått mätt just nu, en ganska så lång skogspromenad i kuperad terräng. Sedan blev det grillning och snart ska årets första rabarberpaj avnjutas :)

Tror inte att sex funkar som en start, ska ju till ca. 6 utlösningar för att få någon nytta av dem. Har inte påverkat de andra två barnens förlossningsstarter för mig i alla fall men testa kan man ju alltid Flört
  • Ensortsmamma

Har storstädat hela lägenheten nu, tänk vad skönt om bebis ville titta ut nu ,helt slut. Men inser att de lär bli minst en storstädning till innan den lill* tittar ut, pust och stånk! Men ack så skönt de är när allt är skinande rent :)

• RocketQueen

Nu är jag på väg hem igen efter min må-bra-dag. Det enda som saknades för att få en perfekt avslutning hade varit ett glas rose på en uteservering i solen men man kan väl inte få allt antar jag

Nu har jag köpt hallonbladste också, funkar väl kanske inte men jag testar gärna allt