• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • PojkarnasMamma85
    UnderbaraPojke skrev 2012-05-16 11:25:16 följande:
    Jag är ju samma som dig, 37+0 på lördag .... MEN jag tror dock inte det så effektivt att det skadar att börja redan idag =)
    Äntligen ska jag få äta massa ananas ... är ju min stoooora favorit, varit jobbigt att hålla sig "ifrån" det. Har ju ätit ananas men inga mängder ... men nu får jag YES !!!
    Det har du nog rätt i! Jag har även hört att rabarber ska vara bra!
  • Sommarblommor

Sitter på förlossningen och väntar på besked från läkare och neo om vad dom ska göra med oss, är bara i v 33+4 men busungen sjönk ner till spineaknölarna i natt.

Nr ett kom i v 36+0 på Huddinge 2009
  • zenoble

Cataleya: nej har inte fått svar på vad det var.. Men har inte känt det mer i alla fall. Vad skönt att allt såg bra ut med lillan då! Man blir ju orolig.. Men nu vill jag faktiskt ha ut bebis :)

• gizmolarson

Ahh ligger i en solstol med magen i vädret.. Härligt, fast visst skulle det varit mysigare med en bebis sovandes i sin vagn ist..

• lycka 4

Mina barn har haft så mycke hår så jag har inte haft mössa på dom för det har blitt för varmt , är det varmt blir det en body i vagnen strumpor inomhus blöja eller body beroende på värme

• AAEV
    Sweet life skrev 2012-05-16 11:03:07 följande:
    Nybörjarfråga....

Hur mycket kläder behöver man klä på dom små? Inomhus och utomhus?
    Mössa utomhus, men behövs det inomhus om dom inte är blöta i håret?
    Alltså jag är ju en sån där varm människa, så jag klär inte på mina barn så mkt. Mössa utomhus men inte om hen ska ligga i vagnen, där blåser det ju inte. Nu tänker jag alltså på en varm solig sommardag. En varm sommardag tänker jag en tunn pyjamas/body o byxor o så en mjuk liten filt :)
    Alexander 081026 Eleonora 091123 Kråkan BF 120629
  • Dancia

Där gick ett par väldigt tjocka bitar av slemproppen när jag satt på toaletten. Men det var inte blodblandat och jag är bara i vecka 35 så jag tror inte det är något tecken på förlossning, men kanske innebär att förvärkarna har börjat påverka tappen lite.

• Baby1112

En stökig förmiddag på förlossningen. Fick sitta med ctg en timme, den vägrade godkänna. Bebis hade för snabba hjärtslag. Sen bytte de maskin och efter 20 min med den var de äntligen nöjda.
    Vändningsförsöken misslyckades, båda två. Blev helt svimfärdig på kuppen eftersom jag inte kan ligga på rygg.
    Nu väntar tid till röntgen i nästa vecka för att kolla bäckenet och i så fall föda i säte. Är fullkomligt livrädd för snitt!!! :(

Men med lite tur kan bebis vända tillbaka igen, hoppas iaf... Är "bara" i 36+0 idag, men dottern föddes 37+3 så de vill ändå ha en plan klar om det sätter igång. Har ju bara haft massa falska värkar hittills... :/

• lycka 4

Baby1112 !! Håller tummarna för att den lille vänder sig. Jag förstår dig helt när det häller snitt. Jag gör ju mitt 3e planerade snart å är livrädd därav att jag sover vid mina snitt

• Memso
    Baby1112 skrev 2012-05-16 12:44:08 följande:
    En stökig förmiddag på förlossningen. Fick sitta med ctg en timme, den vägrade godkänna. Bebis hade för snabba hjärtslag. Sen bytte de maskin och efter 20 min med den var de äntligen nöjda.

Vändningsförsöken misslyckades, båda två. Blev helt svimfärdig på kuppen eftersom jag inte kan ligga på rygg.

Nu väntar tid till röntgen i nästa vecka för att kolla bäckenet och i så fall föda i säte. Är fullkomligt livrädd för snitt!!! :(

Men med lite tur kan bebis vända tillbaka igen, hoppas iaf... Är "bara" i 36+0 idag, men dottern föddes 37+3 så de vill ändå ha en plan klar om det sätter igång. Har ju bara haft massa falska värkar hittills... :/

Usch, vad jobbigt att dom misslyckades med vändningen!

Så du vill hellre föda säte, STARKT!!

Har inte sovit en blund inatt för jag tycker det känns så jobbigt att föröka vända, och så ska jag må så här tills nästa onsdag när det är dags! Blää för det!!