• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Dancia
    fröken01 skrev 2011-10-26 10:39:59 följande:
    Jag har inga symptom alls idag och en jobbig känsla. Så fruktansvärt orolig!!!

Mina symtom kommer och går också, jag hade en dag i helgen då jag klämde för fullt på brösten för att jag inte tyckte att de ömmade längre :P. Symtomen kom tillbaka mot kvällen och nu har det blivit mer under veckan igen. Man behöver inte ha lika mycket symtom varje dag :). Och alla graviditeter är olika :)
  • Dancia
    PIO skrev 2011-10-26 11:00:57 följande:
    Ja han är en riktig kämpe. Och ja är så glad över att han lever!
    Jasså är din flicka 5 månader. Va mysigt och nu ska hon redan bli storasyster :) hihi vad roligt! Skönt att allt gick så bra med henne! Sonen han hade respirator ganska länge sen fick han op för ductus så han har varit med om endel men nu är man bara så fruktansvärt glad över att han lever o finns hos oss.
    Hur mycket vägde din flicka? Sonen vägde 600gram och va 33 cm lång.

600 gram? Herregud så liten, det är ju som ett LÄTTA smörpaket. Jag är så glad att de kan rädda så små barn idag :)
  • Sweet life

Så bra gick den tentan, spydde i min medhavda påse efter 25 minuter och lämnade in en nästan blank skrivning. Satte mig utanför och grät floder...

Men, det finns alltid omtentor!

• Tre Flickor

Idag har jag varit på provtagning inför inskrivningen nästa vecka. Alla värden var bra utom sockret Förvånad Sockret låg på 6,0 fastande jämfört med 4,3-4,5 (icke fastande) som jag haft under tidigare graviditeter. Nu blir det fler prover under nästa vecka för att förhoppningsvis kunna utesluta graviditetsdiabetes.

Hur är det med er?
    Jag går in i vecka 10 i morgon och mitt illamående har nästan gått över helt. Svullnaden kring magen börjar lägga sig lite också så förhoppningarna om att kunna dölja graviditeten till julafton har ökat. Brösten är fortfarande ömma och matlusten börjar äntligen återvända. Härligt Glad

• Gullgrodan

stor cysta på 6cm, som antagligen spricker eller förtvinas, ev akut operation, men hinnsäcken hade vuxit. Blev tillbaka flyttad från 9+1 till 6+2, lite tråkigt. Återbesök om 2v.

• Sweet life
    Gullgrodan skrev 2011-10-26 11:14:06 följande:
     stor cysta på 6cm, som antagligen spricker eller förtvinas, ev akut operation, men hinnsäcken hade vuxit. Blev tillbaka flyttad från 9+1 till 6+2, lite tråkigt. Återbesök om 2v.
    Va trist! Men positivt att hinnsäcken vuxit!

Det där med cysta har jag fått höra inte är ovanligt. Den kallas gulkroppscysta och ska försvinna av sig själv vid vecka 12 när moderkakan tar över.. Det var iaf så läkaren förklarade för mig när jag var in akut med smärta..
  • Dancia
    Sweet life skrev 2011-10-26 11:05:43 följande:
    Så bra gick den tentan, spydde i min medhavda påse efter 25 minuter och lämnade in en nästan blank skrivning. Satte mig utanför och grät floder...

Men, det finns alltid omtentor!

Fy din stackare, men du får säkert göra om det :)
  • Dancia
    Gullgrodan skrev 2011-10-26 11:14:06 följande:

Det är ju bra att hinnsäcken vuxit :). Hoppas att den där cystan försvinner av sig själv. Det är tråkigt att bli tillbakaflyttad så mycket, det är nog ungeffär vad jag tror att jag kommer bli. Enligt senaste mens ska jag vara i v.7+3 nu men jag är nog bara i v.5+ nånting.
  • conda

Hej på er

Femte graviditeten men fjärde barnet då vi även har fått en liten ängel. Är i v. 8+2 och har ont i brösten, kissar på nätterna och har ökat typ tre kilo i vikt. Är konstant hungrig och försöker hålla mig från att småäta men mår då jätteilla. Förhoppningsvis lugnar det ner sig snart... Glad

Någon mer än jag som ännu inte kontaktat barnmorskan. Känner att det börjar bli dags men väntar nog till tentan nästa vecka är klar...