• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • lycka 4

Hej tjejer!! Ser att det börjar hända lite saker ploppar nog ut lite bebbar snart. I fredags kom ännu mer av min slemmis , kul att man får se den iallafall ha ha . Ang att starta något m olika knep å dylikt så tror jag det är svårt att framkalla något alls så länge man inte är mogen, å sex nja för det behövs väldigt mycke sperma får att stRta något min mormor sa till mig att det ända som startade henne alla 6 gångerna va att knäskura golven å baka bullar ;)

• zenoble

Då ska det inhandlas basilika idag :) nej det kanske inte hjälper men om man intalar sig själv kanske det gör någon nytta. Om man tror på det vill säga :) ananas är ju också samma ämne i som ska sätta igång även om man får äta en hel del. Men det är ju gott också tycker jag :) nu en kopp te sedan ut i solen. Ha en fin dag alla mammisar

• Tre Flickor
    zenoble skrev 2012-05-12 12:34:22 följande:

Hihi vi har nog varit på samma kosläpp skulle jag tro ;) har också massa sd nu och får se om det utvecklar sig mer.. Man kan ju hoppas? Eller :)

Haha ja vi var nog det Glad
    Skulle inte förvåna mig om vi hamnar på BB samtidigt också hihi.
    Mina sd lugnade ner sig och idag känns allt som vanligt igen.  
  • Tre Flickor

Eftersom min katt löper och sömnen inte riktigt ville infinna sig hos varken katten eller mig så låg jag och funderade lite i natt.

Har ni något tecken som ni med säkerhet vet är ett tecken på att förlossningen börjat?
    Det är något jag inte tänkt på tidigare men med båda mina flickor så fick jag en teckningsblödning i början av förlossningen. Med första dottern ett dygn innan hon föddes och med andra några timmar innan värkarna drog igång och hon föddes. För mig känns en teckningsblödning som ett ganska säkert tecken på att min förlossning kommer att dra igång rätt snart med andra ord Glad

• MissFörstånd

Idag har jag inte känt ett jota, än så länge iaf. Har lagt upp nya magbilder nu och magen har sjunkit rejält så det kanske var det som hände igår mestadels.

Jag hörde också att om man vill starta förlossningen med sex så är det minst 8 gånger som gäller och det pallar varken jag eller mina fogar . Jag är lite mer inne på att vila mig iform, jag vill ha bebis NU men jag vet iaf att den troligtvis har kommit före midsommar

ღ ♥Joline 2007 - Bebis 2012♥ ღ
  • Essence

Verkar som att jag är den enda som inte har några direkta sammandragningar eller så. Jag känner mig helt normal i kroppen, förutom den jäääävla halsbrännan. Visst, jag är lite tröttare, tyngre och mer långsam än vanligt, men i övrigt känner jag ingenting. What's up with that?

• PojkarnasMamma85

Förutom min mer eller mindre konstanta molvärk i mage, rygg, lår så har jag haft tre sammandragningar idag varav en var väldigt kraftig! Men sen gav det sig. Trycker dock nästan dagligen neråt och lossnar slem lite titt som tätt. Men börjar återigen tro att jag kommer få må så här i flera veckor till. Men ju närmare jag kommer vecka 37+0 ska jag försöka mig på att göra vad jag kan för att locka ut honom :-P

• RocketQueen

Åh vilken bra dag Magen har sjunkit rejält nu vilken gör under för mitt humör, det blir sååå mycket lättare att sova på nätterna. Och sen han fixerade sig så blev foglossningen mycket bättre också. Äntligen börjar allt kännas lite bättre. Dessutom är det strålande sol och jag har en toppendag planerad, nu ska jag iväg och äta brunch med en god vän och sen ska vi på bio efter. Äntligen lite livskvalité

• PojkarnasMamma85
    RocketQueen skrev 2012-05-13 12:32:07 följande:
    Åh vilken bra dag Magen har sjunkit rejält nu vilken gör under för mitt humör, det blir sååå mycket lättare att sova på nätterna. Och sen han fixerade sig så blev foglossningen mycket bättre också. Äntligen börjar allt kännas lite bättre. Dessutom är det strålande sol och jag har en toppendag planerad, nu ska jag iväg och äta brunch med en god vän och sen ska vi på bio efter. Äntligen lite livskvalité
    Härligt!