• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Pluttan
    Baby1112 skrev 2012-05-29 14:20:06 följande:
    Är på världens sämsta humör idag!!! Vill bara lägga mig ner, dra täcket över huvudet och gråta... :(
    Dessutom tror jag att bebisen växt fast, den kommer aldrig komma ut!!! :(
    Ja, det är två veckor till BF, men den kan väl komma ut nu iaf?!
    Ja då har min bebis också vuxit fast.
    Inga som helst tecken. Har BF om 6 dagar. SUCK.....
  • Elvis Mamma

Nej Rättvik skulle jag heller aldrig kunna bo i pga storleken, alldeles för litet Jag är uppvuxen i Leksand som inte heller är speciellt stort å nu har vi precis flyttat till hus i Falun som är en lite bättre stad storleks mässigt, jag vill ha både land och stad Kul att fler här inne har anknytningar till Dalarna

• lycka 4

Jag ligger under normal kurvan men enligt min bm är det ingen fara så länge det växer . V 36 och sf mått 31

• lycka 4

Jag blir ju snittad tisdag efter midsommar så jag tänker låta någon bjuda in oss :)

• MissFörstånd

Hihi jo det har sin charm och är eftersom jag (vi) är uppväxt här och aldrig bott någon annanstans så blir vi nog kvar. Alla vänner finns här och kompisar till dottern. En stor stad skulle inte passa oss, möjligtvis storlek Falun :).

• Ensortsmamma

Ja jösses alltså dessa drömmar, inatt drömde jag att jag födde trillingar!!! Två ganska stora pojkar och en liten tjej.. Undra vad en sån dröm vill säga?

• Sweet life
    Ensortsmamma skrev 2012-05-29 15:48:17 följande:
    Ja jösses alltså dessa drömmar, inatt drömde jag att jag födde trillingar!!! Två ganska stora pojkar och en liten tjej.. Undra vad en sån dröm vill säga?
    Jag tror att hjärnan går igenom alla möjliga saker och sorterar intryck när man drömmer. Jag har drömt allt ifrån att ingen haft tid för mig på förlossningen, att jag snittats men sen fått stå upp medan pappan legat och myst med bebis i en skön säng, att jag hållt på att förblöda hemma innan vi kommer in till förlossningen osv...

Galet är bara förnamnet!
  • Elvis Mamma

Precis tryckt i mig 500 gram jordgubbar, lyckades hitta svensks idag äntligen å köpte för att ha mumsa på efter middagen men jag var alldeles för glupsk å glufsade i mig allt själv

• Elvis Mamma

På tal om drömmar så drömde jag inatt att jag var in på koll å att läkaren talade om att bebisen inte kan röra sig alls å så blev dom jätte sura på mig för att jag inte sagt att jag inte känt den sparka å jag försökte förklara att hon visst sparkar, vaknade helt svettig inatt å var tvungen att buffa lite på magen å tack å lov svarade lilltjejen med att sparka tillbaka

• fyrklöver81

Jag är så avundsjuk på er som har nära till bf.
    Jag pallar verkligen inte vara gravid längre 35+3 idag =/ jag har ökat massa i vikt och känner mig som en jätte. Har inte svullnat mycket, så det är väl fett antar jag =( 

Känner att jag inte orkar vara aktiv med min dotter, det ger också dåligt samvete.

Fy och bläää!!!!!!!!

Det jag hoppas på är att jag läste att det är genetiskt när bebisen vill ut och min man föddes för tidigt så jag hoppas de generna finns hos denna krabat med =)

Lycka till alla med barnafödande och grejer!!!!!!!!!!!