• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Zvartaliljan

Har gått ner 4kg den senaste månaden av allt kräk...har varit likadant båda mina tidigare graviditeter. Gått ner i snitt 10kg de första månaderna, sen har jag exploderat o gått upp 30kg de sista månaderna trots att jag haft hyperemesis o fortfarande inte ätit så bra, men totalt ca.20kg viktuppgång/barn...INTE roligt! O även efteråt fortsätter kroppen o spara ALLT...är väl rädd för att få svälta igen så bygger typ upp ett lager o inget går till energi... Värsta jojobantningen ju. Inte bra för hälsan heller...fått en massa skit av detta o magen fungerar inte alls längre...

• Gullgrodan

Så tråkigt att bli tillbaka flyttad så många veckor bara :D Men nöjd är jag ändå=) Kram alla goa männsker

• Pepita

Fröken01: Hoppas verkligen allt ser bra ut å att vi bara har turen å vara sånna som inte mår illa särskilt länge. Skulle vara sååå jobbigt att få mf igen. Inskrivning imorgon för min del. Hoppas dom går med på att boka in en vul tid. Annars får jag gå privat. Denna oro är inte kul.

• fröken01

Pepita, jag hade ett mf i maj, så det här känns inte kul. Förra gången blödde jag dock någon vecka innan symptomen försvann. Inget blod (ännu) denna gång. Har läst lite på nätet och det verkar ha hänt ibland att symptom försvunnit runt vecka 8, och sedan kommit tillbaka. Vi får försöka tänka att det ligger till så!!!

• Pepita

Lilljan o loppan: oj, kanske är tur att du gått ner så mkt i början då eftersom du exploderar sen ja, det kan inte vara så bra för kroppen det hör med att gå upp och ner massa.

• Havsjungfrun

Någon mer som känner sig heldäckad av Lergigan comp? Fick det igår och har varit helt slut hela dagen. I alla fall inte mått lika illa.

• conda

Så ligger man nyspydd i sängen och sträcker ut ryggen. Trött som jag blivit så somnar jag före alla tre barnen, tur de har en pappa som är lite piggare....

• Drakmamma

Pepita.... Jag är ungefär som du. Har gått upp ca 1-1,5 kg och mina symptom försvann nästan helt för några dagar sedan (7+5 idag), men nu på eftermiddagen kvällen har jag börjat må illa igen. Jag har märkt att jag mår mindre illa när jag sover ordentligt, och jag har haft sovmorgon en vecka nu. Hoppas vi bara är tursamma och slipper må så dåligt och lilla pyrena ändå mår bra. Får hoppas på det.

Gullgrodan.... Såklart segt att din väntan nu blir längre, men det var ju ändå ett positivt besked du fick. Skönt att höra. :)  

• Elvis Mamma

Någon mer som är extremt känslig? Jag har inte så starka symtom för övrigt men märkt att jag senaste dagarna grinat för minsta lilla, brutit ihop helt för allt mellan hål i strumpbyxorna till att ketchupen varit slut