• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Baby1112
    Memso skrev 2012-05-15 20:28:26 följande:
    Var hos BM idag, alla värden och så såg bra ut.. Huvudet har vart neråt och ruckbart i över en månad MEN nu har han vänt sig och ligger i säte!!! Har fått tid till ett vändningsförsök i nästa vecka. Lite nojjig över detta, någon som gjort ett vändningsförsök tidigare??
    Samma som mig då. Har också råkat ut för det. Var hos BM i onsdags och då låg den nedåt och var ruckbar. Igår var jag på förlossningen och då hade den lagt sig på tvären... Dock inte säte just... 
    Har fått tid för vändningsförsök imon... Är lagom nervös...  
    Sådär ja
  • Memso
    Baby1112 skrev 2012-05-15 21:11:51 följande:
    Samma som mig då. Har också råkat ut för det. Var hos BM i onsdags och då låg den nedåt och var ruckbar. Igår var jag på förlossningen och då hade den lagt sig på tvären... Dock inte säte just... 

Har fått tid för vändningsförsök imon... Är lagom nervös...  

Åh, kan inte du skriva till mig i morgon och berätta hur det gick till och så?? Ska ringa och prata med min BM i morgon och prata om min oro.. Hon kanske kan lugna mig lite.

Lycka till förresten!
  • RocketQueen
    Memso skrev 2012-05-15 21:20:20 följande:
    Åh, kan inte du skriva till mig i morgon och berätta hur det gick till och så?? Ska ringa och prata med min BM i morgon och prata om min oro.. Hon kanske kan lugna mig lite.

Lycka till förresten!
    Hur känner du inför en ev. sätesförlossning? För om det är nåt du känner dig bekväm med så finns det ju ingen anledning till ett vändningsförsök om du tycker att det känns obehagligt. Ingen kan ju tvinga dig till nånting, allt är ju bara rekommendationer.
  • lycka 4

imorgon ska jag ringa å boka tid för könsul =) Har ju redan kollat men jag tänkte dubbelkolla =) mest för att få se lillan igen

• Bumman79
    lycka 4 skrev 2012-05-15 21:49:55 följande:
    imorgon ska jag ringa å boka tid för könsul =) Har ju redan kollat men jag tänkte dubbelkolla =) mest för att få se lillan igen
    Är inte det dyrt?
  • lycka 4
    Bumman79 skrev 2012-05-15 21:55:00 följande:
    Är inte det dyrt?
    650 kr så jo det va lite dyrt
  • Baby1112

Memso: klart jag skriver när jag varit där... :) Är mest nervös för att det inte ska lyckas, för jag är nämligen superrädd för att bli snittad... Så jag hoppas verkligen bebis vänder runt!!!

• Bumman79
    lycka 4 skrev 2012-05-15 21:56:59 följande:
    650 kr så jo det va lite dyrt
    Ja det är ju en del pengar ändå....men har man ekonomin till det så varför inte :).
  • lycka 4
    Bumman79 skrev 2012-05-15 22:18:31 följande:
    Ja det är ju en del pengar ändå....men har man ekonomin till det så varför inte :).
    Jag hade lagt undan pengar för att göra ett 3d ul men eftersom vi inte flyttat upp till stockholm än å det va där jag tänkt göra det så sket det sig med tider å då lägger jag dom på ett vanligt ul tänkte jag
  • Bumman79
    lycka 4 skrev 2012-05-15 22:23:57 följande:
    Jag hade lagt undan pengar för att göra ett 3d ul men eftersom vi inte flyttat upp till stockholm än å det va där jag tänkt göra det så sket det sig med tider å då lägger jag dom på ett vanligt ul tänkte jag
    Aha...å ultraljud är ju så härligt att göra :).