• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Tre Flickor

Med första barnet tog vi inte reda på könet. Jag var nästan 100 på att det var en kille men ut kom det en liten tjej, vad snopen jag blev. Med andra barnet tog vi reda på att det var en liten tjej till. När det är dags för RUL om 8-9veckor så kommer vi att ta reda på könet igen. Jag tycker att det blir enklare att knyta an till barnet redan i magen på något vis.

danan - Vad härligt, grattis Glad

• mammie86
    Gullgrodan skrev 2011-10-24 14:16:50 följande:

Mammie:Vad fick du se? Vilken v är du i? Gör vul på ons. =)

ett litet hjärta som tickade. var i v6+5 så nästan som jag själv gissat.:) bf12 juni
  • Nangijala
    Tre Flickor skrev 2011-10-24 14:24:38 följande:
    Med första barnet tog vi inte reda på könet. Jag var nästan 100 på att det var en kille men ut kom det en liten tjej, vad snopen jag blev. Med andra barnet tog vi reda på att det var en liten tjej till. När det är dags för RUL om 8-9veckor så kommer vi att ta reda på könet igen. Jag tycker att det blir enklare att knyta an till barnet redan i magen på något vis.

danan - Vad härligt, grattis Glad
    Var också helt säker på att det var en kille förra gången men så blev det en tjej, blev också som du säger snopen. Så jag vill ta reda på könet!

Kan man begära ett VUL, känns som att alla i tråden ska göra det?
  • PIO

Nangijala- vi har inte frågat om vul utan vi har blivit erbjudna det pga att vi fått hjälp från fertilitetsenheten att bli gravida. Då erbjuder dom ett vul i v 7-8 o vi tackade ja till det, så imorgon smäller de. Börjar bli lite nervös. Är orolig att de ska vara nått fel.

• Sweet life

Fick precis ett mail(!) från min sambo där han skriver att han anser att jag bestämt mig att fullfölja den här graviditeten utan respekt för hans åsikt... Vill bara lägga mig och gråta!!! Trodde att vi efter det senaste samtalet var överens!!!

• Nangijala
    PIO skrev 2011-10-24 16:51:24 följande:
    Nangijala- vi har inte frågat om vul utan vi har blivit erbjudna det pga att vi fått hjälp från fertilitetsenheten att bli gravida. Då erbjuder dom ett vul i v 7-8 o vi tackade ja till det, så imorgon smäller de. Börjar bli lite nervös. Är orolig att de ska vara nått fel.
    Jaha okej, ja då förstår jag! Hoppas att allt är som det ska iallafall!
    Sweet life skrev 2011-10-24 16:52:43 följande:
    Fick precis ett mail(!) från min sambo där han skriver att han anser att jag bestämt mig att fullfölja den här graviditeten utan respekt för hans åsikt... Vill bara lägga mig och gråta!!! Trodde att vi efter det senaste samtalet var överens!!!
    Gick igenom samma sak med min sambo när jag berättade att vi var gravida..han sov på soffan och ville inte ens ta i mig! Men nu när det har gått ett par dagar har han fått smälta chocken och ser nu fram emot att bli pappa igen. Hoppas att din sambo kan smälta det också, det är ju inte så att du har gjort barnet helt själv.. Kram!
  • Havsjungfrun

Jippie! Jag hoppar in här igen! (Har allt haft koll på er). Det var trots allt inget missfall jag när jag fick min blödning för 2,5 v. sedan. Fick inte komma på undersökning trots tilltagande illamående. Hat spytt och mått illa i en vecka nu vilket har gjort att vi verkligen varit misstänksamma så jag hade bokat ett privat vul på torsdag.Hade dock en liten blödning till igår så idag var jag på vul och se där, där fanns en liten krabat med ett tickande Hjärta. Är nu 8+0. Var en underbar skön känsla!

Hoppas verkligen att han snart tar sitt förnuft till fånga! Kram
  • Sweet life
    Nangijala skrev 2011-10-24 16:59:46 följande:
    Gick igenom samma sak med min sambo när jag berättade att vi var gravida..han sov på soffan och ville inte ens ta i mig! Men nu när det har gått ett par dagar har han fått smälta chocken och ser nu fram emot att bli pappa igen. Hoppas att din sambo kan smälta det också, det är ju inte så att du har gjort barnet helt själv.. Kram!
    Ja, det hoppas jag också men är inte allt för hoppfull just nu... Blir bara så jävla ledsen när jag ser hur underbar han är med sina barn och när han säger hur mycket han älskar dem, när jag vet att han inte vill ha det här som växer i mig...
  • m1ni

detta är första barnet och vi vill veta vilket kön det blir :)
    vi tycker helt enkelt att det skulle kännas lättare att både relatera till den lille/a, och köpa kläder / inredning osv.
    och så är vi nog lite för nyfikna ;)

• virvel

Har inte blödigt nåt idag=)

Ringde min bm som erbjöd mig att komma på torsdag då de har sin dr där men jag avböjde eftersom jag ändå ska till specmvc på fredag.

En dag mindre kvar=)) Ska göra högskoleprovet på lördag och skulle verkligen behöva positivt besked på fredag.

mammie86 skrev 2011-10-24 14:43:57 följande:
    ett litet hjärta som tickade. var i v6+5 så nästan som jag själv gissat.:) bf12 juni
     Oh, jag vill också se, är på fredag 6+5 så kanske kan få se det då!!