• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • RocketQueen

Sommarblommor: Åh vad läskigt och spännande på samma gång :-/ Hoppas den lilla får stanna där inne ett par veckor till så ni slipper neo.

• Emma Stark

Usch, nu är jag en otroligt negativ människa... Var hos barnmorskan idag... Bebis huvud är fortfarande helt rörligt (vecka 35+4) och jag hade spår av äggvita i urinen. Blodtrycket var dock normalt och därför såg hon ingen anledning till oro... Det finns också möjlighet att bebis vänder sig fel och då blir det kejsarsnitt om värkarna sätter igång... 

Sen har mina förvärkar slutat komma, sammandragningarna märker jag heller inte av lika mycket längre och jag har säkert 15 cm slempropp som sitter som gjutet i livmodertappen som för övrigt är hård som sten....

Gaaaaah jag orkar inte mer nu!!!! och det är 6,5 förbaskade veckor kvar till vecka 42+0 då jag får igångsättning isf... Jag kommer vara gravid för alltid!!! 

• RocketQueen

Baby: Vad tråkigt att vändningen inte gick bra. Själv är en sätesförlossning det jag skulle vara mest rädd för. Jag hade mycket hellre gjort snitt utan att tveka. Konstigt nog skrämmer det mig inte det minsta. Jag tycker det är extremt tufft att ge sig på en sätesförlossning och jag är väldigt imponerad. Men sen tog det mig flera månader att ens överväga en vanlig förlossning. Jag var ju helt inne på att bli smittad från början.

• Elvis Mamma

Dagens BM besöK:

V.35:

Sf mått: 29

Blodtryck: 115/70

Glukos: 4,0

HB: 124

Fosterljud: 135

Fosterläge: Fixerad/Fast

Urin: Negativ

Pojke född 060409. BF Flicka Juni-12
  • zenoble

Hemkommen från bm och allt såg fint ut, ligger om än möjligt ÄNNU längre ner nu så hon sa som att han va "på väg ut" haha. Hon trodde denna skulle bli runt samma storlek som sonen och att det nog inte skulle dröja för länge. Men jag vill ju nu!

Lider med er som har det tufft.. Kram

• Lucian Caesar

Hallå!!!

Här är ännu en som är en flitig läsare av tråden men aldrig gett sig till känna Glad förräns nu då vill säga!!
    Väntar min tredje pojk med bf 15 juni så är alltså i v.36 (35+5 kanske?!) 
    Går hemma med gravidpenning & bara slappar..
    Har som många av er andra mycket förvärkar men tippar på att jag går tiden ut ändå, första sonen kom på bf+7 & andra sonen på bf+1...
    Grattis till er som redan fått era små underverk!!!          

• Baby1112

Memso: var inte alls orolig för själva vändning, mer att det skulle misslyckas. :) Dock fick magen sig en ordentlig omgång, men det klart jobbigaste var att behöva ligga på rygg. Blir svimfärdig direkt. Jag ligger liksom ner på sidan när de gör ctg för jag blir yr av att ens halvsitta när det pressar mot ryggen... :/

RocketQueen: är inte säker på att säte är det bästa. Men blir helt skakis bara jag tänker på snitt... :/ Men hade en väldigt lätt förlossning med dottern, fast hon låg ju iofs rätt...

En sån krångelbebis... Den låg ju rätt förra veckan!!! Blä...

• Baby1112

Sommarblommor: läskigt... Hoppas den vill stanna kvar en stund till, så den blir lite mer färdig!

• ooLunaoo

Får man kanske vara med här? Reggade mig precis på sidan. Har BF 26 Juni. Mitt första barn och det är en liten flicka. :)

• ooLunaoo
    gammelmamma skrev 2012-05-15 21:05:48 följande:
    Är det någon som har eller ska föda på KSS i Skövde?

Jag kommer föda på KSS i Skövde. :)