• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Havsjungfrun
    Tess1979 skrev 2011-10-26 22:23:46 följande:
    Usch jag har inte vågat ställa mig på vågen sedan jag plussade... har säkerligen gått upp nåt kilo redan.. Jag har illamående som ligger och gror hela tiden och måste äta nåt litet typ varannan timme för att överleva, och det är ju inte det mest nyttiga man är sugen på och känner att man kan få i sig..... Förra graviditeten gick jag upp 17 kilo, och har gått ner 14. Så jag har en högre utgångsvikt denna gång, så jag hoppas verkligen inte det blir mer än 17 jag går upp den här gången!!
    Mm, man kan ju bara tänka sig att få ner onyttiga saker och då nästan uteslutande kolhydrater. Skulle i och för sig kunna tänka mig att leva på färska räkor och havskräftor men då går mitt matkonto snart i konkurs.
  • IdaElinLivia040611
    Havsjungfrun skrev 2011-10-27 09:24:55 följande:
    Mm, man kan ju bara tänka sig att få ner onyttiga saker och då nästan uteslutande kolhydrater. Skulle i och för sig kunna tänka mig att leva på färska räkor och havskräftor men då går mitt matkonto snart i konkurs.
    ja onyttigheter som jag annars inte äter, och salta saker. idag kan jag inte sluta tänka på oliver, chips och mineralvatten. igår knaprade jag i mig en hel påse polkagrisar.
    fil med cornflakes och banan e också en favvo. 
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523
  • conda

Morgonspya avklarad och nu mår jag lite bättre. Tål inte lukten av hästskit längre, lite jobbigt när man har fyra hästar att ta hand om varje dag... Tungan ute Hoppas på att det blir bättre snart, jag har för mig att det brukar gå över i v. 13-14 någongång....

Ska försöka få ner lite kaffe för jag är så trött, trots att jag sover mellan 20 - 6 så har jag svårt att hålla ögonlocken öppna när jag ska försöka plugga. Tenta nästa onsdag så jag måste verkligen försöka få in en hel del just nu... =)

Havsjungfrun: gud så gott med räkor, det är jag verkligen sugen på. Det blir det nog till helgen!

• Nangijala

Kul att så många redan har fått cravings :)
    Mannen sa till mig igår att jag börjar få en liten mage!! Inte redan, är ju bara i v 6 nu, så det är väl förhoppningsvis kvällssvullnaden som syns i profil bara!

Tror ni man får mer bristningar med 2:a barnet? Fick bara några med dottern och hade helst sluppit fler!

• lycka 4
    Nangijala skrev 2011-10-27 10:00:15 följande:
    Mannen sa till mig igår att jag börjar få en liten mage!! Inte redan, är ju bara i v 6 nu, så det är väl förhoppningsvis kvällssvullnaden som syns i profil bara!

Tror ni man får mer bristningar med 2:a barnet? Fick bara några med dottern och hade helst sluppit fler!
    Jag fick bara bristningar med ettan . Med tvån å trean fick jag inga nya alls men attans va dom gamla kliade =)
  • smultron87

bristningar beror på hormonerna.
    jag fick inga med sonen.

jag har ingen mage alls även om jag själv tror att det syns lite så säger mannen att det inte syns alls =p

• Tre Flickor

Fick på brösten, höfterna och i svanken med 1:an. Med andra fick jag inga alls.
  • Ussaka

det verkar som att jag är en av de lyckliga för vilka de där akupressurarmbanden faktiskt fungerar skapligt mot illamående! Hurra!

• Zvartaliljan

Vul idag i v.8+4 och läkaren konstaterade en ofostrig graviditet GråterGråter
    För säkerhets skull skulle vi avvakta 2 veckor och göra ett nytt vul innan skrapning. Men han hade inte mycket hopp och därmed inte jag heller Gråter

• mammie86

jag fick bristningar med 2:an på rumpa och bröst. men tror det är väldigt olika från person till person.