Zvartaliljan skrev 2011-10-26 17:01:40 följande:
Har gått ner 4kg den senaste månaden av allt kräk...har varit likadant båda mina tidigare graviditeter. Gått ner i snitt 10kg de första månaderna, sen har jag exploderat o gått upp 30kg de sista månaderna trots att jag haft hyperemesis o fortfarande inte ätit så bra, men totalt ca.20kg viktuppgång/barn...INTE roligt! O även efteråt fortsätter kroppen o spara ALLT...är väl rädd för att få svälta igen så bygger typ upp ett lager o inget går till energi... Värsta jojobantningen ju. Inte bra för hälsan heller...fått en massa skit av detta o magen fungerar inte alls längre...
usch vad jobbigt att behöva kräkas så mycket. jag mår väldigt väldigt illa men har inte kräks än. Däremot måste ja äta hela tiden för att inte må illa så ja har gått upp näsan 3 kilo ist.
idaElin0406- Blev akut snitt för mej oxå. Först låg han me fötterna neråt sen med rumpan neråt. jag fick en infektion på moderkakan som gjorde att förlossningen satt igång. de försökte stoppa men det gick bara i 4 dagar.
Idag har jag mått helt okej..har till och med orkat mej ut och hälsat på en kompis..skönt att se något annat än bara tv:n och väggarna i huset.

Men det brukar vara lite varannan dag..så imorgon kommer ja väl må dåligt igen..hahaha...men gud vad ja är svullen om magen. Nu ikväll ser det ut som att ja är i v 25 lr nått...herregud!! Hur ska man kunna hålla detta hemligt när ja är så svullen..hahahah!