• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • mimi02
    Sweet life skrev 2012-06-05 15:49:15 följande:
    Just nu var det inte fullt, men det är högtryck men dom hoppas på att det ska lätta snart. Det är inte lika många som ska föda i Juni i år jämfört med hur det brukar vara.

TENS har dom inte till utlåning på Danderyd. Det var någon som ställde den frågan på den förberedande föreläsningen och svaret var nej.. Badkar finns det ett rum som har. Eller ja, det är ett badrum med badkar och det ligger inte i något förlossningsrum. Det brukar vara ledigt.
    Tack! Då får man väl hålla tummarna att det inte är fullt......  

Vet nån var man kan hyra bra tens-apparater i sthlms-området?  
  • Dancia
    Nangijala skrev 2012-06-05 10:09:43 följande:
    Ni som har fler barn sedan tidigare, hur hemsk var 2 barnschocken? En vän till mig fick sitt andra för några veckor sen och säger att det är fruktansvärt

Jag fick aldrig någon 2-barnschock. Jag kommer ihåg att jag grät som en tok andra dygnet för att jag var så otroligt lycklig över att ha TVÅ helt underbara barn :).
  • Elvis Mamma

Ensortsmamma: Va skönt att hinnsvepningen gick bra! Var tappen påverkad något eller gick det att göra ändå? Jag ska få en hinnsvepning på måndag, vet bara att min tapp är mjuk men vet inte hur påverkad den annars är

• Tess1979

jahapp, då sitter man här med värkar då. v.38+5 idag. Igår kom en stor slemklump (slemproppen). I morse när jag klev upp från sängen kl 7 så gick vattnet. Har sipprat på bra sen dess. Kl 12 var vi inne på förlossningen och det togs ctg, har täta småvärkar. Men det var inte tillräckligt för att få stanna kvar så vi fick åka hem igen. Dom ville inte göra någon vaginal undersökning då det är större infektionsrisk då vattnet börjat gå. Nu har värkarna kommit igång mer och dom börjar kännas rätt mycket nu, aj aj... Värkarna varar i allt från 30 sek till 1 min 30 sek och kommer i intervall på mellan 5-8 min. Det är mitt andra barn kan jag tillägga igen. Någon som vet hur länge man törs vänta hemma? Hur långa ska värkarna vara och hur tätt ska dom komma för att komma ofta? Jag blev igångsatt förra gången och då kom värkarna snabbt och intensivt på en gång, sen fick jag epidural och kände inga mer värkar efter det. Så jag vet inte riktigt hur det ska vara när man är hemma med värkar...
    Törs jag släppa iväg min sambo och titta på Sverige-matchen på Råsunda måntro??... Det är väl 30 min därifrån och hem hit, och sen är det ytterligare 30 min in till förlossningen. Svårt att veta hur fort det här kan gå, eller hur länge det kan hålla på...

• Dancia

JennieJ: å vad roligt att du fått tid för igångsättning. Mindre kul att du har hf och inte mår så bra men det är bra att de tänker på ditt och barnets bästa :).

• Dancia

Vad roligt och lustigt att ni ligger på samma BB nu samtidigt Conda och baby1112 :)

• Dancia
    Ensortsmamma skrev 2012-06-05 15:59:57 följande:
    Hinnsvepning- check! Det kändes typ som en kraftig värk när hon gjorde det, aj!

Huvudet va Förövrigt fixerat och tappen va mjuk och fin. Slemproppen gick ju som sagt igår och efter de har ja haft "mensvärk" och nu efter svepningen så är både värken och sammandragningarna tätare. Men har inga som helst förväntningar på detta.. Men hoppas kan man ju alltid :)

Låter lovande :)
  • JennieJ

Känns hur bra som helst att bli igångsatt då jag mår riktigt dåligt både kroppsligt och psykiskt! Är i vecka 39+1 idag och de är skönt att dom inte låter mig gå över tiden utan lyssnar på mig :) man kan ju alltid hoppas de sätter igång av sig sj innan annars är de bara 2 dagar kvar! Tack för era varma ord