• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • MissFörstånd

Dancia - jag hör också knäppande ljud ibland! Har dock inte reflekterar över vad det kan vara men ibland känns det som att bebisen krafsar på mitt höftben inifrån och det är inte heller skönt .

Lina - låter precis som det jag hade i lördags, kunde inte gör något utan att hela magen blev stenhård och de ilade och gjorde ont. Någon här gissade på fixering och du såg ju bilden på hur mycket magen sjunkit så det var kanske det sen pysslade med då . Sen dess har det varit som vanligt i magen.

• Ginny

Hemkommen från (förhoppningsvis) näst sista besöket hos barnmorskan - för den här gången.

v. 37 (36+5)
    Vikt: 73 (+15, nu räcker det!)
    S/F-mått: 34 (stöter ihop med normalkurvan till slut)
    Blodtryck: 110/80
    Fosterläge: Huvudet fixerat
    Hjärtslag: 150

I natt var det inte roligt att vara mig kan jag meddela. Somnade lite efter 22, vaknade vid 01.30 och behövde kissa, upp ur sängen och tillbaka igen, kunde inte somna om, blev hungrig, gick upp och åt lite äppelmos med mjölk, ner i sängen igen, får spring i benen, lyssnar på mannen som snarkar då och då, försöker ändra sovställning men det enda som är någorlunda bekvämt är att ligga på vänstersidan... Lägger mig ändå på rygg en stund vilket får bebis att vakna till och påbörja någon slags boxningsmatch med en osynlig kompis där inne i magen... 04.30 tänker jag gå ut och lägga mig på soffan men min gentleman till karl går ut istället. En kvart senare ger jag upp och går ut i köket, äter en macka och gör i ordning makens jobbsmörgåsar. Ner i sängen igen, läser lite i en bok och TILL SLUT strax efter 06.00 somnar jag om. Får ligga ända till 07.35.

Sammanfattning: Jag är skittrött.

• stjärnfrukt

Nu är jag i v 35+3 och de börjar verkligen närma sig slutet av denna graviditet :) 
    Sista tentan är skriven och det är några saker till som väldigt gärna skall hinnas göra innan lillebror tittar ut:

Tre skolarbeten
    Laga matlådor att frysa in
    Baka för att frysa in
    Klippa håret & slinga
    Hitta laddaren till kameran och tömma kameran på bilder
    Packa väskan! 
    Sen ska min sambo gärna hinna med lite mer renovering här hemma :)  

Har ni saker kvar på er todo-lista?! :)  

• Sweet life
    stjärnfrukt skrev 2012-05-14 10:42:38 följande:
    Nu är jag i v 35+3 och de börjar verkligen närma sig slutet av denna graviditet :) 
    Sista tentan är skriven och det är några saker till som väldigt gärna skall hinnas göra innan lillebror tittar ut:

Tre skolarbeten
    Laga matlådor att frysa in
    Baka för att frysa in
    Klippa håret & slinga
    Hitta laddaren till kameran och tömma kameran på bilder
    Packa väskan! 
    Sen ska min sambo gärna hinna med lite mer renovering här hemma :)  

Har ni saker kvar på er todo-lista?! :)  
    Jag är 35+0 imorgon och har en hel del kvar på listan...

Tvätta alla bebiskläder
    Sätta ihop sängen och bädda
    Fixa det sista med vagnen (handtaget ska lagas)
    Packa väskan
    Inreda barnrummet
    VILA
  • Havsjungfrun

Åh, har en riktigt må illa-dag Kräks Tänk vad underbart när bebisen är ute och illamåendet försvinner!!!

• Dancia
    Baby1112 skrev 2012-05-14 09:10:12 följande:
    Någon som öppnat sig flera cm utan att känna av/fatta det?

Har haft kraftiga sammandragningar till och från hela helgen, med förvärkar in emellan. Men de avtar alltid efter ett par timmar. Idag trycker det nedåt så det känns som att bebis snart är ute...

Slemmisen har ju gått redan. Likadant med dottern. Men då kom en blödning som gjorde att jag fattade att det var på g innan det var "för sent". Hon kom ändå snabbt...

Är livrädd att gå hemma och öppna mig i smyg och sen inte hinna in... :(

Eftersom din dotter kom väldigt snabbt så tycker jag att du borde ringa din BM och be henne göra en gynundersökning för att se om det hänt nåt. Förstår att du är rädd att det ska gå väldigt fort annars. Speciellt när man ska hinna fixa barnvakt och allt.
  • Dancia
    Havsjungfrun skrev 2012-05-14 11:04:32 följande:
    Åh, har en riktigt må illa-dag Tänk vad underbart när bebisen är ute och illamåendet försvinner!!!

Håller verkligen med dig till 100%!
  • fyrklöver81

Åh nu är jag less på att gå hemma, speciellt gå hemma med foglossning, det spritter i hela kroppen och jag skulle vilja ta på mig skorna och gå en mil i rask takt. Men icke, här sitter jag som en strandad val! 
    Har tvättat och lagt in lillens kläder, det blev dagens projekt.

Har säkert en hel del på min to do list, men än är det ju lång tid tills den 29juni och beräknat bf.
    Skulle kanske smyga mig in i juli tråden för då är det jag som har det tidigaste bf datumet , hihi )=)

Trevlig dag på er alla!!!!!!!!!!!!!!!!!