-
Det skiljer väl inte så mycket egentligen på de olika. Men Brio och Britax hör till de lättare i alla fall, och Acta Graco till de tyngre. Maxi Cosi är nog någonstans emellan.RocketQueen skrev 2012-03-01 12:52:52 följande:På tal om babyskydd, vi har köpt ett Maxi-Cosi Cabriofix, främst för att det passar på vagnen. Vi räknar inte med att behöva bära runt på det så mycket, vi bor ju inte i lägenhet och har garaget precis bakom huset. Dessutom så hade de ett erbjudande när vi köpte vagnen så ingick babyskyddet
Men helt ärligt har jag inte ens tänkt på om det är tungt eller lätt. Man kanske skulle provlyftit ett par innan man köpte? -
Jo, men visst är det så! Sen är vi ju alla olika, det som har varit bra för oss och vårt barn kanske inte fungerar för er och ert barn :PRocketQueen skrev 2012-03-01 12:57:58 följande:Ja men då så
Då blir det nog toppen för oss
Kan tänka mig att när det är andra barnet så vet man mer vad man har för behov och vad man är ute efter. Nu går man ju liksom bara lite på vad man tror att man kommer att ha för behov.
Finns ju en uppsjö med bebissaker som man faktiskt inte behöver. -
Då var det magsjuka i huset då
-
Jag har börjat förstå nu att det faktiskt kommer en bebis relativt snart!
Är SÅ sugen på att boa, men är mer orolig för det denna gång än förra. Tänk om nåt händer liksom...
Hoppas jag får sova i natt, sonen ligger med magsjuka och har kräkts 7 gånger sen kl 16. Så fort han får i sig något, även vätska, så åker det upp direkt igen. Nu har han lite lite vatten i magen, och det verkar som han somnat. Hoppas han får sova hela natten, eller i alla fall ett par timmar. -
Ja, jag försöker göra det. Första gången han drack var jag inte riktigt med så då hinkade han i sig och det spruta ut som en vulkan. Andra gången fick han lite i taget men kom upp ändå. Nu tredje gången fick han ännu mindre i taget och än så länge (peppar peppar...) så får han behålla det.gizmolarson skrev 2012-03-01 22:00:45 följande:Pojkarnasmamma- ge han inte för mycket vatten på en gång utan lite,lite åt gången.. Hoppas han blir frisk snart -
Jag köpte en graviditetskudde från jollyroom och skulle ibte klara mig utan en! Ni som har erfarenhet av amningskude, underlättar det amningen? Är det något jag borde köpa?
-
Fick världens magvärk för några timmar sedan. Det värsta gick dock över med Alvedeon och en varm dusch, men är fortfarande mer än öm i magen...man blir lätt orolig. Men samtidigt krånglar min hårda mage, så kan ju vara nåt med det också.
-
Det är rätt sjukt...jag går in vecka 27 imorrn!
-
Usch, såna människor borde inte ha djur! Det blir nog till att köpa en amningskudde tror jag
Jag har blivit förstoppad...har inte haft en trevlig förmiddag om man säger så, men nu är det mycket bättre i alla fall! Barnvakt och restaurangbesök blir det i eftermiddag/kväll
-
Är det någon som har erfarenhet av linser?