• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Tre Flickor
    Pepita skrev 2012-05-14 18:56:19 följande:
    Hej tjejer! Har inte varit in här på ett tag nu. Vi har ju flyttat till hus å haft massor att göra och inatt kl 2 gick mitt vatten och 9.39 kom det ut en liten Melissa :) vi mår alla bra men är helt slut!

Kämpa på nu tjejer snart är det er tur!

Kram

Grattis till Melissa och sköt om er nu Glad Hjärta
  • Bumman79
    RocketQueen skrev 2012-05-14 21:28:36 följande:
    Jag tycker nästan att det börjar bli dags för en fortsättningstråd. En där vi kan lägga in förlossningsberättelser och lite sånt nu när det börjar komma en massa bebisar till höger och vänster. Vad tycker ni?
  • 84Maria

Grattis till Pepita...

Börjar med tröttna som er andra här inne på att vara stor och tjock. Vi har en ganska låg soffa som jag brukar sitta i på kvällarna och att ta sig upp känns som ett träningspass varje gång. Syretillförsen stryps när man ska resa sig. Man bara stånkar pustar och stönar.
    Och jag bara längtar tills jag slipper ha mina stödstrumpor som oxå är svåra att få på och av. Och hur snyggt är det att ha stödstrumpor. Kan ju inte direkt ha kjol till nu när det börjar bli varmare.
    Vaknar varje gång man måste vända på sig i sängen och måste knipa ihop med benen när jag vänder mig annars kan det göra sjukt ont i magen. Bm förklara att det var foglossningen.
    Men trots krämpor och att man inte mår något bra fysiskt så mår jag ganska bra psykiskt...     

• lycka 4

84maria våran soffa är också låg å det är hemskt. Jag ska köpa en fotölj för när jag är nysnittad kommer det aldrig funkat

• gammelmamma

vi flyttade ut en säng i tv rummet, inte så snyggt men det har varit enda sättet för mig att kunna vara med de andra i tv rummet:)

• RocketQueen
    gammelmamma skrev 2012-05-14 21:49:06 följande:
    vi flyttade ut en säng i tv rummet, inte så snyggt men det har varit enda sättet för mig att kunna vara med de andra i tv rummet:)
    Vi har "byggt" en liten speciallösning med fotpallar så att hela soffan är lika djup som divanen. Så nu är det mer som en soffhörna men jag sitter bekvämt för första gången Så länge jag håller mig i soffan, det är minst sagt ett projekt att ta sig upp :Obestämd Och vi har dessutom soffan på tredje våningen i huset så det är inte direkt min favoritvåning för tillfället. Men Vi har köpt en enormt mysig fåtölj som nu står på första våningen som jag brukar hänga i för det mesta. Iaf när jag är ensam hemma och mannen jobbar natt,
  • gammelmamma
    RocketQueen skrev 2012-05-14 22:12:07 följande:
    Vi har "byggt" en liten speciallösning med fotpallar så att hela soffan är lika djup som divanen. Så nu är det mer som en soffhörna men jag sitter bekvämt för första gången Så länge jag håller mig i soffan, det är minst sagt ett projekt att ta sig upp :Obestämd Och vi har dessutom soffan på tredje våningen i huset så det är inte direkt min favoritvåning för tillfället. Men Vi har köpt en enormt mysig fåtölj som nu står på första våningen som jag brukar hänga i för det mesta. Iaf när jag är ensam hemma och mannen jobbar natt,

perfekt:) Man måste hitta sina lösningar.... Tur att det är över snart! På onsdag vet jag, då få jag ett datum, det ska bli så skönt att kunna börja räkna ner
  • UnderbaraPojke

Pepita: stort grattis ;)

Usch,håller på att dööö av nervositet !! ska in på TUL i morgon pga misstankar om för mkt fostervatten då mitt sf mått ökat tre cm på tio dagar ;/ hon sa åt mig att packa väskan för om deras misstankar stämmer sätter dem igång mig i morgon .... Knappt nervös man e juuuuuh.

Hur lång tid efter man blivit igångsatt får man bebis typ??

• Dancia

Pepita: åh vad roligt! Stort grattis!!! Vilket fint namn ni valt till dottern :).

MarieG81: grattis till husförsäljningen! Förstår att det är en stor lättnad :).