• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Havsjungfrun

Vill inte veta könet. Har fått bli en spännande överraskning med båda de andra och det ska det få bli den här gången också.

• tunrida

ingen som har bild på magen? jag kan inte dölja det har riktig mage är i v 7+1 nu

• smultron87

fick veta av BM idag på vår inskrivning att jag är i vecka 5+5 alltså vecka 6, går in i vecka 7 på onsdag =)

• Nangijala
    Sweet life skrev 2011-10-24 17:13:59 följande:
    Ja, det hoppas jag också men är inte allt för hoppfull just nu... Blir bara så jävla ledsen när jag ser hur underbar han är med sina barn och när han säger hur mycket han älskar dem, när jag vet att han inte vill ha det här som växer i mig...
    Jag vet hur du känner dig, min man sa "jag vill inte ha det" och så sova han som sagt på soffan.. jag lät bli att ta upp det. Sen så var jag hos BM för provtagning, då blev det nog verkligare för honom. Ge honom lite tid och ta upp det senare igen , så att han får grunna lite på det för sig själv.
  • Nangijala

Jag har sådan ångest över att berätta för min mamma att jag väntar barn igen Rynkar på näsan Hon tjatade senast idag om att dottern ska väl bli runt 5 innan nästa barn kommer, så att jag hinner jobba och specialutbilda mig! Är nämligen färdig nu i januari så jag hinner förhoppningsvis jobba i 6 månader innan bebisen kommer..
    Men hon kommer bli skogstokig, vill ju inte att det ska kännas så här!

• smultron87
    Nangijala skrev 2011-10-24 19:13:07 följande:
    Jag har sådan ångest över att berätta för min mamma att jag väntar barn igen Rynkar på näsan Hon tjatade senast idag om att dottern ska väl bli runt 5 innan nästa barn kommer, så att jag hinner jobba och specialutbilda mig! Är nämligen färdig nu i januari så jag hinner förhoppningsvis jobba i 6 månader innan bebisen kommer..
    Men hon kommer bli skogstokig, vill ju inte att det ska kännas så här!
    berätta inte för henne, vänta ett tag till?
  • Nangijala
    smultron87 skrev 2011-10-24 19:20:28 följande:
    berätta inte för henne, vänta ett tag till?
    Jo absolut, vi har tänkt vänta tills lucia någon gång! Men hon kommer nog inte bli så mycket gladare då.. till en början i allafall.
  • smultron87
    Nangijala skrev 2011-10-24 19:23:23 följande:
    Jo absolut, vi har tänkt vänta tills lucia någon gång! Men hon kommer nog inte bli så mycket gladare då.. till en början i allafall.
    nä säkert inte men då har det ju gått ett tag och hon fattar att ni tänker behålla det.

vilken vecka är du i nu?
  • jesand
    smultron87 skrev 2011-10-24 18:52:35 följande:
    fick veta av BM idag på vår inskrivning att jag är i vecka 5+5 alltså vecka 6, går in i vecka 7 på onsdag =)
    Hej! Läste lite i den här tråen och fastnade i vad du skrev! Tror att jag ligger lika långt som du och ska på inskrivning imorgon! Spännande! Vad händer där?
    Och GRATTIS!