• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • fyrklöver81

Jennie! Slemhinnorna både i mun näsa och underliv blir mycket mer sköra under graviditeten pga olika hormoner, så det kan jag inte tänka mig hör ihop med din havandeskapsförgiftning.

Jag vet att det i allafall är normal för alla att ha det så, själv blöder jag i munnen vid tandborstning, men jag är bara lekman =)

Grattis till alla bebisar! 

• Sweet life

Effektiv sovtid i natt, 4,5 timme! Vill bara gråta, krypa in i ett mörkt hål och inte komma ut innan bebis är född...

Vad kan man göra????

• gammelmamma

Grattis till alla bebisar. Jág har inte hunnit läsa i kapp. I dag skulle jag varit inne på planerat snitt men lillskruttan kom ju den 24 e i stället:)
    Angående mat och amning så har alla mina tålt olika saker, det jag är försiktig med är jordgubbar, som har gett plitor och klåda, färskpotatis, vitlök och lök som har gett ont imagen. Färskpotatisen och jordgubbarna var inget problem med min dotter som är född i mars, hon var ju ganska stor när de kom så hennes mage klarade det. Med Vera nu så verkar det inte vara några problemmed lök i lagom mängd i alla fall, skönt tycker jag. Även färska primörer såsom sparris kan ge ont i magen. Som sgt man får väl prova sig fram. Alkohol dricker jag inte varkennär jag är gravid eller ammar, ser det inte som nån uppoffring, annars älskar jag snaps och rödvin;) 

• Dancia

JennieJ: jag har ingen aning, men det låter ju lite som att det kan ha ett samband med ditt höga blodtryck? Tycker iaf att du ska ringa förlossningen och berätta och se vad de säger.

• blomman1990

2 dagar kvar till beräknad födsel,nu väntar jag och längtar så otroligt mycket efter min lilla prins ! Hjärta

• JennieJ
    Dancia skrev 2012-06-05 09:39:37 följande:
    JennieJ: jag har ingen aning, men det låter ju lite som att det kan ha ett samband med ditt höga blodtryck? Tycker iaf att du ska ringa förlossningen och berätta och se vad de säger.

fyrklöver81 skrev 2012-06-05 09:15:35 följande:
    Jennie! Slemhinnorna både i mun näsa och underliv blir mycket mer sköra under graviditeten pga olika hormoner, så det kan jag inte tänka mig hör ihop med din havandeskapsförgiftning. Jag vet att det i allafall är normal för alla att ha det så, själv blöder jag i munnen vid tandborstning, men jag är bara lekman =) Grattis till alla bebisar! 

Hej tjejer! Prata med min bm nu vid 10 exakt och ska klä på mig då hon ville träffa mig direkt nu vid 11. Får se vad som sägs?
  • Nangijala

Ni som har fler barn sedan tidigare, hur hemsk var 2 barnschocken? En vän till mig fick sitt andra för några veckor sen och säger att det är fruktansvärt Rynkar på näsan

• Nangijala
    JennieJ skrev 2012-06-05 10:08:54 följande:
    Hej tjejer! Prata med min bm nu vid 10 exakt och ska klä på mig då hon ville träffa mig direkt nu vid 11. Får se vad som sägs?
    Lycka till och hoppas det inte är något allvarligt!
  • MissFörstånd
    Nangijala skrev 2012-06-05 10:09:43 följande:
    Ni som har fler barn sedan tidigare, hur hemsk var 2 barnschocken? En vän till mig fick sitt andra för några veckor sen och säger att det är fruktansvärt Rynkar på näsan
    Nu har jag inte 2 barn, men snart så . Jag kan ändå tänka mig att omställningen från inget barn till ett barn måste vara större. från ett barn till 2 så känns det såklart att det kommer bli en omställning men man har ju redan ett så...
    ღ ♥Joline 2007 - Bebis 2012♥ ღ