• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Pepita
    Sweet life skrev 2011-10-24 20:42:37 följande:
    Haha ja hormonerna svämmar verkligen över.. efter sexet idag när vi låg i sängen och kramades började jag gråta hejdlöst från ingenstans....

Kanske har de med hans åsikt att göra, men det kom verkligen från ingenstans!
    Fy, vad jobbigt för dig! Men vad irriterande att han inte kan prata med dig om allt. Menar mail är inte direkt bästa sättet att kommunicera på när man är ett par.

Aja, hoppas verkligen att han mjuknar om några dagar och kan glädjas åt er lilla spiralräka . Styrkekram till dig!
  • Pepita
    Dancia skrev 2011-10-24 20:54:37 följande:
    Min man har lyckats smälta och acceptera det nu, men gick i taket i början och vägrade. Vi har använt kondom i ett år eftersom min kropp inte klarar av hormoner. Vi slarvade och skippade kondomen en gång förra månaden och vipps så blev jag gravid. Det är bådas fel men egentligen mest hans eftersom han sa att han ville prova lite utan och skulle ta på den innan han kom, men det lyckades han inte med :P.

Som tur är så har han accepterat det och vi pratar om det och han har börjat glädja över det en del också, så jag hamnade ändå inte i den sitsen som jag var väldigt rädd för att göra.  
    Vad skönt att han har ändrat inställning Menar även om man bara testar en gång å tänkt köra avbruttet så finns risken att man blir gravid.

Glad för din skull!
  • Dancia
    Pinkflower880 skrev 2011-10-24 20:44:58 följande:
    Dessutom brukar jag, som gillar att tro på ödet, försöka se det positiva i när något sådant händer.

Blir man gravid trots skydd, ja då borde det väl verkligen va meningen...

Så kände jag med verkligen, visserligen hade vi sex en gång utan skydd, men det var bara en enda gång, så det känns verkligen som att denna gravidiiteten var meningen, tror också lite på ödet :)
  • Sweet life
    smultron87 skrev 2011-10-24 21:01:07 följande:
    man ökar risken för missfall vid VUL, det är därför man helst inte gör VUL
    För att man är där och petar? Isåfall borde ju missfallsrisken öka även vid sex eller lek med en sexleksak?
  • Dancia
    Sweet life skrev 2011-10-24 20:42:37 följande:
    Haha ja hormonerna svämmar verkligen över.. efter sexet idag när vi låg i sängen och kramades började jag gråta hejdlöst från ingenstans....

Kanske har de med hans åsikt att göra, men det kom verkligen från ingenstans!

Förstår att känslorna svämmade över. Förstår inte hur han kan låtsas som ingenting...hoppas verkligen att han tar sitt förnuft till fånga snart. Håller tummarna för dig <3
  • Sweet life
    Dancia skrev 2011-10-24 21:05:04 följande:
    Förstår att känslorna svämmade över. Förstår inte hur han kan låtsas som ingenting...hoppas verkligen att han tar sitt förnuft till fånga snart. Håller tummarna för dig <3
    Ja, jag fattar inte heller.. Men imorgon när ungjäveln (ursäkta språket) åkt till stallet kommer jag kräva att vi pratar om det och gör det en gång för alla!

Hade hoppats på att få med honom på inskrivningen om en vecka, men det kan jag väl glömma!
  • Havsjungfrun
    smultron87 skrev 2011-10-24 21:01:07 följande:
    man ökar risken för missfall vid VUL, det är därför man helst inte gör VUL
    Det undrar jag om det stämmer. Gjorde ett idag p.g.a. en blödning och det kändes ju knappt. Sex borde i så fall vara mycket farligare men det avråds vi inte från.
  • Nangijala
    Havsjungfrun skrev 2011-10-24 21:15:12 följande:
    Det undrar jag om det stämmer. Gjorde ett idag p.g.a. en blödning och det kändes ju knappt. Sex borde i så fall vara mycket farligare men det avråds vi inte från.
    Kanske kan ha något med vågorna som ultraljudet sänder ut? Att de kan störa på någotvis?
  • smultron87
    Sweet life skrev 2011-10-24 21:02:14 följande:
    För att man är där och petar? Isåfall borde ju missfallsrisken öka även vid sex eller lek med en sexleksak?
    man kommer längre in med en VUL apparat än vad en snopp gör.
    men fråga din BM istället varför man helst inte gör VUL om det inte behövs