• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • lycka 4

Ja å jag skulle verkligen vilja höra igen att det är en tjej, inte för att det spelar nån roll men nu har vi köpt väldigt mycke rosa :)

• Bumman79
    lycka 4 skrev 2012-05-15 23:18:33 följande:
    Ja å jag skulle verkligen vilja höra igen att det är en tjej, inte för att det spelar nån roll men nu har vi köpt väldigt mycke rosa :)
    Ja då skulle det ju kännas lite konstigt om de hade sagt fel det kan man ju förstå :). Speciellt när man planerat efter det oxå...vi har mycket beige och vitt mm för vi vet inte :).
  • Memso
    RocketQueen skrev 2012-05-15 21:33:03 följande:
    Hur känner du inför en ev. sätesförlossning? För om det är nåt du känner dig bekväm med så finns det ju ingen anledning till ett vändningsförsök om du tycker att det känns obehagligt. Ingen kan ju tvinga dig till nånting, allt är ju bara rekommendationer.

Nja, man måste ha tillräckligt stort bäcken för en sätesförlossning. Det ända jag har vart orolig för vid vanlig förlossning är om barnet skulle fastna, känns som risken för det ökar med ett säte? Men ett samtal till BM i morgon ska nog hjälpa mig att sluta nojja!
  • PojkarnasMamma85

Vaknade vid 2.30 av att det gjorde så ont när H rörde på sig. Kändes som om han vred ner sig i kanalen. Satt i gungfåtöljen ett tag occh då somnade han. Men fick så sjukt ont i benen så jag tog Alvedon. Men har bara vridit och vänt på mig sen ddss. Nu gör det fortfarande ont i benen och pirrar typ...plus världens molvärk i rygg, mageboch lår! *gah*

• Tesssi

Hade en jobbig natt inatt också.
    Den skärande känslan i ryggen blev värre igår och inatt så trodde jag ryggen skulle gå av när Mini rörde sig.

Provade att lägga mig i soffan, men det funkade inte. Känns hopplöst just nu...

• Sweet life

Att sova är verkligen nått jag saknar just nu....

Det går ju inte! somnar jag och ligger för länge på ena sidan vaknar jag med sån värk i hela kroppen att jag bara vill gråta och det gör ju ännu ondare att vända på sig. Sambon vaknar varje gång jag vänder på mig och suckar. Jag förstår honom, men snart börjar jag sova i gästrummet, det är ju inte med flit jag gör så här!

• Lina007
    lycka 4 skrev 2012-05-15 23:18:33 följande:

Fastän vi fått veta både på RUL och 3d-ul att det är en lillasyster så tror jag stundtals att det är en lillebror där inne. I slutändan spelar det absolut ingen roll men jag har ju köpt en hel del flickkläder som jag gärna vill kunna få använda...
    Odin 081202 | Lillebror/lillasyster BF 120603 | lina007.blogspot.com
  • PojkarnasMamma85
    Lina007 skrev 2012-05-16 08:17:12 följande:
    Fastän vi fått veta både på RUL och 3d-ul att det är en lillasyster så tror jag stundtals att det är en lillebror där inne. I slutändan spelar det absolut ingen roll men jag har ju köpt en hel del flickkläder som jag gärna vill kunna få använda...
    Jag eller snarare min man har lite samma känsla fast tvärtom. Var ganska solklart på RUL att det var en pojke men ändå kan man inte låta bli att tänka "tänk om..."
  • gizmolarson

Vi har oxå fått klart för oss att det är en pojk på Ul men man tänker ibland tänk om.. Inte för att det gör någon men ändå..

Sover som skit gör även jag nu och carpal tunnel syndromet har kommit fram även denna grav. Så jobbigt, hade det med första men inte med andra..

• lycka 4

nu har jag bokat ett tul på crocus i linköping på måndag kl 10 åhhh va mysigt det ska bli