• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Sweet life

Haha ja hormonerna svämmar verkligen över.. efter sexet idag när vi låg i sängen och kramades började jag gråta hejdlöst från ingenstans....

Kanske har de med hans åsikt att göra, men det kom verkligen från ingenstans!

• Pinkflower880
    Sweet life skrev 2011-10-24 20:40:35 följande:
    Ja, den lilla räkan i mig är en spiralbebis...
    Tycker det är taskigt att regera som han gör ändå!

Har man sex kan det bli konsekvenser... Även om man skyddar sig...

Det borde han veta!!! Han borde definitivt ta hänsyn till dig och dina känslor iaf...
    Sådär ja
  • Smotly
    Pinkflower880 skrev 2011-10-24 20:40:52 följande:
    Var glad om du inte känner illamående, du kan få låna lite av mitt!!! :)

Nä, men alla känner ju av olika. Dessutom är det avnligt att illamåendet just kommer längre fram. Jag fick mitt, med besked, förra veckan och då var jag i vecka 8.

Sen har jag kompisar som varit gravida utan att må illa en sekund... *avis*

Så jag skulle inte oroa mig i onödan om jag var du! Tänk på härligt det är att vara gravid istället! :)
    Haha ja jag är nog nojjig.. Det konstiga är att jag mådde illa innan jag visste att jag var gravid, och min mamma berättade hur hon mådde illa från dag 1 till förlossningen, så då började man ju fundera :(

Men jag ska njuta varje ögonblick av vårt lilla mirakel :)
  • Chris01
    Aikotakara skrev 2011-10-24 20:31:36 följande:
    Vad det verkar vanligt med att alla gör VUL?? Jag har inte hört någonting alls om det.. jag vill också se ett litet tickande hjärta :( Ska ringa för inskrivning på måndag, då går jag in i vecka 7.
    Här i Malmö får du ringa själv och boka en privat klinik för tidigt UL om du vill, annars får man vänta till rutinen vid v.14-16 tror jag, inte säker där.
    Jag boka när jag plussa så den 8/11 har jag tid för tidigt VUL då är jag i v.8 och får förhoppningsvis höra ett tickande hjärta! =)
  • Pinkflower880

Dessutom brukar jag, som gillar att tro på ödet, försöka se det positiva i när något sådant händer.

Blir man gravid trots skydd, ja då borde det väl verkligen va meningen...

Sådär ja
  • Aikotakara
    Smotly skrev 2011-10-24 20:36:10 följande:
    Usch... jag är jätte orolig :S Jag gjorde ett gravtest förra veckan och plussade. Enligt räknare här så gick jag in i vecka 6 nu... Men jag känner inga vidare symptom förutom liknande mensvärk och ömmade bröst, men inget illamående eller nått :S Jag tycker det är jätte konstigt och blir orolig att något är fel eller är jag bara nojjig?
    Jag har samma som dig. Ömmande bröst och molvärk.. det känner jag iaf av mest. Sen kommer tröttheten/svagheten ibland och att jag måste kissa o så. Men jag känner mig inte speciellt gravid :S
  • Dancia
    Sweet life skrev 2011-10-24 16:52:43 följande:
    Fick precis ett mail(!) från min sambo där han skriver att han anser att jag bestämt mig att fullfölja den här graviditeten utan respekt för hans åsikt... Vill bara lägga mig och gråta!!! Trodde att vi efter det senaste samtalet var överens!!!

Stackare...kan verkligen ställa mig in i din situation då min man absolut inte ville att vi skulle behålla i början... kändes fruktansvärt eftersom jag absolut inte skulle klara av att göra en abort, men heller inte ville gå gravid och få en bebis utan hans stöd :(.

Jag hoppas att din Sambo snart förstår att du och bebisen behöver honom och att han också kan få lite känslor för lilla bebisen i magen, kanske när magen börjar växa? :), men förhoppningsvis innan dess :) 
  • Chris01

ELVIS MAMMA: Sådär ja, skriver vidare här till dig så inte andra blir sura mer på oss =)

Ska köpa påsen absolut! Kan du känna av molvärken längre fram ibland och sidorna ibland? Min är så varierande, och idag har jag haft så mycket stickningar i brösten alltså! Sidorna & bröstvårtorna gör sååå ont och är sååå ömma, jag kan inte ens sova på dom längre, älskar och sova på magen  =)
    Då jag redan har stora bröst så blir det drygt med ännu större bröst sen.. suck, haha.
    Ådrorna syns som attans också!! Hahaha, går rätt igenom och sticker helt blått utåt.. ;)

• Chris01
    Smotly skrev 2011-10-24 20:36:10 följande:
    Usch... jag är jätte orolig :S Jag gjorde ett gravtest förra veckan och plussade. Enligt räknare här så gick jag in i vecka 6 nu... Men jag känner inga vidare symptom förutom liknande mensvärk och ömmade bröst, men inget illamående eller nått :S Jag tycker det är jätte konstigt och blir orolig att något är fel eller är jag bara nojjig?
    Va inte orolig! Min BM sa idag att det är valigt att man känner mindre av allting, jag är i v.6 också och har jätte ömma bröst och bröstvårtor samt väldigt ont i svank och molvärk på kvällen, annars pendlar mitt illamående, ibland super mycket ibland inget alls och matlusten har försvunnit så jag dricker mest vätska..

Jag tror v.7 - 10 är nog mer av större symptom så att säga, jag ska väl va glad men tom tröttheten är inte sååå jobbig hos mig än =) hahaha!
  • Dancia
    Pepita skrev 2011-10-24 20:30:14 följande:
    Ni som har killar som inte vill ha barnet... Fy, så tråkigt och jobbigt för er. En fråga skyddade ni er när ni hade sex? Ni behöver inte svara om ni inte vill. Blir nyfiken då era killar inte vill ha barnen.

Min man har lyckats smälta och acceptera det nu, men gick i taket i början och vägrade. Vi har använt kondom i ett år eftersom min kropp inte klarar av hormoner. Vi slarvade och skippade kondomen en gång förra månaden och vipps så blev jag gravid. Det är bådas fel men egentligen mest hans eftersom han sa att han ville prova lite utan och skulle ta på den innan han kom, men det lyckades han inte med :P.

Som tur är så har han accepterat det och vi pratar om det och han har börjat glädja över det en del också, så jag hamnade ändå inte i den sitsen som jag var väldigt rädd för att göra.