Bumman79 skrev 2012-05-22 09:02:36 följande:
Var hos BM igår och hon bokade in mig nästa gång om 2 veckor. Jag trodde att man skulle gå dit varje vecka nu på slutet?
Hon trodde iaf INTE att jag skulle ha fött tills dess (4 juni) har bf 17 juni. Kände lite fan oxå hur vet du det? :P.
Håller på å läser för fullt om förlossningen lite småläskigt. :P. "Att föda" av Gudrun Abascal (stavning?) och senare ska jag läsa "Att möta förlossningssmärtan" av samma författare.
Kanske ger en lite mer information och kunskap inför det stora som väntar :).
Har en kompis som gnäller lite om att man inte ska läsa på så mycket osv men jag vill ju vara förberedd
och veta hur det går till och vad jag kan välja på när det gäller olika saker.
Tex förlossningsställningar jag har alltid trott att jag skulle vilja ligga ner på rygg under krystvärkarna men igår läste jag om alla fördelar med att vara mer upprätt och det var ju inte lite.
Bla att många kvinnor mår mindre illa å spyr i mindre utsträckning om när de inte ligger på rygg. Och kan andas bättre bara det...
Har ni tänkt ut vilken förlossningsställning ni vill köra på? (Ni som föder vaginalt såklart ;)). Man kanske får pröva sig fram svårt att bestämma om det är första barnet första förlossningen känner jag iaf...
Men den 4:e är du ju precis fullgången så förhoppningsvis är bebisen kvar då även om jga förstår om du väntar. Kom på förut att vi alla vill ha ut våra bebisar nu men det bästa för de flesta av dem är ju faktiskt att få ligga kvar tiden ut även om vi är otåliga...
Jag vill absolut vara så upprätt som möjligt under förlossningen. Vill inte hamna på rygg då det inte gagnar förloppet om det inte är så att bebisen behöver övervakas.