• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Bumman79
    Lina007 skrev 2012-05-24 07:26:02 följande:
    Kl 05.59 fick vi äntligen välkomna lilla lillasyster till världen med 2720 gram och 48 cm.

Min förkylning och rethosta gjorde att det drog ut lite på tiden och jag var sååå trött. Men ut kom hon - till slut!
    Oj det gick rätt fort va? :) Grattis!
  • Sweet life

Hemma efter ett besök hos barnmorskan...

Vecka 36+2
    Blodtryck: 98/62
    Blodsocker: 7.0
    Hb: 138
    SF-mått: 35
    Föreliggande fosterdel: Huvud, rörligt
    Hjärtljud: 154

Helt fantastiskt att Hb stigit från 107 till 138 utan att jag ätit några järntabletter sista månaden. Dock tyckte vi alla tre att det faktiskt är dags för bebis att fixeras nu!

Det här var sista besöket hos min ordinarie barnmorska och jag kommer sakna henne. Hon var så underbar, men jag får ju träffa henne på efterkontrollen sen!

• Memso
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-05-24 11:17:46 följande:
    Jag vet ganska exakt vilken dag han fixerade sig. Jag var och shoppade lite med svärmor och vid varje steg tryckte det så ofantligt neråt och det gjorde SÅ ont! Trodde bebisen var på väg ut. Höll på se nästan hela den dagen men sen försvann trycket sakta men säkert.

Då är det kanske det som känns då! Var på vändningsförsök igår så han trilla väl på plats idag då, fast än åt fel håll!
  • Pluttan

Grattis Lina007 till flickan.Baby
    Jag längtar så tills det är min tur. Känns som evigheter.

• Tess1979

Jag har också varit till barnmorskan idag, på "slutbesiktning" som hon ville kalla det v.37+0 är jag idag. Allt kontrollerades och en sammanfattning av graviditeten skrevs också pratade vi om förlossningen. Blodtryck, hb och socker var bara bra. Mitt sf-mått hade dock inte ökat sen senast, så det blir en extrasväng till mvc om en vecka för att mäta igen. Har det inte ökat då så blir jag skickad på tillväxtultraljud. Men jag tror nog att den kommer att ha ökat Anledningen till att det inte ökat är nog för att jag tycker att magen sjunkit ner mer nu, och jag minns från förra graviditeten att magen växer på sig ganska mycket just de sista veckorna (så upplevde jag det då iaf ) Bebis är iaf fixerad nu!

• Elvis Mamma

Min lilla tjej är fixerad men tycker faktiskt inte de känns något speciellt förutom att magen sjunkit rejält å då å då får jag som ilningar nere i underlivet plus att halsbrännan blivit mycket bättre men annars har jag inte känt när hon fixerat sig faktiskt så blev förvånad när jag var på TUL å BM sa att bebis definitiv är fixerad

• PojkarnasMamma85
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-05-24 10:58:22 följande:
    Hemkommen från barnmorskan, allt såg bara bra ut och lille Harry är fixerad och ligger rätt långt ner. Hoppas det betyder att han är redo att födas snart! Jag har då ingen lust att gå på nästa besök som är dagen innan BF, men det lär jag väl göra.

Blodtryck: 120/80
    Socker: 4,9
    Hjärtljud: 156
    Sf-mått: 36
    Glömde skriva vilken vecka jag är i...vecka 38 (37+5)
  • RocketQueen

Jag kände också tydligt när han fixerade sig, det tryckte och ilade neråt rejält. Och så har det varit sen dess med jämna mellanrum, inte lika mycket förstås men ibland så känns det ordentligt. Och det syns tydligt att magen sjunkit ner nu. Vilket är skönt, det är lättare att andas och att äta bl.a.

• Havsjungfrun
    stjärnfrukt skrev 2012-05-24 10:09:46 följande:
    Själv går jag in i v.38 idag (36+6) och jag tycker att nu är det inte långt kvar alls! Jag njuter av magen, som jag vant mig vid, känner att jag njuter av att vara gravid trots illamående & huvudvärk (Någon mer som fortfarande mår sjukt illa och spyr ibland fortfarande?!??!)
    Mår illa och äter fortfarande Lergigan Comp men spyr bara väldigt sällan.
  • Havsjungfrun
    Memso skrev 2012-05-24 11:13:55 följande:
    Ni som har bebisar som är fixerade, känns det? Har ett annorlunda och konstant tryck neråt som jag inte haft tidigare.. Tycker nog att det även att kissblåsan ligger under ständigt tryck! Kan det vara fixering tro eller vad?
    Så är det nog för oss som är omföderskor och har bebisar som troligtvis inte kommer att fixera sig förren det är dax att komma ut också. Det klämmer på som bara den på urinblåsan och ilar till av trycket. Är man förstföderska kanske det är symtom på fixering...