• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Nangijala
    Uddabus skrev 2011-10-24 20:17:10 följande:
    Här är en till vars sambo inte vill ha det lilla livet i min mage... Fast han är kärleksfull o säger älskar dig till sina tre... Inte roligt att veta att han kanske lämnar mig pga detta...

:(
    Vad tråkigt att höra :( Men tror du att han skulle lämna sina 3 barn och sin gravida sambo?
  • Sweet life
    Uddabus skrev 2011-10-24 20:17:10 följande:
    Här är en till vars sambo inte vill ha det lilla livet i min mage... Fast han är kärleksfull o säger älskar dig till sina tre... Inte roligt att veta att han kanske lämnar mig pga detta...

:(
    Visst gör det ont i hjärtat?

Vi har inte nämnt ett ord om det här nu ikväll.. Han kom hem, vi åt middag. Skrattade och pratade som vanligt. Han körde tonåringen till stallet och sen hade vi sex... Nu pratar han i telefon med en kollega och jag sitter här..... Blir galen! Han verkar inte kunna prata om det förutom på mail! Blir galen!
  • Pepita

Ni som har killar som inte vill ha barnet... Fy, så tråkigt och jobbigt för er. En fråga skyddade ni er när ni hade sex? Ni behöver inte svara om ni inte vill. Blir nyfiken då era killar inte vill ha barnen.

• Aikotakara

Vad det verkar vanligt med att alla gör VUL?? Jag har inte hört någonting alls om det.. jag vill också se ett litet tickande hjärta :( Ska ringa för inskrivning på måndag, då går jag in i vecka 7.

• Pinkflower880

Men vilka elaka sambos ni har!!! Blir arg när jag läser. Gravidhormonerna bara rusar... ;)
    Hade fått världens utbrott om min sambo gjort sådär. Vi hade en hel del bråk när jag blev gravid med vår dotter eftersom vi precis bestämt att vi skulle vänta. Men efter några dagars intensivt bråkande så var han hela tiden vid min sida... :)

Stå på er! Skäll ut dom efter noter!!! :)

Det bästa med att vara gravid är att man får bete sig (nästan) hursomhelst... Bara att skylla på hormoner! Skrattande

Sådär ja
  • Dancia
    virvel skrev 2011-10-23 22:13:09 följande:
    Hemma efter ett besök på gynakuten.Träffade en väldigt hemskt otrevlig läkare som sa att jag skulle vara glad att jag trots allt kunde bli gravid!!

Han mätte pluppen som han kallade den till ca 5mm, inget hjärta syntes än vilket var normalt för den här tiden. Jag borde vara i v 6+0, borde man inte kunna se hjärtat slå då?

Den kan ju vara några dagar mindre i och för sig, skulle få en återbesökstid om 2 veckor.

Vad tråkigt att han var så otrevlig :(. Det är helt normalt att hjärtat inte börjat slå än, det brukar ske någonstans mellan 6+2 och 7+0 har jag hört, det är lite olika, så det börjar nog slå vilken dag som helst :). Om 2 veckor kommer du nog se mycket mer :)
  • Pinkflower880
    Aikotakara skrev 2011-10-24 20:31:36 följande:
    Vad det verkar vanligt med att alla gör VUL?? Jag har inte hört någonting alls om det.. jag vill också se ett litet tickande hjärta :( Ska ringa för inskrivning på måndag, då går jag in i vecka 7.
    Här nere där jag bor, småland då, så gör man bara vul om man misstänker något fel eller som i mitt fall inte har sådär jättestor koll på vilken vecka man är i...

Men det brukar vara olika beroende på var man bor.
    Sådär ja
  • Smotly

Usch... jag är jätte orolig :S Jag gjorde ett gravtest förra veckan och plussade. Enligt räknare här så gick jag in i vecka 6 nu... Men jag känner inga vidare symptom förutom liknande mensvärk och ömmade bröst, men inget illamående eller nått :S Jag tycker det är jätte konstigt och blir orolig att något är fel eller är jag bara nojjig?

• Sweet life
    Pepita skrev 2011-10-24 20:30:14 följande:
    Ni som har killar som inte vill ha barnet... Fy, så tråkigt och jobbigt för er. En fråga skyddade ni er när ni hade sex? Ni behöver inte svara om ni inte vill. Blir nyfiken då era killar inte vill ha barnen.
    Ja, den lilla räkan i mig är en spiralbebis...
  • Pinkflower880
    Smotly skrev 2011-10-24 20:36:10 följande:
    Usch... jag är jätte orolig :S Jag gjorde ett gravtest förra veckan och plussade. Enligt räknare här så gick jag in i vecka 6 nu... Men jag känner inga vidare symptom förutom liknande mensvärk och ömmade bröst, men inget illamående eller nått :S Jag tycker det är jätte konstigt och blir orolig att något är fel eller är jag bara nojjig?
    Var glad om du inte känner illamående, du kan få låna lite av mitt!!! :)

Nä, men alla känner ju av olika. Dessutom är det avnligt att illamåendet just kommer längre fram. Jag fick mitt, med besked, förra veckan och då var jag i vecka 8.

Sen har jag kompisar som varit gravida utan att må illa en sekund... *avis*

Så jag skulle inte oroa mig i onödan om jag var du! Tänk på härligt det är att vara gravid istället! :)
    Sådär ja