• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Havsjungfrun
    gizmolarson skrev 2011-10-25 13:48:57 följande:
    var å gjirde vul igår eftersom jag hade fått "missfall" förra tisdagen kom det massa blod å två stoooora klumpar..men vad såg vi..jo ett levande foster..så då är väl man gravid igen då??!!
     fast nu blir jag nojig att bebis kanske var för lite..en vecka hit å dit..kan man mäta så fel?

jag som är en riktigt lattemorsa som dricker ca 5-7 latten om dan kan nu inte dricka en..suck..
    Samma här! Fick en blödning med ett slemig brunaktig kladd för 2,5 vecka sedan. Både bm och jag trodde att det var missfall. Var på ett vul igår eftersom jag hade en liten blödning till och där fanns en bebis! Visst är det fantastiskt! Pratade med bm idag och hon berättade om en patient som hade kommit akut och som verkligen störtblödde och hon födde ett fullt friskt barn, men visst bllir man livrädd och tror det värsta. Hoppas att vi klarar oss från fler blödningar nu! Hur långt gången är du?
  • Havsjungfrun

Har fått Lergigan comp utskrivet idag. Får se om det hjälper mot illamåendet denna gång.

• IdaElinLivia040611
    PIO skrev 2011-10-25 12:22:35 följande:
    Nu har vi varit o sett vårt lilla underverk!! Ett fint tickande hjärta. V 7+3 fick bm det till fast både hon o ja tror att det inte stämmer :) hon sa att de va lite svårt att mäta men allt såg jätte bra ut. Så nu e de bara att vänta till inskrivningen som är den 16 nov. IdaElin0406- vår son fyller 5 år om en vecka. Han har väldiga problem med förkylningsastma, och han har en cp-skada. Men han är hur glad o go som helst. Skulle du se honom skulle du inte märka han skada förutom att han inte går själv. Men annars ser han ut som en helt normal 5åring. O nu äntligen ska han få bli storebror, ja hoppas innerligt att bebben i magen stannar kvar till v 38 iaf :)
    Härligt att få bli storebror. Min tjej e ju bara 5 mån okorr, och har tack å lov inga men alls. Inte ens med lungorna. Tackar gud varje dag att hon aldrig fick någon hjärnblödning eller infektion. Du har en riktig kämpe till son va glad jag är för din skull att allt gick så bra Hjärta
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523
  • PIO
    IdaElinLivia040611 skrev 2011-10-26 10:00:46 följande:
    Härligt att få bli storebror. Min tjej e ju bara 5 mån okorr, och har tack å lov inga men alls. Inte ens med lungorna. Tackar gud varje dag att hon aldrig fick någon hjärnblödning eller infektion. Du har en riktig kämpe till son va glad jag är för din skull att allt gick så bra Hjärta
    Ja han är en riktig kämpe. Och ja är så glad över att han lever!
    Jasså är din flicka 5 månader. Va mysigt och nu ska hon redan bli storasyster :) hihi vad roligt! Skönt att allt gick så bra med henne! Sonen han hade respirator ganska länge sen fick han op för ductus så han har varit med om endel men nu är man bara så fruktansvärt glad över att han lever o finns hos oss.
    Hur mycket vägde din flicka? Sonen vägde 600gram och va 33 cm lång.