• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • fyrklöver81

När jag födde min dotter kom det varken blod eller slem när jag var hemma med värkar, var öppen 3 cm när jag kom in. 
    Så man behöver ju inte se sin slemmpropp för att det ska vara på G =)  

• Baby1112

Denna gången gick Min slempropp, eller det sista och största av den när vattnet gick och jag var öppen tio cm.
    Med dottern kom den 24 timmar innan första värken...

Väldigt olika!!! :)

• mimi02
    Havsjungfrun skrev 2012-06-05 17:25:44 följande:
    Om du har tänkt att använda TENS som verkligen är superbra tycker jag att den största vitsen med den är att man kan starta med den hemma så jag rekommenderar verkligen att du hyr eller köper en innan det är dax.
    Bra tips, ska höra mig för med BM om jag kan hyra en. 
  • fyrklöver81

Fy och blääääääääääääääääääääääääää så långsamt det är nu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Lenis21
    Tess1979 skrev 2012-06-05 16:17:08 följande:
    jahapp, då sitter man här med värkar då. v.38+5 idag. Igår kom en stor slemklump (slemproppen). I morse när jag klev upp från sängen kl 7 så gick vattnet. Har sipprat på bra sen dess. Kl 12 var vi inne på förlossningen och det togs ctg, har täta småvärkar. Men det var inte tillräckligt för att få stanna kvar så vi fick åka hem igen. Dom ville inte göra någon vaginal undersökning då det är större infektionsrisk då vattnet börjat gå. Nu har värkarna kommit igång mer och dom börjar kännas rätt mycket nu, aj aj... Värkarna varar i allt från 30 sek till 1 min 30 sek och kommer i intervall på mellan 5-8 min. Det är mitt andra barn kan jag tillägga igen. Någon som vet hur länge man törs vänta hemma? Hur långa ska värkarna vara och hur tätt ska dom komma för att komma ofta? Jag blev igångsatt förra gången och då kom värkarna snabbt och intensivt på en gång, sen fick jag epidural och kände inga mer värkar efter det. Så jag vet inte riktigt hur det ska vara när man är hemma med värkar...
    Törs jag släppa iväg min sambo och titta på Sverige-matchen på Råsunda måntro??... Det är väl 30 min därifrån och hem hit, och sen är det ytterligare 30 min in till förlossningen. Svårt att veta hur fort det här kan gå, eller hur länge det kan hålla på...

oj va spännande, lycka till för det verkar som om att du kommer att få träffa bebis väldigt snart... styrkekramar till dig!!!!!
  • Lenis21

hej hej!!!

idag va jag hos bm och allt verkar vara bra med lill*n. bebis huvud var nästan helt fixerat men hon skrev ruckbart ändå för hon tyckte det gick att flytta lite lite. känner inte av någonting ännu förutom att det gör väldigt ont när bebis rör sig. känns som om att lill'n är på väg att krafsa sig ut. har väldigt svårt att sova på nätterna, är så varm hela tiden och jobbigt att ligga ner och röra på sig.

jag är så nyfiken på att träffa bebis nu, vill veta vem som gömmer sig där inne. men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge. måste väl packa bb-väskan snart också, får nog ta tag i det i morgon. 

lycka till allla ni som är nära nu.... styrkekramar till er alla       

• RocketQueen

Oj oj vad det händer grejer här! Man lämnar er ensamma i en dag och helt plötsligt så kommer det ungar överallt! Förvånad Spännande! Jag har bf imorgon men inga känningar alls... Ang igångsättningen som vi diskuterade så blir det antagligen så att jag får gå en vecka till för att se om det startar själv, annars sätts jag igång nästa vecka. Så senast nästa vecka kommer lillen

• Pluttan
    fyrklöver81 skrev 2012-06-05 17:47:36 följande:
    När jag födde min dotter kom det varken blod eller slem när jag var hemma med värkar, var öppen 3 cm när jag kom in. 
    Tack för dom värmande orden.
    Har inte sett röken av slemproppen och har bf + 1 idag.
  • PojkarnasMamma85
    Lucian Caesar skrev 2012-06-05 17:25:20 följande:
    Blir galen på alla dessa förvärkar, hade flera timmar igår kväll sen lite i natt och sen imorse och nu har jag haft i flera timmar. Illamående gör dem mig oxå kan det inte bara sätta fart ordentligt el lägga av. Vet ju att vi är flera här inne som dras med jobbiga förvärkar, hur står ni andra ut?!
    Tja...man måste stå ut, finns inget annat sätt. Försöka göra saker och tänka på annat typ. Men man bryter ihop titt som tätt, det gör man!

Idag har jag haft ont i magen hela dagen, mer som molvärk. Men nu på kvällen känns det varken som molvärk eller värkar, men det gör sjukt ont! Kan inte riktigt förklara hur det känns...som ett enormt tryck framåt typ och hela magen värker och det går ner i låren också...har inte känt så här tidigare.
  • Lucian Caesar
    fyrklöver81 skrev 2012-06-05 17:47:36 följande:

Samma här, inte sett min slempropp under någon av mina graviditeter, den har lossnat inne på förlossningen bägge gångerna & andra gången så var jag redan öppen 6 cm när jag kom in så antar att slemproppen gick nån gång när jag låg där för jag såg den aldrig.. Har inte sett nån slempropp än så länge i denna graviditet & lär väl inte göra det heller Skrattande men visst önskar jag att den lille rackarn skulle vilja visa sig så det känns som att nåt faktiskt händer fastän jag vet att det kan hända ändå..

Imorgon går jag ner på ensiffrigt Förvånad då e det bara 9 dagar kvar!!!