• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • mammie86

I dag är jag i 7+0. Mår super illa spec på eftermiddagen/kvällen, tuttarna har vuxit så snart måste jag rota fram mina gamla bh från förr:) det gör visserligen inte mig något då mina tuttar försvann totalt efter senaste barnet, var bara två påsar kvar, så nu är jag nöjd med tuttarna igen;P Är trött dygnet runt och får sug på det mest konstiga saker..

• IdaElinLivia040611

Pio-hon vägde 672 gram och var 30,5 cm. Blev akutsnittad då hon höll på att glida ut med fötterna först. Hade respirator ca en vecka och sen cpap i kanske 7 veckor för att slutligen klara sig med endast grimma. Ja det är otroligt att dom kan rädda dessa små mirakelbarn. Vet du varför han kom tidigt? Jag fick en infektion i fosterhinnorna.

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523
  • Havsjungfrun
    Sweet life skrev 2011-10-26 11:05:43 följande:
    Så bra gick den tentan, spydde i min medhavda påse efter 25 minuter och lämnade in en nästan blank skrivning. Satte mig utanför och grät floder...

Men, det finns alltid omtentor!
    Åh, din stackare! Du sår sikta in dig på omtentan och hoppas på att du mår mycket bättre då.
  • Gullgrodan

Sweet life: Så den kommer gå över av sig själv? Kommer man ej märka det? Hon sa att det kunde göra ont eller väääldigt ont, inget positivt alltså... Bara jag slipper akutopereras bara så är jag nöjd...

• Sweet life
    Gullgrodan skrev 2011-10-26 12:56:15 följande:
    Sweet life: Så den kommer gå över av sig själv? Kommer man ej märka det? Hon sa att det kunde göra ont eller väääldigt ont, inget positivt alltså... Bara jag slipper akutopereras bara så är jag nöjd...
    OM det är en gulkroppscysta så ska den tillbakabildas när moderkakan tagit över allt. Alla får en sån cysta efter ägglossning, men inte alla märker av den. Nej, jag märker av min och kan ha jäääävligt ont ibland på höger sida där den sitter, alltså den äggstock jag haft ägglossning från när det blev befruktat...
  • Sweet life
    Havsjungfrun skrev 2011-10-26 12:47:44 följande:
    Åh, din stackare! Du sår sikta in dig på omtentan och hoppas på att du mår mycket bättre då.
    Ja, det får jag göra.. Nu är det bara två hemtentor kvar den här terminen och omtentamen är i början av januari, så jag hoppas verkligen jag mår bättre då!
  • Dancia

Fy, är en aning rädd för att bli magsjuk nu. Skulle precis äta 2 ägg, var jättehungrig och tog en första tugga med kaviar på och det smakade vidrigt, spottade ut så mycket jag kunde men råkade svälja lite i farten. Kaviaren var helt nyöppnad, men luktade apa så den är nog riktigt dålig :(. Tror ni det kan vara farligt om jag blir dålig av den? :(

• Lärarstudenten

V.9 idag!!! Tiden går faktiskt fort samtidigt som den går alldeles för sakta...:) Illamåendet är ett skitjobbigt problem, kräks
    minst en gång per dag... Men postafen hjälper som tur är!

• Pepita

Gullgrodan: vad skönt att du fick positivt besked hoppas cystan försvinner av sig självt. Sweet life: Usch å fy vad jobbigt för dig men omtentan kommer säkert gå bättre Vad skönt att höra att fler har börjat märka av det viktmässigt. Hur mkt har ni andra gått upp/ner? Själv har jag gått upp ca 1,5 kg. Är idag i vecka 8+1 och mitt illamående försvann helt ca 3 dagar sen. Vilket såklart har väckt hjärnspökena. Hoppas verkligen att allt är bra i magen. Är det någon mer som tycker deras symtom försvunnit?

• Moa Li
    Dancia skrev 2011-10-26 16:02:34 följande:
    Fy, är en aning rädd för att bli magsjuk nu. Skulle precis äta 2 ägg, var jättehungrig och tog en första tugga med kaviar på och det smakade vidrigt, spottade ut så mycket jag kunde men råkade svälja lite i farten. Kaviaren var helt nyöppnad, men luktade apa så den är nog riktigt dålig :(. Tror ni det kan vara farligt om jag blir dålig av den? :(
    ...eller så luktar bara kaviar jä*t illa nu när du är gravid. Jag har provat att äta kaviar ett par gånger, men mår illa varje gång.