• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Uddabus

Min farmor o farfar kom från rättvik o när vi var små bodde vi i vikarbyn. Pappa bor numera i Falun :)

• RocketQueen
    fyrklöver81 skrev 2012-05-29 16:14:08 följande:
    Jag är så avundsjuk på er som har nära till bf.
    Jag pallar verkligen inte vara gravid längre 35+3 idag =/ jag har ökat massa i vikt och känner mig som en jätte. Har inte svullnat mycket, så det är väl fett antar jag =( 

Känner att jag inte orkar vara aktiv med min dotter, det ger också dåligt samvete.

Fy och bläää!!!!!!!!

Det jag hoppas på är att jag läste att det är genetiskt när bebisen vill ut och min man föddes för tidigt så jag hoppas de generna finns hos denna krabat med =)

Lycka till alla med barnafödande och grejer!!!!!!!!!!! 
    Genetiskt säger du? Suck, det ger mig inga som helst aningar eftersom både jag och min man kom efter igångsättningar av olika anledningar... Jag vill att bebisen kommer nuuuuuu! Går in i v.40 nu men försöker ställa in mig på tre veckor till...
  • Zvartaliljan

Hej hej! Var ett tag sen jag tittade in nu. Har väl kommit lite bebisar här nu gissar jag
    Idag är Emilio 5 veckor gammal o väger 2480g och hela 48cm lång. Växer så det knakar
    Vi är hemma sen ett par veckor och han mår jättebra o mitt snitt har läkt bra o jag mår ok. Trebarnschock bara med två vildungar här hemma, en man som är som ett spöke som  man aldrig ser till och sömnbrist. Emilio ammar en timme varannan timme så ingen sömn blir det o dagtid hänger han i bröstet medan man försöker bända isär de andra två så de inte har ihjäl varandra *suck*. Så någon direkt bebislycka har inte infunnit sig än...

• MissFörstånd

Zvartaliljan - kramar till dig!

Uddabus - hur gammal är du? Jag och min familj bor i den lilla byn och jag är uppvuxen här .

11 dagar till Bf och scenskräcken börjar infinna sig... Samtidigt som jag vill ha bebisen på utsidan nu.

• Uddabus

Jag är 32 år... Är född där men flyttade när vi var små. Släktnamnet är Uddgård. :)

• MissFörstånd

Uddabus - aha, inget som jag känner igen sådär direkt men va kul att flera han anknytning till Dalarna och lilla Rättvik.

• LillaGrynet

IdaElinLivia: är inte ett HB på 126 bra? Mitt låg på 116 å min BM sa inget om att jag ska börja äta järn utan mer att det kan vara bra men inget måste:-O

• Ensortsmamma

Detta stod i min libero-app:
    Forskning visar att våra gener avgör hur länge vi stannar i livmodern. Barnet har ärvt sina gener från dig och från pappan. Det finns inte mycket du kan göra åt saken, förutom att vänta.

• snuppis

Imorgon ska jag in på UL och kika på hur bebis ligger. Säte trodde bm. vi får se då inte alls sugen på vändningsförsök då en del sagt att de gör ont! är i v 37 

• Uddabus

Var hos bm idag och mitt blodtryck var lite bättre.

110/60
    S/m mått 36,5
    Hjärtljud 130