• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • PojkarnasMamma85

Är det någon mer som upplever/upplevt att det svider nåt fruktansvärt längst ner i magen? Typ precis ovanför troskanten? Det trycker en del neråt samtidigt som det verkligen svider nåt enormt!

• ja88

BM-besök idag och sammanfattning av graviditeten.... Barnmorskan sa då att de starkt rekommenderar att den som är snittad undviker EDA vid nästa förlossning. Alltså, jag inser ju att det är en försiktighetsåtgärd som är ganska logisk, men det känns lite cyniskt. "Självklart rekommenderar vi vaginal födsel som bästa alternativ för mor och barn, men nån effektiv smärtlindring kan du inte få för då kanske du inte känner om livmodern spricker" typ....känns sådär betryggande Gråter

Fick också veta att bebis fortfarande är helt rörlig med huvudet (v 36+5). Vilket ju är en risk om den fortfarande är det och förlossningen startar med vattenavgång som sist....blev inte av med min GBS efter förra kuren heller utan ska äta kåvepenin i 10 dagar till... känns som det finns många orosmoln inför förlossningen Rynkar på näsan

• Havsjungfrun
    Elvis Mamma skrev 2012-05-29 16:02:35 följande:
    Precis tryckt i mig 500 gram jordgubbar, lyckades hitta svensks idag äntligen å köpte för att ha mumsa på efter middagen men jag var alldeles för glupsk å glufsade i mig allt själv
    Mmm, här blev det inköp av vattenmelon som lite omväxling Glad

Blev så irriterad när jag för en stund sedan var på Apoteket som ligger 2,5 mil hemifrån för att hämta Lergigan Comp och recepten inte kommit in. Hade kollat med vårdcentralen att min dr. verkligen skulle fixa det idag och det skulle han för han skulle vara ledig imorgon. Ringde redan i fredags men då de ville invänta ett provsvar till ett annat recept fick jag tåla mig till idag. Så nu kommer jag att spy och må illa imorgon igen och sedan behöva åka extra en gång till för att förhoppningsvis få mina mediciner Kräks 
  • LindafrånFinland
    Ensortsmamma skrev 2012-05-29 17:50:44 följande:
    Detta stod i min libero-app:
    Forskning visar att våra gener avgör hur länge vi stannar i livmodern. Barnet har ärvt sina gener från dig och från pappan. Det finns inte mycket du kan göra åt saken, förutom att vänta.
    Bra kommentar. Vår dotter föddes 34+4 2105 g 14.2.2010. Hennes farmor vägde 2300 g vid födsel och farfar 1800 g. Hennes pappa och faster är båda uttagna med kejsarsnitt före beräknat datum i ca.v 39.
    I min släkt har vi inga prematurer. Förutom tvillinggraviditeter på ca. 35+ veckor.
    Nu är jag gravid i v 39+2. Själv är jag född i 40+2.
    Spännande att se när babyn kommer.
  • stjärnfrukt

Var hos bm idag v.37+3

hb: 113 så det har gått ner igen av någon konstig anledning
    blodtryck: 90/60 blir också lägre o lägre
    sf: 36
    bebis hjärtljud: 130

Inte bra att ha för lågt blodtryck o hb vid förlossning men vet inte vad jag ska göra åt saken. tar 200mg järn varje dag + bra kost med järn och c-vitamin och ingen mjölk när jag tar det... =/

Inte konstigt jag känner att jag inte orkar stå upp länge o känner mig trött :(

Bebis huvud har inte sjunkt ner mer utan ligger nu väldigt högt upp... får se hur detta slutar!  

• Baby1112
    Elvis Mamma skrev 2012-05-29 16:02:35 följande:
    Precis tryckt i mig 500 gram jordgubbar, lyckades hitta svensks idag äntligen å köpte för att ha mumsa på efter middagen men jag var alldeles för glupsk å glufsade i mig allt själv

Har i typ två veckors tid ätit 500 gram jordgubbar med grädde och mjölk varje kväll. Och en påse Polly på det... :)

Gör nog underverk för vikten... Har dock "bara" gått upp 13 kilo...  

Sådär ja
  • IdaElinLivia040611
    LillaGrynet skrev 2012-05-29 17:35:29 följande:
    IdaElinLivia: är inte ett HB på 126 bra? Mitt låg på 116 å min BM sa inget om att jag ska börja äta järn utan mer att det kan vara bra men inget måste:-O
    Jag vet inte om det var för att det sjunkit från typ 146, fast det hb:t togs ju i v 25. Äh jag hatar att ta järn men gör det nu från idag. Hoppas att han kommer snart så det inte behövs så länge.
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Luca 120618
  • Ensortsmamma

Lindaifrånfinland; ja de kan verkligen bli intressant :)
    Oj men vad lite de vägde när de föddes.

Ikväll har jag fjäskat till mig rakning av ben utav sambon. Rena lyxen:) hihi