Ensortsmamma skrev 2012-05-16 09:42:58 följande:
Gammelmamma: jag ska föda på KSS och gjorde de sist med.
Va där igår en sväng pga falska värkar. Och då kom de in en barnmorska som inte hade oss för stunden, men Som hade oss när Maja föddes och dog. Hon ville bara komma in för att krama oss och hon hoppades sp på att hon skulle jobba när vi väl kommer ib och ska föda. Och de hoppas vi med, helt underbar människa!
Jag läste din blogg för ett tag sedan och förstod att du bodde i närheten. Jag grät floder och beklagar sorgen efter Maja. Skönt att du verkar ha gått vidare på ett sunt sätt. Jag har också bara goda erfarenheter av förlossningen på KSS. Alla mina barn plus mitt barnbarn har fötts där. De är så gulliga och förstående och jag har aldrig blivit nekad att komma in osv. I dag ska jag in och få ett datum för snittet, men det är ju på ante, hoppas de är lika underbara. (har lite blandade erfarenheter därifrån)
När jag var på ante sist var min dotter och dotterdotter med, jag behöver någon som kör mig i rullstolen, så var hennes barnmorska där och det visade sig att den bm hade förlöst även min 3 åring, eller hon kom precis när jag födde:) Min dotter hade det lite dramatiskt så hon mindes henne väl.