• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Pluttan

Barnmorskebesök idag vecka 36+3.

Järnvärde: 123
    Blodtryck: 130/85
    Bebis hjärtslag: 150
    Sf-mått: 37
    Bebis läge: Huvudet nedåt men fortfarande lite ruckbart.

emma78 skrev 2012-05-11 13:35:23 följande:
    Fick nyss en sån lipattack!!
    Min äldsta son (12 år) lider så mycket av huvudvärk.Vi håller på att utreda vad detta beror på....har varit på synundersökningar osv.Nu ringde läkaren och sa att dom ville göra en MR röntken på honom......för att se om det låg någon nerv i kläm eller om det fanns någon tumör i hjärnan......Jag vet att dom gör detta för att utesluta olika saker men bara att höra ordet tumör fick mig att börja störtlipa:(((Hur ska jag kunna vara lugn och stöttande mot honom när jag bara lipar??Jag kommer ju skrämma den stackarn mer än hjälpa honom.......  
    Usch jag lider med dig. Jag har nämligen själv en son på 12 år.
    Hoppas att allt ordnar sig för honom. Det är så tråkigt när ens barn blir sjuka och dåliga.
    Jag håller mina tummar för er.
  • Dancia

Baby112: oj vad spännande, håll oss uppdaterade :).

Zvartaliljan: sååå skönt att ni äntligen ska få komma hem :).

Gammelmamma: Usch förstår verkligen att det är en jättejobbig dag :(. Förhoppningsvis kan du börja slappna av lite när denna dagen är slut.

• Dancia

Emma78: Förstår verkligen att du blir jätterädd och orolig :(. Jag gick igenom liknande oro i höstas när min man låg inne på sjukhus och såg dubbelt och var allvarligt yr. Då var vi också rädda för att det kunde vara en tumör som satt i hjärnan. Det är bra att läkarna vill kolla allt för säkerhets skull och förhoppningsvis är det bara en nerv i kläm eller något annat enklare som orsakar huvudvärken hos din son. Massor med kramar <3

• IdaElinLivia040611

Tillbaka från BM jag med.

V35

Tog bara blodtryck
    127/70 så mycket bättre än senast då det var 100/60.
    Hjärtslag:146
    SF mått 33 

Äter inga järntabletter då jag mår dåligt av dom. Senast låg hb på 146 hoppas det inte sjunkit för mycket. Hon ska ta HB nästa gång i v 37+ om inte bebis e här då, vilket jag tror;)

Baby 1112: Det e ju någonting på g för dig:) Skönt att du känner att det känns ok att den kommer nu. Jag vill gärna bli av med magen jag med men önskar att han stannar inne till 36+ så att han e pigg och orkar amma ordentligt.
    Du får ju med dina tätt kanske e därför det startar lite tidigare. 

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Luca 120618
  • Bumman79

Idag var jag hos BM alltid trevligt...och jag ska få åka in till Danderyds sjukhus och få ett järndropp snart det är jag verkligen glad över så kanske man börjar må bättre å blir lite mindre andfådd å snurrig osv sen..:).

Igår var vi på föräldrautbildningens sista och 3:e del innan barnen kommer sen ska vi tillbaka när alla har fått sina små bebisar i slutet av augusti gud vad sjukt det känns. :P

Ingen UVI hade jag vilket jag verkligen trodde då jag springer som en tok på toa hela tiden och ibland kommer det ingenting och det trycker nästan jämt på men det kanske är för att barnets huvud ligger neråt nu....:).

Snart kommer det att ploppa ut fler ungar i den här tråden vissa har väl bara 3 v kvar nu?

• Bumman79
    IdaElinLivia040611 skrev 2012-05-11 15:32:13 följande:
    Tillbaka från BM jag med.

V35

Tog bara blodtryck
    127/70 så mycket bättre än senast då det var 100/60.
    Hjärtslag:146
    SF mått 33 

Äter inga järntabletter då jag mår dåligt av dom. Senast låg hb på 146 hoppas det inte sjunkit för mycket. Hon ska ta HB nästa gång i v 37+ om inte bebis e här då, vilket jag tror;)

Baby 1112: Det e ju någonting på g för dig:) Skönt att du känner att det känns ok att den kommer nu. Jag vill gärna bli av med magen jag med men önskar att han stannar inne till 36+ så att han e pigg och orkar amma ordentligt.
    Du får ju med dina tätt kanske e därför det startar lite tidigare. 
    Oj vilket bra HB du har när du inte ens kan äta tabletter! Jag ligger på 106 å järndepåerna på 3.
  • Emma Stark

och DÄR dök vattnet upp i mina stackars fötter och stackars händer :P usch va läbbigt, det känns som om jag går runt med två bollar under fötterna :P Nu kan jag inte längre ha ringarna på mig längre :O är på god väg att bli en boll ;)

• Lina007
    NinnaBus skrev 2012-05-11 12:18:21 följande:
    Jahapp...

Skulle hämta yngsta sonen på förskolan 11.45.

Men 11.30 så ringer förskolan och frågar om han kan få vara kvar till kl 13.

De skulle ha lite mys med glass efter maten och tyckte att det var tråkigt om han missade det.

(Han går allmän förskola så han går alltid hem innan maten annars.)

Blev så glad att de tänkte på honom så han får vara med också.

Det var ju jättesnällt och omtänksamt av dem!!
    Odin 081202 | Lillebror/lillasyster BF 120603 | lina007.blogspot.com
  • Essence

Jag kan inte tänka klart, och fick totalpanik idag. Hur faaan ska jag klara av att vara hemma med en bebis och en femåring när mannen ska börja jobba igen?! Hur tar man hand om två barn själv om dagarna? Tänk om jag sitter och ammar, och femåringen behöver hjälp med något, typ sitter på toa och behöver hjälp med att torka?! 

• gammelmamma

Tack för de värmande orden. Dagen har gått bra, de var jättefint allting, precis som pappa hade velat ha det. Hoppas vi slipper strul, men mamma lever ju fortfarande så det ska väl inte vara något, hoppas jag. Det är inga konstigheter. Mamma och pappa var gifta 61 år och har alla barnen tillsammans. Skönt att dagen är över, nu ska jag fokusera på barnafödandet:)