• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • IdaElinLivia040611

Grattis till bebis Conda:)
    Nu blir jag också avis. Vill också NU NU NU!!!!

Här skiner härliga solen äntligen efter typ en veckas regn så det blir nog en skön morgon promenad snart. 

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Luca 120618
  • JennieJ

En fråga tjejer? I torsdags fick jag veta efter en tur till sjukhuset att jag har gynnsam havendeskapsförgiftning! Har efter de varit livrädd att jag ska bli riktigt dålig. Men förutom trötthet och en vis huvudvärk har jag klarat dessa dagar utan att de ska bli värre men vakna nu och nös till och de forsar bokstavligen blod ur näsan på mig och kan de ha med havendeskapsförgiftningen att göra eller är de nått annat som bara bråkar lätt med mig?

• MissFörstånd
    conda skrev 2012-06-04 23:00:05 följande:
    Kom in för igångsättning idag. Då jag var öppen 4cm så gjordes det hål på hinnan men jag slapp dropp. Detta var vid 11.30..17.15 föddes vår (lilla) pojk, 51 cm och 4630g.

GRATTIS!!!!!
    ღ ♥Joline 2007 - Bebis 2012♥ ღ
  • PojkarnasMamma85
    conda skrev 2012-06-04 23:00:05 följande:
    Kom in för igångsättning idag. Då jag var öppen 4cm så gjordes det hål på hinnan men jag slapp dropp. Detta var vid 11.30..17.15 föddes vår (lilla) pojk, 51 cm och 4630g.
    Stort grattis!!
  • Frökenfräken82

Grattis till alla nya junimammor o bebisar förstås :).

Själv har jag BF imorgon o än så länge inga större känningar. Min BM pratade också om hinnsvepning igår när jag var där, men det blir gjort först vid nästa måndags besök om inget skett innan dess... Men nu håller vi tummen för en bebis som är punktlig precis som sina föräldrar :). Skulle finnas sämre sätt att fira nationaldagen på än med sin egna bebis i famnen.

Ha en fin dag alla.

• Pluttan

Grattis Conda och Baby1112 till era små underverk.
    Vill också ha min bebis NU.
    Bf + 1 idag.

• fyrklöver81

Jag åt allt när jag ammade min dotter, och jag drack alkohol i måttliga mängder , min bvc sköterska då sa att det är inte alkoholen i bröstmjölken som är någon fara utan om man blir onykter och ej kan sköta sitt barn eller råkar rulla på det i sängen osv...

Jag längtar med efter ett glas kallt rose eller en grillad blodig biff med rödvin till hahahahah...