• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Tre Flickor
    stjärnfrukt skrev 2012-05-14 10:42:38 följande:
    Har ni saker kvar på er todo-lista?! :)  

Upptäckte igår att jag behöver köpa någon mera hjälmmössa, hade bara en kvar sen storasyster. Spjälisen måste höjas och bäddas också. Annars känner jag mig nog rätt så klar faktiskt.
  • emma78

Hemkommen från BM

Vecka 35+3
    SF 36 (!)
    Blodtryck 102/66
    Fosterläge:H/ ruckbart
    Hjärtslag 147

Magen har verkligen sjunkit ner massssor!!!Så skönt att man kan andas lite lättare nu....
    "vadslagningarna" om när bebisen ska komma börja närma sig nu.....den 23:e är första datumet......minsta sonen är född i v 37 och jag hoppas verkligen att denna lilla krabat följer sin bror!!  Längtar så efter att få hålla i mitt lillaHjärta      

• Elvis Mamma

Jag har massor kvar att fixa, måste köpa badbalja, bäddset, kläder, blöjor, amnings bh och apoteks varor, packa BB väskan, bädda vagnen, sy babynest å fylla frysen med massa gott Men har iaf beställt skötväska idag så nu kan jag stryka en sak från listan

• Baby1112

Dancia: får nog göra det. Kan vara bra att veta vad helgens smärta åstadkommit... :) Allt över fredagens 1,5cm är ju framsteg... :)

• gizmolarson

Vadslagning håller dom på med på makens jobb oxå.. den som gissar närmast eller rätt får bestämma vilket fika som ska bjudas på när vi kommer å hälsar på

• LillaGrynet

Ginny: Det låter precis som det är mina nätter du beskriver... Har sådana nätter minst 2-3 ggr/v... Så JA man är skit trött!! Hemskt är det.. Hoppas på lite mer sömn när bebis är ute:)

• Polarlantis

MASSOR kvar som jag vill ha gjort..
    slipa och tapetsera och få in garderober i groventrén
    städa skafferiet
    städa och sanera hela huset, såååå skitigt nu, blä!
    Städa kylen
    och så allt bäbisrelaterat som att bädda och försöka få plats med sängen...vart ska barnvagnen eg stå framöver?...packa väskan...klippa mig...laga mat och baka...
    Gaaahhh! Får stora stressen!"!! Ska ändå jobba denna och två veckor till ju! BF 21 juni...men jag har trott den kommer tidigare hela tiden så jag stressar extra,...men när jag sedan går över tiden kommer jag ju hinna med allt...eller? Hmmm...

• Havsjungfrun

Har nog fixat med allt bebisrelaterat men skulle vilja städa hela huset och sådant men det lär ju knappast inträffa. Har dock storstädat badrummen och försöker att ta något in emellan...

• Emma Stark

35+2 och vi har fortfarande kvar att inreda barnrummet... Vi måste såga till alla lister som ska sitta på träpanelen och sätta upp massa hyllor/tavlor etc. Sen är det "bara" att lyfta in alla möbler etc. på rätt plats och fylla hyllorna med bebissaker :D Men det känns som om vi är vääääldigt sent ute (jag skyller ALLT på min man) och jag börjar bli stressad! 

• Pluttan

Precis hemkommen från gallerian.
    Vart och inhandlat lite mer kläder till bebis. Så nu ska jag bara tvätta upp dom med.

Jag har hunnit med en del saker som jag ska ha gjort innan bebis kommer. Tex. tapetserat och inrett bebisrummet.
    Det blev randiga tapeter i grönt, vitt och gult på sidoväggarna, samt på främre väggen blev det blommor i samma färger Blev mycket fint. Men kanske låter lite grält..
    Jag har också städat ur skafferi och kylskåp. Pust.