• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • fyrklöver81

Vi ville inte veta, men såg snoppen på ul , så då kunde bm lika gärna bekräfta det, vilket hon gjorde och printade ut ett kort på bebisens snopp, som nu hänger bland ul bilderna i hallen, =)

Annars så spelade det verkligen ingen roll vilket kön det är, huvudsaken är att bebisen är frisk, vilket verkligen inte är något att ta för givet.

Ultraljud är ju ändå till för att hitta avvikelser inte för att se sina bebisar , tycker ibland det har blivit lite fel.
    Jag fick ju göra ett extra ul denna graviditet och även ett extra förra, vilket jag gärna sluppit.
    Så ni som "bara" får ett ul var glada för det, det betyder ju att man ej sett något avvikande på era små...
    <3

• Emma Stark
    stjärnfrukt skrev 2012-05-16 09:39:38 följande:
    Har ni övat på andningen något än?!
    Jag har varit så täppt i näsan senaste halvåret så jag har inte övat ett endaste andetag eller avslappningsställning. Ni som gjort det, hur har ni gjort?

Förra gången gjorde jag övningar i vatten med min sambo varje vecka på vattengympan, så det känns inte riktigt som samma grej nu....  
    Jag har inte övat på nån speciell andning och tänker inte använda mig av det heller på förlossningen om det är det du menar. Den andningen jag ska använda har jag övat mig på varje dag i snart 26 år ;) Vanlig avslappnad djup andning :)
  • gammelmamma
    Ensortsmamma skrev 2012-05-16 09:42:58 följande:
    Gammelmamma: jag ska föda på KSS och gjorde de sist med.
    Va där igår en sväng pga falska värkar. Och då kom de in en barnmorska som inte hade oss för stunden, men Som hade oss när Maja föddes och dog. Hon ville bara komma in för att krama oss och hon hoppades sp på att hon skulle jobba när vi väl kommer ib och ska föda. Och de hoppas vi med, helt underbar människa!

Jag läste din blogg för ett tag sedan och förstod att du bodde i närheten. Jag grät floder och beklagar sorgen efter Maja. Skönt att du verkar ha gått vidare på ett sunt sätt. Jag har också bara goda erfarenheter av förlossningen på KSS. Alla mina barn plus mitt barnbarn har fötts där. De är så gulliga och förstående och jag har aldrig blivit nekad att komma in osv. I dag ska jag in och få ett datum för snittet, men det är ju på ante, hoppas de är lika underbara. (har lite blandade erfarenheter därifrån)
    När jag var på ante sist var min dotter och dotterdotter med, jag behöver någon som kör mig i rullstolen, så var hennes barnmorska där och det visade sig att den bm hade förlöst även min 3 åring, eller hon kom precis när jag födde:) Min dotter hade det lite dramatiskt så hon mindes henne väl. 
  • Ensortsmamma

Gammelmamma: ja vi har också bara positiva tankar (ifrån personalen) träffade ju ganska många under den tiden vi var där. Alla utom en va toppen! De grät när vi grät och va så mänskliga , de tycker jag är bra.

Vi har också haft mycket kontakt med ante, gillar de flesta sist hade vi anna trollstad , vi gillar dock inte Hanne hon va mesig och tyst mest.
    Hoppas de går bra för dig idag, lycka till :)

• gammelmamma
    Ensortsmamma skrev 2012-05-16 10:08:55 följande:
    Gammelmamma: ja vi har också bara positiva tankar (ifrån personalen) träffade ju ganska många under den tiden vi var där. Alla utom en va toppen! De grät när vi grät och va så mänskliga , de tycker jag är bra.

Vi har också haft mycket kontakt med ante, gillar de flesta sist hade vi anna trollstad , vi gillar dock inte Hanne hon va mesig och tyst mest.
    Hoppas de går bra för dig idag, lycka till :)
    Jag vet inte vem vi får i dag, hoppas vi får anna då:) Jag hade en läkare när jag skulle ha dottern, henne tyckte jag inte om, men det är svårt att säga hur de är. Man äar ju ganska hormonstinn;) Tack för lyckönskningarna... det är ju inget konstigt, bara att vi ska få ett datum, men jag vill inte vänta för länge:)
  • Cataleya
    zenoble skrev 2012-05-16 09:35:48 följande:
    samma här.. Ilar till så fruktansvärt i ljumskarna ibland så jag bara får vika mig, kan se lite kul ut kan jag tänka mig ;)
    Jag har också bm besök idag, känns inte som om vi har så mycket att kolla, men skulle hemskt gärna vilja ha en hinnsvepning eller iaf kolla om tappen är mogen och om man öppnat sig nåt..
    Av ren nyfikenhet, känner din bm på tappen som rutin ? Det gör inte min ? :D
  • Havsjungfrun
    Memso skrev 2012-05-15 20:28:26 följande:
    Var hos BM idag, alla värden och så såg bra ut.. Huvudet har vart neråt och ruckbart i över en månad MEN nu har han vänt sig och ligger i säte!!! Har fått tid till ett vändningsförsök i nästa vecka. Lite nojjig över detta, någon som gjort ett vändningsförsök tidigare??
    Gjorde ett för två veckor sedan. Hade tur för det gick jättelätt, på mindre än en minut var den runt och så ligger h*n fortfarande. Hoppas att det går bra för dig också!
  • Havsjungfrun
    Baby1112 skrev 2012-05-15 21:11:51 följande:
    Samma som mig då. Har också råkat ut för det. Var hos BM i onsdags och då låg den nedåt och var ruckbar. Igår var jag på förlossningen och då hade den lagt sig på tvären... Dock inte säte just... 
    Har fått tid för vändningsförsök imon... Är lagom nervös...  
    Lycka till! Mitt gick jätteenkelt så jag håller tummarna för dig med. Min läkare (det är ingen bm som vänder) sa att hälften av försöken lyckas. Helt klart värt att test tycker jag...
  • zenoble
    Cataleya skrev 2012-05-16 10:32:06 följande:
    Av ren nyfikenhet, känner din bm på tappen som rutin ? Det gör inte min ? :D

nej det gör hon verkligen inte men bara för att jag är så himla nyfiken på om man är redo eller inte, känns ju så! Får väl se sen :) har du haft några känningar än? Jag tycker jag får falska förhoppningar hela tiden :(
  • Havsjungfrun

Hade molvärk hela eftermiddagen och kvällen igår. Tog Alvedon inför natten och nu har det lagt sig. Trodde nog nästan att det var på gång. Maken har frågat mig tusen gånger i natt hur det känns... Nu ska jag strax åka iväg på TUL.