• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Smotly
    Gullgrodan skrev 2011-10-25 07:59:39 följande:
    Idag förlova jag och min sambo oss, hoppas på ett positivt besked imorrn vid VUL.
    Stort grattis till er <3
  • Dancia
    smultron87 skrev 2011-10-25 10:31:18 följande:
    Vi får göra kub oavsett ålder där vi bor, men det är ju olika överallt. Var 21 när vi gjorde kub ned sonen och kommer precis fyllt 24 vid nästa kub

Var bor ni? Jag är 23 så jag hoppas att jag kan få göra ett. Ska till BM nästa fredag så då ska jag fråga :).
  • Sweet life

I stockholm får alla göra, men man blir inte erbjuden om man ä under 35 utan måste själv be om det då...

Nyss kom första spyan för den här graviditeten.... Trodde jag skulle klara mig med illamående som kommer och går utan att spy, men icke!

• Pinkflower880
    Jätten gluff gluff skrev 2011-10-25 09:13:57 följande:
    Hej!
    Jag hoppar med här jag också om det är OK?
    Plussade för en vecka sen & BF verkar bli runt månadsskiftet Juni/Juli! Det är vårt andra, har en liten tjej också som är nio månader. Hade inte räknat med att lyckas riktigt så snart tror jag, fast det var planerat.
    är det nån mer som får sina barn såpass tätt?

Jag är lite orolig för att jag inte känner några symtom än, men man kanske bara ska vara nöjd? Inga ömma bröst, inget illamående, liiite tröttare än vanligt, men det kan ju lika gärna bero på att Lillan är sjuk & inte sover så bra... Har/hade ni många symtom de första veckorna?
    Hej! Grattis!

Jag kommer att ha 13 månader mellan mina, ungefär. Ska på VUL på torsdag för att se hur långt gången jag är. Men fick en dotter i slutet på april i år och mini borde komma någon gång i början på juni om jag inte räknat helt galet!
    Vi hade dock inte planerat, skulle precis sätta in spiral. Men ja, naturen hann före... ;)

Har haft och har mycket symptom. Borde vara i vecka nio nu och förra veckan kom illamåendet med full kraft. Sen dess hänger det kvar. En klar utmaning att vara gravid och ta hand om en bebis... :)
    Sådär ja
  • Pinkflower880

Grattis Gullgrodan!

Sådär ja
  • Sweet life

Hur f*n ska jag klara av att skriva tenta i fyra timmar imorgon är den är under den tiden på dygnet då jag mår som mest illa?

• IdaElinLivia040611
    PIO skrev 2011-10-25 10:21:31 följande:
    IdaElin0406- min son är född i v 24 så ja kommer oxå få gå på specmvc. Man hoppas verkligen att pyret i magen vill stanna kvar många fler veckor den här gången :). Sitter i bilen på väg till sjukan. Idag blir det vul. Är lite nervös! Finns en liten chans att det kan vara två. Fast ja e mest nervös över att de inte ska se nått hjärta som tickar. Men känns som att det borde göra de eftersom ja har så mycket symptom. Men de kommer vi ju snart få veta :) ha en bra dag tjejer. Och grattis till förlovningen gullgrodan!
    man e ju lite orolig att det ska bli på samma sätt. Men jag ska knipa som satan den här gången;) nej men skämt å sido dom ska ha bra koll på mig så jag känner mig trygg.
    Hur gammal e din pojke idag och hur mår han?
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523
  • PIO

Nu har vi varit o sett vårt lilla underverk!! Ett fint tickande hjärta. V 7+3 fick bm det till fast både hon o ja tror att det inte stämmer :) hon sa att de va lite svårt att mäta men allt såg jätte bra ut. Så nu e de bara att vänta till inskrivningen som är den 16 nov. IdaElin0406- vår son fyller 5 år om en vecka. Han har väldiga problem med förkylningsastma, och han har en cp-skada. Men han är hur glad o go som helst. Skulle du se honom skulle du inte märka han skada förutom att han inte går själv. Men annars ser han ut som en helt normal 5åring. O nu äntligen ska han få bli storebror, ja hoppas innerligt att bebben i magen stannar kvar till v 38 iaf :)