• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Ensortsmamma

Pojkarnasmamma85: de där har jag med känt, ett sjukt tryck framåt och de gör jätteont! Kunde heller inte förklara den känslan ..

• PojkarnasMamma85
    Ensortsmamma skrev 2012-06-05 19:40:02 följande:
    Pojkarnasmamma85: de där har jag med känt, ett sjukt tryck framåt och de gör jätteont! Kunde heller inte förklara den känslan ..
    Vad konstigt! Undra vad det betyder...
  • RocketQueen

Jag har ett konstant enormt tryck neråt, hela underlivet ömmar :-/ Bm sa att det var huvudet som trycker på, bebisen ligger så långt ner att jag hela tiden känner huvudet tydligen. Ett mycket bra tecken sa hon Hon trodde att jag kanske har sparat mig ett par centimeter till förlossningen när bebisen ska ner

• Havsjungfrun
    mimi02 skrev 2012-06-05 17:58:47 följande:
    Bra tips, ska höra mig för med BM om jag kan hyra en. 
    Man kan hyra på sjukgymnastiken men de kanske har hos bm också. Finns att köpa på Claes Ohlsson & Jula också.
  • ja88

Visst var det några fler här som väntade barn tätt i ålder? Är det någon av er som fått bebis än? Själv börjar jag få riktig ångest för hur framförallt nätter och sömn ska bli med en nyfödd + en 1,5 åring i huset. Adrian har alltid varit ganska okomplicerad med sömnen men nu en period har han blivit svårare att lägga och verkar sova oroligare. Vågar inte tänka på hur tufft det kan bli om man får en bebis som är krävande om nätterna samtidigt som syskonet sover sämre. Korkat att ta ut sånt i förskott förstås, men det är väl lite det nuvarande tillståndet av trötthet och orkeslöshet som talar.

• zenoble

Vår stora kille är 1,5 nu och lillebror kom för snart 2 veckor sen. Tyckte det var sjukt jobbigt i början då jag hade dåligt samvete för att inte kunna ha honom i famnen och få all uppmärksamhet som han brukar. Känns som han blivit ledsen och trotsig över det. Han sover också dåligt just nu och kommer in till oss efter halva natten, vägrar somna ensam nu dessutom.. Elias är som tur är snäll och sover om nätterna förutom ett par gånger då han ska äta bara. Lite knepigt är det allt men det blir nog bättre med tiden!

• MissFörstånd

Ja88 - jag har inte täta barn men jag tror att barnen väldigt tydligt känner av att en förändring är på gång och sover dåligt för det. Dottern på 4,5 år sover dåligt och drömmer mycket mardrömmar nu. De flesta säger att de är så innan bebisen kommer.

Vi har nyss kommit hem från förlossningen. Trodde att vattnet gick idag vid 15-tiden, MEN det visade sig, som för flera andra här, vara riktigt vattniga flytningar. Det är verkligen vatten-flytningar och går typ inte att skilja från vattenavgång. Så nu är vi hemma och jag är besviken. De ruckade mycket på magen för att kolla om det var vattnet så nu har jag ännu ondare i fogarna .

• LillSnurr82

Dottern blir oxå 1,5 år nu och syskonet är beräknat till nästa vecka. Är inte speciellt orolig över sömnen faktiskt då dottern sover mycket bra. Därimot att jag kanske inte kommer kunna ha händerna fria för dottern när syskonet kommit. Tänkte jag skulle införskaffa en bärsjal så jag kan bära bebis samtidigt som jag kan ha händerna fria för dottern... Sambon jobbar ju på annan ort i sommar så kommer ju vara ensam med barnen rätt mycket.
    Kommer nog gå bra för oss alla, man hittar nog sina knep för att allt ska funka.

• ja88
    zenoble skrev 2012-06-05 21:57:47 följande:
    Vår stora kille är 1,5 nu och lillebror kom för snart 2 veckor sen. Tyckte det var sjukt jobbigt i början då jag hade dåligt samvete för att inte kunna ha honom i famnen och få all uppmärksamhet som han brukar. Känns som han blivit ledsen och trotsig över det. Han sover också dåligt just nu och kommer in till oss efter halva natten, vägrar somna ensam nu dessutom.. Elias är som tur är snäll och sover om nätterna förutom ett par gånger då han ska äta bara. Lite knepigt är det allt men det blir nog bättre med tiden!
    Ja lite såna tankar/orosmoln jag har också. Känner nästan lite dåligt samvete gentemot Adrian som ska bli storebror men ju faktiskt fortfarande är så liten själv (han är 16 månader nu så inte fullt 1,5). Hur det än är kommer det ju bli en omställning och han kommer inte längre ha mamma och pappa för sig själv. Hur sjutton ska man själv räcka/orka till om nätterna skulle bli tuffa med en bebis som är vaken/skriker mycket och kanske också stör/väcker storebror... som sagt mycket sömnfunderingar, är väl tröttheten som talar ;) Antar att oron för det okända är ganska naturlig när det börjar bli så nära förestående som det är nu. Att bli tvåbarnsföräldrar är ju den största livsomställningen sedan första barnet kom.
  • Baby1112

Har tretton månader mellan mina. Lillebror kom ju igår, så har inte koll på hur det kommer gå. Men dottern är väldigt mammig så jag känner att det kommer bli jobbigt att visa henne samma omsorg som innan då jag blev snittad och inte får bära hur mycket som helst. Är livrädd att hon ska känna sig "utbytt" mot den nya lilla bebisen... :( Får väl se hur det går när jag får åka hem...