• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Uddabus

Orkar inte vara gravid längre nu... Har fått halsbränna nu, andfådd fast jag vilar, konstiga svimnings känslor från o till...

Vill ha tillbaka min kropp nu ....

• RocketQueen
    lycka 4 skrev 2012-05-14 18:58:05 följande:
    Rocketqueen !! Hur mår du?? Drömde att du fick barn :)
    Om ändå! Haha jag är så trött på det här nu att jag snart går i ide eller nåt, inte för att jag vet hur det skulle gå till men herregud vad jag hoppas att bebisen ska vilja träffa oss snart. Tänk att man kan längta så mycket efter nåt! Och då har jag ändå tre veckor kvar till bf, men nu är bebisen iaf helt fullgången så nu hoppas man ju ännu mer.
    Pepita skrev 2012-05-14 18:56:19 följande:
    Hej tjejer! Har inte varit in här på ett tag nu. Vi har ju flyttat till hus å haft massor att göra och inatt kl 2 gick mitt vatten och 9.39 kom det ut en liten Melissa :) vi mår alla bra men är helt slut!

Kämpa på nu tjejer snart är det er tur!

Kram
    Jättemycket grattis till er! Gud vad roligt Hoppas du orkar berätta mer sen när ni har återhämtat er.
  • Minimor78

Idag har jag varit hos fotograf & tagit bilder på både mig, magen och barnen.
    Det var verkligen kul. Jag står alltid bakom kameran, så det finns miljoner kort på maken & barnen men bara enstaka på mig.

Dessutom scrappar jag, så att få riktiga proffsfoton att greja med blir en extra bonus!

• fliisan01

Tänkte bara fråga er som verkar ha koll :) 
    Jag har bf den 8 juni men har den senaste veckan varit dålig i magen kräkts några ggr och har ett fruktansvärt tryck neråt, sjukt mycket sammandragningar samt ökade konstiga flytningar? Det är mitt första barn så jag vet inte vad som är normalt eller inte i slutet av graviditeten. Är det någon av er som har liknande besvär? 

• Baby1112

fliisan: jag har ungefär lika. Är mitt andra barn, men tror inte att jag upplevde det med första.
    Men har hört att det är för att kroppen gör sig redo för förlossning. Så länge inte flytningarna luktar skumt så är det nog i sin ordning... :)

• fliisan01

Bara hoppas att de sätter igång snart! :) står inte ut en dag till känns det som!

• Havsjungfrun
    Pepita skrev 2012-05-14 18:56:19 följande:
    Hej tjejer! Har inte varit in här på ett tag nu. Vi har ju flyttat till hus å haft massor att göra och inatt kl 2 gick mitt vatten och 9.39 kom det ut en liten Melissa :) vi mår alla bra men är helt slut!

Kämpa på nu tjejer snart är det er tur!

Kram
    Åh, grattis till er tjej Baby! När hade du bf?
  • Havsjungfrun
    Lina007 skrev 2012-05-14 19:08:16 följande:
    Lycka 4: mer av min slemmis gick förut också.

Denna väntan... Fastän man börjar bli rätt så färdig med det här nu så kan jag stundtals bli lite sentimental över det faktum att nu är det verkligen slutspurten, nu håller hon verkligen på att jäsa klart!
    Så känner jag också! Det här är sista bebisen för vår del och det är en helt fantastisk känsla att känna bebisen växa inom sig. Är sååå mysigt när man känner den ena eller den andra kroppsdelens rörelser och det får man ju aldrig vara med om igen...
  • MarieG81

Grattis Pepita!

Här ska det firas ikväll!! Vi har efter mycket om och men lyckats sälja vårt hus på östra Öland för att flytta till Färjestaden. Papprerna skrivs på onsdag kväll, hoppas dom inte hinner ändra sig ;) Vi får tillgång till nya huset den 1 juni, så vi började känna smått panik över att behöva stå med två hus. Nu kan jag lugna ner mej och planera i lugn och ro för att barnet ska komma. Har köpt allt men inte satt ihop en enda grej eller tvättat kläder. Nu vet jag vart vi ska bo så nu kan jag planera utifrån det....såååå skönt!!

För övrigt börjar jag också tröttna lite på att vara gravid...är i v.33+4. Magen sitter så högt upp som den bara kan så att det är svårt både att sitta och ligga, halsbrännan är också ett stort problem. Börjar tycka det är jobbigt på jobbet, som tur är har jag jobbat min sista fulla vecka. Veckorna får gärna rulla på snabbt nu, för nu längtar jag rejält efter min lilla beboss :)