• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Tess1979
    Lucian Caesar skrev 2012-05-30 10:16:00 följande:

16 dagar kvar!! Har ett väldigt tryck neråt idag, & ont i mina ljumskar speciellt den vänstra Rynkar på näsan
    Trodde ett tag igår att det kanske var dags, sambon blev nervös & stack iväg & tankade bilen utifall att Skrattande
    Men det var bara kroppen som spelade mig ett spratt... Hade typ värkar med bara 2 min mellanrum men det höll bara på i ca 30 min & dem gjorde inte så ont som "riktiga" värkar men visst börjader man hoppas på att dem skulle tillta i styrka... hahahaha ända gångerna i livet man längtar efter smärtan Glad Tog en powerwalk på kvällen med förhoppning om att det skulle skynda på nåt men det gjorde det ju inte!!
    Önskar varje gång jag går på toan att slemproppen ska ha gått så det känns som att det händer nåt men icke sa nicke.. Nån som vet ifall man kan ha börjat öppna sig fastän slemproppen inte gått? Surt med alla dessa förvärkar om dem inte gör nån nytta Rynkar på näsan

Nån mer än jag som ska föda i Varberg??   

Med mitt första barn så var jag öppen 3 cm när jag sattes igång 16 dagar över tid, och slemproppen gick aldrig för mig
  • Nangijala

16 dagar kvar!! Har ett väldigt tryck neråt idag, & ont i mina ljumskar speciellt den vänstra Rynkar på näsan
    Trodde ett tag igår att det kanske var dags, sambon blev nervös & stack iväg & tankade bilen utifall att Skrattande
    Men det var bara kroppen som spelade mig ett spratt... Hade typ värkar med bara 2 min mellanrum men det höll bara på i ca 30 min & dem gjorde inte så ont som "riktiga" värkar men visst börjader man hoppas på att dem skulle tillta i styrka... hahahaha ända gångerna i livet man längtar efter smärtan Glad Tog en powerwalk på kvällen med förhoppning om att det skulle skynda på nåt men det gjorde det ju inte!!
    Önskar varje gång jag går på toan att slemproppen ska ha gått så det känns som att det händer nåt men icke sa nicke.. Nån som vet ifall man kan ha börjat öppna sig fastän slemproppen inte gått? Surt med alla dessa förvärkar om dem inte gör nån nytta Rynkar på näsan

Vad jag har förstått det som så kan slemproppen gå i omgångar så då märker man den inte alltid då¨det ser ut som flytningar!
    tror min slempropp har lossnat, men det är ju svårt det där! Har haft (ursäkta äckelvarning) massvis med flytningar sista veckan, en del har varit lite klumpaktiga och idag var det en längre "sträng" på pappret när jag var på toa, vanliga flytningar brukar väl smeta ut sig lite mer men den här satt ihop? Slemproppen tro?
  • LillaGrynet

Lucian Caesar: Sa till min BM att slemproppen börjat lossa då sa hon att det är inget å haka upp sig på för det behöver inte betyda att något är på gång utan du kan ändå få gå över tiden.. Gaah! Andra har sagt att det brukar köra igång inom 2 v från att det börjat gå å i vissa fall lossnar den under förlossningen..

Å ska du föda i VBg..
    Hört att det ska vara bra där

• AAEV

Med första barnet gick min slempropp när jag var öppen 5 cm, 20h in i värkarbetet :)
    Alexander 081026 Eleonora 091123 Kråkan BF 120629
  • PojkarnasMamma85

Grattis till alla små bebisar som tillkommit!

Igår kväll trodde jag verkligen det var dags. Började med värkar som kom var 10:e minut, som sedan gick ner till var 5:e minut och sen i drygt 20 min kom de med 2 min mellanrum. Ringde förlossningen men de tyckte jag skulle avvakta då värkarna inte direkt gjorde ont och med tanke på att jag haft så mycket förvärkar. Detta kunde tydligen också vara förvärkar. Efter vila i sängen så gick såklart allt över...vaknade inatt av molvärk och fick gå upp och sätta mig i soffan med vetekudden och då avtog det igen. Somnade om i sängen, vaknade tidigt imorse av att högg i magen, i den nedre delen och att det tryckte neråt. Lyckades somna om iaf och när jag sedan gick upp så var hela magen väldigt öm och jag kände ett tryck neråt. Men inga fler värkar. Är fortfarande öm i magen och får molvärk emellanåt och trycket neråt kommer då och då, men inget mer än det. När sjutton ska min kropp sluta luras?!

Bara 9 dagar kvar till BF nu iaf, hoppas jag slipper gå över tiden!

• IdaElinLivia040611

Slemproppen sitter ju i själva slidan och har ingenting med tappen att göra. Så visst kan man öppna sig utan att den lossnar:)

Hoppas också att det händer något snart. 19 dagar kvar men min andra kom i v 37 och min tredje i 25 så jag har ju trott att denna ska dyka upp i maj, men det känns inte som det. Min slempropp håller på att lossna i omgångar nu och jag har ett riktigt tryck neråt och molvärk i ryggen. Så inom en vecka kanske ;) 

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Luca 120618
  • AAEV
    fyrklöver81 skrev 2012-05-30 11:48:39 följande:
    Är det ngn här som ska be om hinnsvepning?
    Jag ska få det den dagen jag har BF (29 juni). Det är för att jag har gått över med de andra och barnen har mått lite dåligt när dom kommit ut så vi ska försöka kicka igång det lite snabbare :)
    Alexander 081026 Eleonora 091123 Kråkan BF 120629