• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • stjärnfrukt

Jag går på kontroll med 2 veckor i mellan, tycker det känns lagom :)

Förra gången födde jag liggandes på sidan, kändes väldigt skönt att ha en ställning som jag var van vid. Jag sprack ingenting, fick några små skrapsår bara, min bm säger att den ställningen brukar minska risken för det, så jag vill gärna föda i den ställningen den här gången också.  

• Bumman79
    Havsjungfrun skrev 2012-05-22 09:07:26 följande:
    Men den 4:e är du ju precis fullgången så förhoppningsvis är bebisen kvar då även om jga förstår om du väntar. Kom på förut att vi alla vill ha ut våra bebisar nu men det bästa för de flesta av dem är ju faktiskt att få ligga kvar tiden ut även om vi är otåliga...

Jag vill absolut vara så upprätt som möjligt under förlossningen. Vill inte hamna på rygg då det inte gagnar förloppet om det inte är så att bebisen behöver övervakas. 
    Jag går precis in i v 39 nästa besök hos Bm (38+0) så visst det är ju inte någon panik egentligen..man brukar ju gå 40 veckor så :).
  • PojkarnasMamma85

Jag har också 2 veckor emellan mina besök nu. Tycker också det känns som lång tid, men förmodligen för att jag gick varje vecka och till slut varannan dag på mvc med mitt första barn då jag hade så högt blodtryck. Denna gången är allt normalt!
    Ska dit igen på torsdag, då är jag i vecka 38 (37+5).

• gammelmamma
    Tre Flickor skrev 2012-05-22 09:05:20 följande:

Jag minns din dotter och tänkte mycket på henne när hon var dålig. Jag är glad för att det slutade bra för både dottern och barnbarnet. Havandeskapsförgiftning är så förrädiskt att ha, man kan må okej för att bara några timmar senare vara fruktansvärt dålig. Första gången jag hade hf så var det precis det som hände, trycket sköt i höjden på bara några timmar och jag blev jättedålig fort. Än så länge ligger undertrycket "bara" på 110 i vila och jag är tacksam så länge det håller sig så pass lågt. Jag har bf om 8 dagar, den 30 maj. Jag hoppas slippa "ligga" över tiden en endaste dag men så länge bebisen mår bra och får den näring hon behöver och jag är stabil så tänker de inte sätta igång förlossningen. Jag försökte tjata när jag var på förlossningen och gjorde CTG igår men det var lönlöst. För att få en igångsättning så måste antingen bebis vara påverkad av min hf eller jag må sämre än jag gör nu.

Blir det inte på torsdag för dig så kanske fredag?
    Nära är det iaf och snart har du din bebis hos dig, ljuvlig tanke va? Glad  
    Ja det verkar vara en förädisk sjukdom, har klarat mig från det, tack och lov. Ja nu är det nära oavsett när det blir. Jag känner mig som en helt ny människa, känner mig helt plötsligt glad igen. Jag har inga andra problem än fogarna, plus att det blir extra för att jaghar en sjukdom som drabbar ryggen i vanliga fall också. Att jag är lite äldre och fem graviditeter gör väl inte saken bättre heller, men jag är så glad att jag aldrig har haft problem med något som drabbar barnet.Önskar dig all lycka till och hoppas du slipper ligga för länge

PÅ tal om det, visst försvinner sån där carpal------ vad det nu heter, dom´ningarna i händer och fötter, efter förlossningen. Hade inte det med mina tre första och bara lite med fyran, nu är det ganska mycket. Men det är ju bara obehagligt, gör inte ont. Lite jobbigt att tappa saker hela tiden bara;)  
  • Dancia

Första gången födde jag på pall och det var mycket lättare att krysta med hjälp av tyngdkraften än med andra barnet då jag födde på rygg/halvsittandes.

Denna gången tar jag det som det kommer men tror jag vill försöka krysta på sidan som nog är lite lättare än på rygg men att BM fortfarande har bra kontroll på att minimera bristningar.

• NinnaBus

Skulle varit på kurs via jobbet idag men det blev att vårda sjukt barn istället...
    Hoppas just nu på att det bara är förstoppningsdiarré och inte magsjuka han har... 
    Han kan bli så här ibland när han varit hård i magen ett tag, så hoppas att det "bara" är så nu med...
    Vill inte gärna ha magsjuka i huset med 11 dagar kvar till BF..  

Så typiskt att han skulle bli dålig just idag...
    Sista gången på ICDP-kursen och jag har läst som en tok inför den.
    Ringde sambon på jobbet. Men han kunde inte åka från och vårda barn heller tyvärr...
    De hade flera sjuka på hans jobb så om han skulle åka hem så kunde de inte köra maskinen alls... 
    Så det blev jag som fick hoppa över kursen.
    Suck... Typiskt... Hade sett fram emot att få gå på den.
    Men barnens välmående går före allt annat.  

• gammelmamma
    NinnaBus skrev 2012-05-22 09:37:36 följande:
    Skulle varit på kurs via jobbet idag men det blev att vårda sjukt barn istället...
    Hoppas just nu på att det bara är förstoppningsdiarré och inte magsjuka han har... 
    Han kan bli så här ibland när han varit hård i magen ett tag, så hoppas att det "bara" är så nu med...
    Vill inte gärna ha magsjuka i huset med 11 dagar kvar till BF..  

Så typiskt att han skulle bli dålig just idag...
    Sista gången på ICDP-kursen och jag har läst som en tok inför den.
    Ringde sambon på jobbet. Men han kunde inte åka från och vårda barn heller tyvärr...
    De hade flera sjuka på hans jobb så om han skulle åka hem så kunde de inte köra maskinen alls... 
    Så det blev jag som fick hoppa över kursen.
    Suck... Typiskt... Hade sett fram emot att få gå på den.
    Men barnens välmående går före allt annat.    
      Det är så typiskt att de ska bli sjuka när det inte "passar".
  • MissFörstånd

Bumman - jag går också varannan vecka hos bm har Bf 9 juni. Sista inbokade tiden är 15 juni och den vill jag verkligen INTE gå på. Skippar gärna nästa tid också som är den 4 juni .

• Sweet life

Antar att det är nu tiden börjar gå i ultrarapid. vecka 37 idag, men tycker förra veckan gick så otroligt långsamt och den här verkar inte gå snabbare...

Jag går också varannan vecka och visst skulle man vilja gå oftare.. På torsdag är sista gången hos min ordinarie barnmorska som sen hinner gå på semester, dock skulle hon hoppa in och jobba lite på förlossningen efter midsommar och då kan man ju hoppas att det är precis när jag ska föda! För hon är heeeeelt fantastisk!

Jag har skrivit i min förlossningsplan att jag vill vara så aktiv och upprätt som möjligt, samt vill bli coachad i hur jag ska krysta för bästa effekt och för att minimera risken för bristningar så mycket som möjligt..

• Essence

22  dagar kvar till mitt snitt. Bebis ligger långt ner med huvudet och har fortfarande gymnastik där inne varje förmiddag och kväll. Det känns att hon har sjunkit, för halsbrännan är inte alls lika hemsk längre.

Eftersom jag skriver c-uppsats den här terminen så har tiden gått SJUKT fort, och fortsätter att göra det. Jag kan inte förstå hur jag ska hinna med allt. Ska skriva klart uppsatsen den här veckan, till helgen ska jag till Stockholm på möhippa, efter helgen ska vi äntligen flytta, den 1 juni ska vi gifta oss, den 5 juni är det opponering, den 8 juni har vi programavslutning, och den 13 ska jag snittas. Herreguuuuuuuud.. .