• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Dancia

Tess1979: Vad roligt att det är igång :). När jag skulle få andra barnet åkte jag in ganska tidigt eftersom jag kände att jag ville ha hjälp med smärtlindring. Det är verkligen jättesvårt att veta när man ska åka in för som omföderska måste man inte ha exakt regelbundna värkar. Jag hade nog inte släppt iväg mannen på match iaf för det kan gå från den ena till den andra värken då du känner NU ska vi åka in! :)

• Ensortsmamma

Jag vet inte om tappen är påverkad, de kan man väl bara se med ul eller? Ja gjorde detta på Mvc och där har de inga såna grejer. Hon sa bara att tappen va jätte mjuk och fin :)

• Baby1112

Tess: hade inte vågat släppa iväg min man på fotboll. Stanna inte hemma för länge är mitt tips. Åkte in när jag hade samma intervall som du ungefär och var då öppen nio cm. Fast mitt vatten hade iofs inte gått...

Jennie: vad kul! Skönt att ha ett sista datum så nära... :)

• LillSnurr82

Jag skulle nog åkt in nu om jag var dig Tess, speciellt om ni har 30 min till fl oxå. Då kan det ju hända saker bara under bilfärden..

• Elvis Mamma

Ensortsmamma: Man kan känna om tappen är påverkad såhär i slutet av graviditeten, hur mycket man är öppen, hur mycket som finns kvar av tappen å liknande men vad jag förstår så räcker det med att tappen är mjuk för att kunna göra hinnsvepning

• Lucian Caesar

Blir galen på alla dessa förvärkar, hade flera timmar igår kväll sen lite i natt och sen imorse och nu har jag haft i flera timmar. Illamående gör dem mig oxå kan det inte bara sätta fart ordentligt el lägga av. Vet ju att vi är flera här inne som dras med jobbiga förvärkar, hur står ni andra ut?!

• Havsjungfrun
    mimi02 skrev 2012-06-05 15:40:19 följande:
    Och en annan fråga, är det nån som vet om de har tens-apparater på Danderyds förlossning till utlåning? Min kompis födde nyligen på BB Sthlm och där hade de ett par stycken.
    Om du har tänkt att använda TENS som verkligen är superbra tycker jag att den största vitsen med den är att man kan starta med den hemma så jag rekommenderar verkligen att du hyr eller köper en innan det är dax.
  • Havsjungfrun
    Tess1979 skrev 2012-06-05 16:17:08 följande:
    Törs jag släppa iväg min sambo och titta på Sverige-matchen på Råsunda måntro??... Det är väl 30 min därifrån och hem hit, och sen är det ytterligare 30 min in till förlossningen. Svårt att veta hur fort det här kan gå, eller hur länge det kan hålla på...
    Hade inte heller släppt iväg min man på fotboll! Med avspärrningar o.s.v. kan det ta bra mycket längre tid att få hem honom och det kan ju som sagt dra igång fort. Lycka till! 

Min slempropp har släppt i ett par omgångar idag. Undrar dock över färgen, den var verkligen grön-gul, som när man har bihåleinflammation Kräks . Ingen risk för att den är infekterad? Hur har era sett ut? Med mina andra två barn såg jag aldrig röken av slemproppen men jag trodde att den skulle vara mer "neutral" i färgen...
  • Havsjungfrun

Har googlat lite och den kan tydligen vara grön också, skönt. Nu ska jag ta med mig familjen på en liten promenad för att se om vi kan hjälpa Lill-skrutt på traven ut.

• Elvis Mamma

Havsjungfrun: Med sonen var min slempropp väldigt gul/grön så de är helt normalt även om de känns ofantligt äckligt