• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • LillSnurr82

Bm i dag vecka 37(36+1) går oxå med
    2 veckors mellanrum nu.

Förra tiden fick jag ju dock avboka så nu är det ett tag sen jag var hos bm.

• Uddabus

Är det verkligen ingen annan som får ont?? Av sparkar, boxar osv???

Har inte haft så med dem andra inte på detta sättet iaf... Känns som han boxar sig ut eller gräver med fingrarna eller nåt....

• gammelmamma
    Uddabus skrev 2012-05-22 12:39:33 följande:

Har inte haft så med dem andra inte på detta sättet iaf... Känns som han boxar sig ut eller gräver med fingrarna eller nåt....

Nej jag tycker inte det gör speciellt ont. Men jag kommer i håg när jag väntade mitt första barn, då var min svägerska gravid samtidigt, hennes sparkar gjorde jätteont! Vid hennes första graviditet var det inte alls så. Hoppas det ger sig snart
  • Sassasara
    Uddabus skrev 2012-05-22 12:39:33 följande:

Jag kan tycka det gör jätteont ibland, precis som du säger känns det som om lillkillen försöker gräva sig ut eller headbangar ;) eller nåt! Inte skönt alls! Ibland gör det inte ont alls och ibland känns det jättemycket...
  • IdaElinLivia040611
    Uddabus skrev 2012-05-21 23:12:10 följande:
    Ja hade det bara varit sp väl men jag tror denna är ute o ser sig om ganska många gånger om dagen... Känns som knivar i underlivet samt ilningar i ljumskar o ner i knäna...
    Precis så har jag. Gör så fruktansvärt ont. Ilar som sagt i ljumskar och ner i låren. Fy!!!!!
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Luca 120618
  • IdaElinLivia040611
    stjärnfrukt skrev 2012-05-22 09:20:38 följande:
    Jag går på kontroll med 2 veckor i mellan, tycker det känns lagom :)

Förra gången födde jag liggandes på sidan, kändes väldigt skönt att ha en ställning som jag var van vid. Jag sprack ingenting, fick några små skrapsår bara, min bm säger att den ställningen brukar minska risken för det, så jag vill gärna föda i den ställningen den här gången också.  
    Så födde jag också min andra, var jätte bra och sprack ingenting. Tyckte att jag hade bra kontroll och bra med kraft. Barnmorskan höll lixom emot mitt ben och den andra tryckte med varma handdukar för att det inte skulle gå för fort. Föder gärna så igen.
  • NinnaBus

Nu så
    Var tydligen nån mening med att jag skulle missa kursen idag....
    En rejäl vattenavgång för ca en halvtimme sedan. Splosch och vatten överallt... Och det fortsätter rinna... Så ingen tvekan om att det är vatten...
    Pratat med förlossningen. Det har ju gått snabbt med de två första och vi har en timmes resväg.
    Just nu avvaktar vi lite för att se om värkarna ska öka i styrka och regelbundenhet...
    Händer inget mer innan kvällen så ska vi åka in på kontroll men får komma när vi vill om vi inte vågar vänta hemma...
    Tjohoo...
    Så det lär ju i alla fall bli bebis inom en snar framtid...         

• MissFörstånd

Ninna - Jippie va kul! Lycka till!!!

Vet att vi diskuterat detta förut men hur känner ni inför avnavlingen? Visst var det bättre med sen avnavling? Vad innebär då sen? Måste man säga till om detta?

• IdaElinLivia040611

Har varit lite frånvarande i skriveriet nån vecka men har läst ikapp allting. Grattis till alla fina bebbar. Härligt att dom äntligen får börja titta ut nu och att det inte är för tidigt.

Vecka 37 nu och magen har om möjligt sjunkit ännu mer. Har mycket sammandragningar när jag rör mig som verkligen börjar ta i nu. Men jag trptsar dom och är igång som vanligt. Går en morgon och en kvällspromenad och så har jag börjat gymma lite för att få tillbaka lite styrka. Så himla skönt.

Total viktupppgång nu 8-10 kg och det e mest vatten nu på slutet för mina anklar ser inte riktigt ut som dom ska. Tycker även att vaderna är fylligare.

Jag känner mig helt sjukt pigg sen den senaste veckan. Har städat överallt, tvättat all tvätt. Rensar ur i alla vrår inför husflytten nästa år.
    Ska lägga upp en massa saker på blocket, mest för att folk ska komma å hämta så vi slipper köra en massa till tippen.

Kanske är för att jag varit tvungen att vara så stilla som jag knappt kan sitta en sekund nu.
    Har en foglossning som fortfarande sitter i men tycker att det lättat lite sen han fixerade sig.

Dock har jag samma som Uddabus skrev, att han krafsar och vrider med huvudet så jag tror jag ska bli tokig ibland.

Oj nu blev det långt märker jag. En fråga bara, min tapp e ju kort ca 1,5 cm betyder det att jag har en liten slempropp då också????