• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • virvel

Glad för er som som får se era små hjärtan=)

Dagarna sniglar sig fram, vet inte hur jag ska stå ut till fredag till vul. Känner mig gravid men samtidigt tror jag att jag inbillar mig att det fortfarande växer=(  

• Chris01
    PIO skrev 2011-10-25 12:22:35 följande:
    Nu har vi varit o sett vårt lilla underverk!! Ett fint tickande hjärta. V 7+3 fick bm det till fast både hon o ja tror att det inte stämmer :) hon sa att de va lite svårt att mäta men allt såg jätte bra ut. Så nu e de bara att vänta till inskrivningen som är den 16 nov. IdaElin0406- vår son fyller 5 år om en vecka. Han har väldiga problem med förkylningsastma, och han har en cp-skada. Men han är hur glad o go som helst. Skulle du se honom skulle du inte märka han skada förutom att han inte går själv. Men annars ser han ut som en helt normal 5åring. O nu äntligen ska han få bli storebror, ja hoppas innerligt att bebben i magen stannar kvar till v 38 iaf :)
    Grattis!! Själv tycker jag dagarna myglar sig fram tills UL den 8/11 alltså!!
  • Chris01
    Sweet life skrev 2011-10-25 10:54:57 följande:
    I stockholm får alla göra, men man blir inte erbjuden om man ä under 35 utan måste själv be om det då...

Nyss kom första spyan för den här graviditeten.... Trodde jag skulle klara mig med illamående som kommer och går utan att spy, men icke!
    Åt oliver förrigår som jag ÄLSKAR, spydde direkt efter... inga oliver nu icke..
  • Dancia
    virvel skrev 2011-10-25 13:13:29 följande:
    Glad för er som som får se era små hjärtan=)

Dagarna sniglar sig fram, vet inte hur jag ska stå ut till fredag till vul. Känner mig gravid men samtidigt tror jag att jag inbillar mig att det fortfarande växer=(  

Vilken tid har du VUL på fredag? Jag ska också göra VUL då :)

Klart att det växer :) 
  • gizmolarson

var å gjirde vul igår eftersom jag hade fått "missfall" förra tisdagen kom det massa blod å två stoooora klumpar..men vad såg vi..jo ett levande foster..så då är väl man gravid igen då??!!
     fast nu blir jag nojig att bebis kanske var för lite..en vecka hit å dit..kan man mäta så fel?

jag som är en riktigt lattemorsa som dricker ca 5-7 latten om dan kan nu inte dricka en..suck..

Wilda 27okt-07, Tuva 17 juni-09
  • Sweet life
    gizmolarson skrev 2011-10-25 13:48:57 följande:
    var å gjirde vul igår eftersom jag hade fått "missfall" förra tisdagen kom det massa blod å två stoooora klumpar..men vad såg vi..jo ett levande foster..så då är väl man gravid igen då??!!
     fast nu blir jag nojig att bebis kanske var för lite..en vecka hit å dit..kan man mäta så fel?

jag som är en riktigt lattemorsa som dricker ca 5-7 latten om dan kan nu inte dricka en..suck..
    Enligt SLV kan man dricka 2 koppar kaffe om dagen, så varför skulle du inte kunna dricka en latte?
  • Sweet life

Grattis till räkan förresten!
  • Chris01

Grattis =) Kul och höra det gick bra iaf, mf är så fruktansvärda så dom önskar vi håller sig borta tack!!

Du kan dricka ca 2-3 koppar kaffer /dagen så 1 latte kan du nog dricka =)