• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Pinkflower880

Sweet life: Tråkigt med tentan. Beundrar dig dock för att du ens tog dig dit. Det hade jag knappt klarat...

Gullgrodan: Kul med positivt besked, om än lite negativt på ett hörn. Men tror det kommer att gå superbra.

Tunrida: Såvida ni inte är gifta så blir han inte automatiskt pappa utan du och han måste skriva på papper att han är fader. Då får du också välja om du vill ge honom delad vårdnad eller inte. Är du ogift och föder barn har du nämligen ensam vårdnad om barnet tills du väljer att ge pappan delad. Tror inte han kan kräva det, än mindre när ni inte ens är ihop. Mitt tips, behåll vårdnad och ge honom umgängesrätt.

Dancia: Kaviar, så äckligt. ;) Klart du blir illamående... :)

Fipochi: Kul att du fått sen din pärla... :)

PIO & IdaElin: Mirakelbebisar dom räddar tidigt. Tycker det är helt fantastiskt!
     Hoppas verkligen att era små stannar kvar längre denna gång dock!

Imon VUL. Längtar. Tiden sniglar sig fram...

Sådär ja
  • Zvartaliljan
    tunrida skrev 2011-10-26 20:12:31 följande:
    Gjorde slut med barnets pappa i lördags. Nu kräver han att han ska ha barnet varannan v from det att jag slutar amma.  Får han inte ha barnet varannan v så avsäger han sig ALLT vill inte ha med oss att göra. får klara allt sj.  Vi bor inte i samma stad...han tycker alltså att det är ok att barnet när det börjar dagis ska gå på 2 olika dagis osv.....han kan väl absolut inte få rätt i detta??

Nej. socialen säger nej till varannan vecka före 3 års ålder. Innan dess tvingar de inte dig till något även om ni har gemensam vårdnad för de ser till BARNETS BÄSTA och barn under 3 år behöver stabilitet och enligt flera experter är inte varannan-vecka bra innan dess, särskilt om det gäller dagisbyte m.m
  • Tess1979

Usch jag har inte vågat ställa mig på vågen sedan jag plussade... har säkerligen gått upp nåt kilo redan.. Jag har illamående som ligger och gror hela tiden och måste äta nåt litet typ varannan timme för att överleva, och det är ju inte det mest nyttiga man är sugen på och känner att man kan få i sig..... Förra graviditeten gick jag upp 17 kilo, och har gått ner 14. Så jag har en högre utgångsvikt denna gång, så jag hoppas verkligen inte det blir mer än 17 jag går upp den här gången!!

• smultron87

Jag äter salta jättar när jag mår illa. BM föreslog dock åksjukearmband, postafen och saker med ingefära i mot illamåendet. När jag vänta sonen i början åt jag 2 st 200g Marabou kakor per dag! Den här gången är jag inte sugen på varken godis utom salta jättar pga illamåendet inte heller på snabb mat utan nu är jag sugen på hemlagat.. Gick upp 18 kg med sonen men tror jag slipper det denna gång då mycket av det var godis och annat onyttigt.

• Uddabus

Måste bara tipsa om en tråd i gravidforumet. Roliga förlossningshistorier... Skrattat soom en gnu o lusläst 69 sidor... Finns under förlossning...

• lycka 4

Måste faktiskt säga att jag tycker att man kan ha gemensam vårdnad även om inte barnen bor varannan vecka, tycker det känns lite taskigt ibland att bara för att det är så så ska mamman ha ensam vårdnad!! Sen tror jag eran situation kommer se bättre ut längre fram, det är ju nytt å mycke känslor vilket också betyder att man säger å gör saker som man kanske inte menar

• IdaElinLivia040611
    Havsjungfrun skrev 2011-10-26 18:06:52 följande:

Någon mer som känner sig heldäckad av Lergigan comp? Fick det igår och har varit helt slut hela dagen. I alla fall inte mått lika illa.

Jag äter också dom och man blir helt golvad av dom första tabletterna, men det blir bättre. Äter ca 3 om dagen för att kontrollera illamåendet och nu efter 1 1/2 vecka märker jag inte av tröttheten lika mycket. Och dom hjälper faktiskt. Fast jag e alltid lite rädd att stoppa i mig piller när jag e gravid så hoppas jag kan sluta med dom snart.

Skönt att dom hjälper för dig med:) 
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Bf 120616
  • Uddabus

Ja man kan tycka att gemensam vårdnad är bra om man bor ihop eller separerar som vänner men inte när man är ensam o den andre gör allt för att stoppa dig vad du än gör... Tex om den andre föräldern inte tar sitt ansvar som det innebär med gemensam vårdnad då tycker inte jag att den andre ska ha den rättigheten faktiskt...

Gemensam vårdnad innebär att man samarbetar för sitt barns bästa...

• Havsjungfrun
    IdaElinLivia040611 skrev 2011-10-27 08:58:39 följande:
    Jag äter också dom och man blir helt golvad av dom första tabletterna, men det blir bättre. Äter ca 3 om dagen för att kontrollera illamåendet och nu efter 1 1/2 vecka märker jag inte av tröttheten lika mycket. Och dom hjälper faktiskt. Fast jag e alltid lite rädd att stoppa i mig piller när jag e gravid så hoppas jag kan sluta med dom snart.

Skönt att dom hjälper för dig med:) 
    Har gått ner från två stycken tre gånger om dagen till en tre gången om dagen för att se om det gör någon skillnad. Åt dem med sonen också men tyckte inte att de gjorde så stor skillnad då. Nu har jag sluppit att spy två morgnar i rad och mår inte lika illa. Åt dem typ. till v. 14 med honom tror jag.Vill ju som sagt inte äta mer än nödvändigt men man ska ju fungera också, särskilt när man har andra barn att tänka på.  
  • IdaElinLivia040611
    Havsjungfrun skrev 2011-10-27 09:14:59 följande:
    Har gått ner från två stycken tre gånger om dagen till en tre gången om dagen för att se om det gör någon skillnad. Åt dem med sonen också men tyckte inte att de gjorde så stor skillnad då. Nu har jag sluppit att spy två morgnar i rad och mår inte lika illa. Åt dem typ. till v. 14 med honom tror jag.Vill ju som sagt inte äta mer än nödvändigt men man ska ju fungera också, särskilt när man har andra barn att tänka på.  
    exakt, jag skulle heller inte klara mig utan och dom ska ju vara helt ofarliga för fostret. bra å veta att man kan ta två i taget, för ibland på kvällarna mår jag gräsligt. jag slutade nog också i vecka 14 tror jag, då mådde jag prima igen. Längtar verkligen dit för jag älskar att vara gravid bara det här j-vla illamåendet som gör mig snudd på deprimerad. Känns som jag vill skita i allt ibland:(....fast det vill jag såklart inte.
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523