Lina007 skrev 2012-05-16 09:36:02 följande:
Tycker mördar-förkylningen jag hade för två veckor sen var droppen men nu verkar det minsann vara på gång igen! Vaknade med halsont i morse som inte vill gå över och huvudet känns, om möjligt, tyngre än magen...
Men så länge man slipper ev förkylningar och andra sjukdomar vid förlossningen, så är jag nöjd. Men den turen lär jag nog inte ha

Fy för förkylningar! Krya på dig!!!
stjärnfrukt skrev 2012-05-16 09:39:38 följande:
Har ni övat på andningen något än?!
Jag har varit så täppt i näsan senaste halvåret så jag har inte övat ett endaste andetag eller avslappningsställning. Ni som gjort det, hur har ni gjort?
Förra gången gjorde jag övningar i vatten med min sambo varje vecka på vattengympan, så det känns inte riktigt som samma grej nu....
Jag försöker träna på andningen, eller jag försöker mer ställa in mig själv psykiskt på att jag bara ska andas under förlossningen och att det är min enda uppgift. Känns skönt att tänka så när tankarna skenar iväg och jag tänker att det inte kommer gå bra. Jag har läst häftet om att föda med mindfulness som de använder sig av här i Dalarna och träffat aurora, hoppas det hjälper. Här är en länk till häftet; lätt värt 35:-
http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9172057378