• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • gizmolarson

ja men jag mår illa bara jag tänker på en latte..annars bryr jag mig inte så mycket om hur många latten jag skulle ha druckit

Wilda 27okt-07, Tuva 17 juni-09
  • Josenoah

Va på inskrivning idag, allt kändes bra. Har samma barnmorska som jag hade när jag vänta min son. Är nu i vecka 6+4. Hoppas lill* stannar där inne :) hur mår ni alla? Jag har knappt några symptom förutom en svullen mage och lite ömma bröst.

• Chris01
    Josenoah skrev 2011-10-25 14:08:32 följande:
    Va på inskrivning idag, allt kändes bra. Har samma barnmorska som jag hade när jag vänta min son. Är nu i vecka 6+4. Hoppas lill* stannar där inne :) hur mår ni alla? Jag har knappt några symptom förutom en svullen mage och lite ömma bröst.
    Jag boka hälsokontrollen idag, dom vill man går dit igen fast man har varit på hälsokontroll en gång innan (fick mf sen tyvärr) men det är okej för mig, fick nästa måndag så det ska bli kul och prata med samma BM igen =) Hon var trevlig! Är bara i 5+4 så går in snart i v.6 helt väl, hoppas också pyret stannar hela vägen denna gången =)

Min mage & bröst dödar just nu, brösten är såååå ömma och ådrorna syns verkligen igenom, molvärken i svanken är också jobbig och magen är så svullen på kvällen. Annars är det bara tröttheten som tar över idag, kan somna ståendes liksom.. puh. =) Hur gammal är din pojk?
  • Nangijala

Nu börjar illamåendet komma, jag som hade hoppats få slippa denna gången! Förra graviditeten kräktes jag flera gånger per dag fram tills v 15, usch och fy för att ha det så igen! Men det är ju såklart värt det :) Hade bara varit skönare att få glida igenom den här gången!

• Smotly

Är det någon som haft som rosa blödningar?

Jag upptäckte det nu och är ännu mera nervös :(

• Uddabus

Mer som fisksprattel... Sen är det ju olika beroende på var moderkakan sitter...