• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • UnderbaraPojke

Nu har jag bestämt mig för att bebisen ska komma i nästa vecka !!!!! Cool

Så idag är det ikea som gäller och inga rulltrappor här inte. Det ska gås i trappor och jag ska promenera massa. Gräsklippningen är MIN och massa färsk ananas ska ätas !! Någon som har fler bra tips på hur man startar förlossningen.... som ju inte ska gå men ÄNDÅ !!!

Precis i detta NU kom dagens första solstråle in genom fönstret... det ser jag som ett gott tecken !!

STOR KRAM TILL ER ALLA !!  

• Sweet life
    UnderbaraPojke skrev 2012-05-16 10:49:48 följande:

Så idag är det ikea som gäller och inga rulltrappor här inte. Det ska gås i trappor och jag ska promenera massa. Gräsklippningen är MIN och massa färsk ananas ska ätas !! Någon som har fler bra tips på hur man startar förlossningen.... som ju inte ska gå men ÄNDÅ !!!

Precis i detta NU kom dagens första solstråle in genom fönstret... det ser jag som ett gott tecken !!

Att springa i trappor har bara motsatt effekt fram tills att förlossningen startat tyvärr. Det bidrar bara till att kroppen spänner sig och du blir bara trött...

Men massera bröstvårtorna, läääääänge typ 30 min minst!
  • Cataleya
    zenoble skrev 2012-05-16 10:44:29 följande:
    nej det gör hon verkligen inte men bara för att jag är så himla nyfiken på om man är redo eller inte, känns ju så! Får väl se sen :) har du haft några känningar än? Jag tycker jag får falska förhoppningar hela tiden :(
    Okej, Ja du har ju känt mkt ett tag, hoppas att det är på gång ? Var det vatten du läckte sist, eller var det bara flytningar ? 
    Jag var inne på förlossningen i måndags, var hos bm på morgonen, pga minskade rörelser skickade hon mig till förlossningen, fick sitta där uppe i 4 timmar, det var kaos! Men det var ingen fara med lillan.  De gjorde tyvärr ingen vaginal undersökning, så fick aldrig veta om tappen var påverkad. Men visst känner jag, de två senaste dagarna har jag haft sådana sammandragningar så jag vart tvungen att koncentrera mig på att andas, tillsammans med sammandragningarna har jag fått som kramp attacker i höger höft/ben. Skit skumt! :) Magen är sten hård. Men slemproppen har inte gått än, har bara riktigt mkt vita flytningar, så vet inte om den släpper lite i taget eller om det bara är flytningar. .
  • Dancia
    stjärnfrukt skrev 2012-05-16 09:39:38 följande:
    Har ni övat på andningen något än?!

Jag har varit så täppt i näsan senaste halvåret så jag har inte övat ett endaste andetag eller avslappningsställning. Ni som gjort det, hur har ni gjort?

Förra gången gjorde jag övningar i vatten med min sambo varje vecka på vattengympan, så det känns inte riktigt som samma grej nu....  

Jag har övat massor då jag haft förvärkar väldigt länge. Förvärkarna kan göra så ont att jag vrider och vänder på mig och bara vill ropa AJJJ!! Så jag försöker istället slappna av i hela kroppen och bara andas lugnt och det hjälper ganska bra faktiskt. Hoppas att det funkar hyffsat under förlossningen också för jag har inte försökt med sån avslappning mina två första förlossningar :).
  • Sweet life

Nybörjarfråga....

Hur mycket kläder behöver man klä på dom små? Inomhus och utomhus?
    Mössa utomhus, men behövs det inomhus om dom inte är blöta i håret?

• UnderbaraPojke
    Sweet life skrev 2012-05-16 10:53:52 följande:
    Att springa i trappor har bara motsatt effekt fram tills att förlossningen startat tyvärr. Det bidrar bara till att kroppen spänner sig och du blir bara trött...

Men massera bröstvårtorna, läääääänge typ 30 min minst!

Aha... då får det bli rulltrappor istället =) mindre jobbigt så det tackar vi för haha

Det med bröstvårtorna har jag aldrig hört ?? Är beredd att göra vad som helst !!  
  • Sweet life
    UnderbaraPojke skrev 2012-05-16 11:08:21 följande:
    Aha... då får det bli rulltrappor istället =) mindre jobbigt så det tackar vi för haha

Det med bröstvårtorna har jag aldrig hört ?? Är beredd att göra vad som helst !!  
    Att massera och stimulera bröstvårtorna ska tydligen frisätta oxytosin i kroppen, vilket är det som mjukar upp tappen och enligt kunniga är det som sätter igång förlossningen, man använder ju oxytosindropp för att starta förlossningar...

Lycka till! Jag ska börja med samma saker om 2 veckor då jag är 37+0...
  • PojkarnasMamma85
    UnderbaraPojke skrev 2012-05-16 10:49:48 följande:

www.familjeliv.se/Forum-2-115/m15974154.html

Jag vill också få ut min snart, men börjar på lördag då är jag i vecka 37+0!
  • Elvis Mamma

Varit på mvc, dagens sf-mått visade 29 nu i vecka 35, hade 27 i v 30 å kurvan pekar rätt ner å jag ligger nu under nedersta kurvan BM blev orolig men jag har ju gjort ett tillväxt ultraljud som visar att bebisen ligger ganska normalt i vikt, dock lite under normalkurvan men BM blev ändå orolig å jag med såklart! Ska på ny mätning om två veckor igen. BM bekräftade även igen att bebisen är fixerad vilket också kan ge ett lite mindre sf mått men fy va jag blev orolig nu!!

• UnderbaraPojke
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-05-16 11:18:02 följande:
    www.familjeliv.se/Forum-2-115/m15974154.html

Jag vill också få ut min snart, men börjar på lördag då är jag i vecka 37+0!

Jag är ju samma som dig, 37+0 på lördag .... MEN jag tror dock inte det så effektivt att det skadar att börja redan idag =)
    Äntligen ska jag få äta massa ananas ... är ju min stoooora favorit, varit jobbigt att hålla sig "ifrån" det. Har ju ätit ananas men inga mängder ... men nu får jag YES !!!