• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Javisst

Jag hade HB som lägst på 92 runt vecka 25, nu håller det sig runt 115 och jag tycker jag är superpigg! Men min BM rådde mig att ta järntabletterna (niferex) precis innan läggdags med ett glas vatten då de helst ska tas minst en timme efter och innan något matintag för bästa effekt.

Gravid vecka 40, bf 4 juni.
  • MissFörstånd

Ja88 - jag är snittad och till mig säger bm och aurorabm och läkaren på förlossningen att det absolut inte är några problem att ta Eda!

• Havsjungfrun
    Ensortsmamma skrev 2012-05-29 17:50:44 följande:
    Detta stod i min libero-app:
    Forskning visar att våra gener avgör hur länge vi stannar i livmodern. Barnet har ärvt sina gener från dig och från pappan. Det finns inte mycket du kan göra åt saken, förutom att vänta.
    Men då borde väl alla i en syskonskara födas förtidigt... Min förste kom 35+4, andra på BF och nu är jag 39+0 så det stämmer ju i så fall inte. Oavsett är det som sagt bara att vänta...
  • Havsjungfrun
    snuppis skrev 2012-05-29 18:00:14 följande:
    Imorgon ska jag in på UL och kika på hur bebis ligger. Säte trodde bm. vi får se då inte alls sugen på vändningsförsök då en del sagt att de gör ont! är i v 37 
    Lycka till!!! Inte helt bekvämt men mitt gick ju så smidigt och lätt och bebisen ligger kvar åt rätt håll ännu. Lyckas det så är det ju bättre än att behäva göra ett kejsarsnitt i onödan eller föda i säte tycker jag i alla fall men var jättenervös innan.
  • conda
    Janniiique skrev 2012-05-29 22:54:58 följande:
    Den 27 Maj kom Thelma till oss i raketfart, 3505 g och 48 cm lång.

Å vad roligt, stort grattis ! =)
  • conda

Här finns inga som helst tecken på förlossning men det känns faktiskt bra nu när jag fått tid på måndag. Har ägnat dagen åt att baka men det får bli lite i taget då ryggen känns som om den ska gå av när man stått upp en stund. Till helgen ska vi flytta hästarna till nytt bete så det blir till ATT börja gå över staket imorgon. Gubben får dock sköta stängselstolparna i år, bara tanken på att bära runt på gummiklubban får ryggen att börja värka... =) Är det någon som vet när man kan börja rida igen efter förlossningen, längtar så mycket efter att sätta igång igen... =)

• LillSnurr82

Conda: jag var uppe på hästen 2-3 veckor efter förlossningen. Dock med lugna skogspromenader då både jag och hästen hade vart mammalediga :) men det där känner du ju själv hur du mår sen. Bayard var väl uppe efter två veckor och var strax där efter ute på tävlingsbanorna. Men sen var hon ju säkert i en annan form än oss (i alla fall mig) både innan graviditeten och under graviditeten :)
    För mig dröjer det nog ett tag innan jag kommer upp på hästen igen då han bara är 2 år.. Men OJ vad jag längtar!!

Har för tillfället sånna jävla onda förvärkar.. Aj aj får se om de utvecklas eller avtar under natten. Dessutom lät det nyss som om bebis drog världens suck i magen.. Tom sambon som ligger i sängen bredvid hörde och undra vad det var.. Kan det varit mån tro??

• Tre Flickor

Hallå tjejer!

Tänkte bara meddela att jag blev mamma till min tredje dotter på pingstafton i vecka 39+2. Förlossningsberättelse kommer i andra tråden så snart jag landat och fått lite tid över här hemma. Jag har tyvärr inte hunnit läsa ikapp i tråden ännu men det kommer snart hoppas jag Glad