• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • LillSnurr82

Jag har också hört att man ökar riskerna för missfall vid ultraljud. Är ljudvågorna dom stör fostret om jag fattat rätt. Därför man bara får ett visst antal ultraljud/ graviditet om det inte är nåt speciellt.

• Elvis Mamma
    Chris01 skrev 2011-10-24 20:46:18 följande:
    ELVIS MAMMA: Sådär ja, skriver vidare här till dig så inte andra blir sura mer på oss =)

Ska köpa påsen absolut! Kan du känna av molvärken längre fram ibland och sidorna ibland? Min är så varierande, och idag har jag haft så mycket stickningar i brösten alltså! Sidorna & bröstvårtorna gör sååå ont och är sååå ömma, jag kan inte ens sova på dom längre, älskar och sova på magen  =)
    Då jag redan har stora bröst så blir det drygt med ännu större bröst sen.. suck, haha.
    Ådrorna syns som attans också!! Hahaha, går rätt igenom och sticker helt blått utåt.. ;)
    Ja de är nog lika bra vi pratar vidre här

Ja jag känner molvärken på lite olika ställen, både långt fram å ibland också på sidorna. Känner ibland om jag resar mig för fort att de liksom kan sticka/hugga till på vänster eller höger sida men de ska tydligen vara någon form av växtvärk så jag hoppas de stämmer, går runt å nojjar för minsta lilla! Jag har också nu senaste dagarna börjat känna av mina bröst mer å mer, vaknade faktiskt inatt av att dom ömmade rejält Har ganska små i vanliga fall men nu känns dom mer svullna å ådrorna börjar bli mer framtränande. illamåeendet kommer å går, får plötsliga attackar av illamåeende ibland, speciellt när jag är hungrig eller precis har ätit. Hur mycket känner du av illamåeendet? Hur är din mage annars? Tycker min bubblar å låter för jämnan å de är inte alls lika lätt att gå på toa som tidigare
  • RocketQueen

Jag har oxå hört det där om vul och missfall. Eller det jag har hört är att man inte vet hur mycket det påverkar och därför låter man bli och gör bara det i nödfall. Dumt att chansa om det inte behövs liksom. Och det låter inte helt orimligt i mina öron...

Jag tycker att det känns som att det äntligen börjar bli liiite bättre med tröttheten. Idag har jag säkert haft iaf två timmar då jag inte velat dö av trötthet. Så förhoppningsvis är man snart människa igen

• Uddabus

Jag har inte haft skydd på hela tiden eftersom det finns inget som passar mig. O det vet min sambo om... Men vill inte ha kondom!!??

Grejen är att vi köpt hus oxå så jag blir bara ledsen. Men ska iväg på vul för att kolla hur långt gånget. Minst vecka 8-9 är jag men mensen sist var lite underlig.

Visst han har tre sen innan o jag två o det är ett massa pysslande.

• Gullgrodan

Idag förlova jag och min sambo oss, hoppas på ett positivt besked imorrn vid VUL.

• Nangijala
    Uddabus skrev 2011-10-25 06:42:47 följande:
    Jag har inte haft skydd på hela tiden eftersom det finns inget som passar mig. O det vet min sambo om... Men vill inte ha kondom!!??

Grejen är att vi köpt hus oxå så jag blir bara ledsen. Men ska iväg på vul för att kolla hur långt gånget. Minst vecka 8-9 är jag men mensen sist var lite underlig.

Visst han har tre sen innan o jag två o det är ett massa pysslande.
    Ja men då får han "skylla sig själv".. Han visste ju att du skulle kunna bli gravid om han inte använde kondom, så där gjorde han ju ett val! Han kan ju inte kallt räkna med att du ska ta bort den lille..
  • Nangijala
    Gullgrodan skrev 2011-10-25 07:59:39 följande:
    Idag förlova jag och min sambo oss, hoppas på ett positivt besked imorrn vid VUL.
    Grattis Solig Hoppas att allt går bra imorgon också!